AB şimdi Google’ın gücünü kırmak istiyor

Tavşan_Tutkusu

New member
DAB Komisyonu, Google’a Çarşamba öğleden sonra bir “itiraz beyanı”, yani çevrimiçi reklamcılık pazarındaki rekabet konusundaki itirazları içeren bir iletişim gönderdi. Kulağa zararsız gibi görünen şey, grup için daha önce hiçbir rekabet prosedüründe olmadığı kadar büyük patlayıcılar barındırıyor.

Komisyon Üyesi Margrethe Vestager, Google’ın reklamcılık işini bölmekten daha azını vaat etmiyor, bu da AB’nin ilk kez doğrudan bir ABD İnternet devinin ayrıştırılmasını isteyeceği anlamına geliyor. Rekabet gözlemcisi tarafından yapılan suçlamada, “Şirket, reklam teknolojisi (“adtech”) endüstrisindeki rekabeti bozarak AB antitröst kurallarını ihlal ediyor” denildi.

“Komisyon, Google’ın rakip reklam teknolojisi hizmet sağlayıcıları, reklamcılar ve çevrimiçi yayıncıların aleyhine kendi çevrimiçi görüntülü reklam teknolojisi hizmetlerini tercih etmesine itiraz ediyor.” Yalnızca “hizmetlerinin bir kısmının zorunlu satışı”, komisyon üyelerinin rekabet endişelerini giderebilir.


Teknoloji hakkında daha fazlası






Meslekler, Tıp, Toplum




















Google’ın reklamcılık işlerinden sorumlu patronu Dan Taylor, ilk açıklamada, konuyu düz tutmaya çalışıyor: “Komisyon’un araştırması, reklamcılık işimizin dar bir şekilde tanımlanmış bir yönüne odaklanıyor ve yeni değil” diyor. “Komisyonun görüşüne katılmıyoruz ve buna göre yanıt vereceğiz.”


ayrıca oku








Komisyon’un temel iddiası, çevrimiçi reklamcılık işinin yalnızca küçük bir kısmına atıfta bulunmadığından, Google’ın gergin tepki vermek için her türlü nedeni var. Komisyon üyeleri, Google’ın çevrimiçi arama etkinliklerinde kendi sayfalarında gösterdiği reklamlarla ilgilenmez. Bunun yerine, grup uzun süredir İnternet’teki tüm web sitelerinden çevrimiçi reklamcılık işinin büyük bir bölümünde aracı olmuştur.

Vestager’in rekabet bekçileri, Google’ın web sitesi sağlayıcısı ve yayıncı tarafının yanı sıra reklamveren ve reklam aracısı tarafında da aktif olma şeklindeki temel uygulamasını eleştiriyor.

Google, çevrimiçi reklamcılık pazarına hakim


Bu uygulama sayesinde Google, çevrimiçi reklamcılık pazarına büyük ölçüde hakimdir. Somut olarak ifade edecek olursak internet devi, “Double Click” ile yayıncı tarafında yüzde 80’in üzerinde, reklam müşteri tarafında “Google Ads” ile yüzde 50 civarında ve reklam borsası “Ad Exchange” ile yüzde 50’nin üzerinde pazar payına sahip. ” ayrıca yüzde 50 pazar payı.

Bundeskartellamt, 2022’nin sonunda çevrimiçi reklamcılık pazarına yönelik bir sektör araştırmasında, burada “diğer sektörlerde benzer şekilde pek gözlemlenemeyecek olağandışı bir durumun” ortaya çıktığını teşhis etti: “Google ile bir şirket, (…) çevrimiçi reklamcılığın, özellikle de aramaya dayalı olmayan çevrimiçi reklamcılığın sunulması için teknik temelleri oluşturan, oldukça karmaşık ve iç içe geçmiş bir sistemdeki çok sayıda nokta.”

Bu, grubun “sistemin sonuçlarını etkilemek için çok farklı kombinasyonlarda kullanılabilen (…)” “yüzlerce teknik” ayar vidasını “kontrol etmesine” olanak tanır. Düsseldorf Üniversitesi’nde rekabet hukuku profesörü olan Rupprecht Podszun, AB rekabet yetkilileri benzer bir sonuca varırsa, muhtemelen Google’ın davranışını değiştirme yükümlülüğünden memnun kalmayacaklarını tahmin ediyor.


ayrıca oku


Google'ın gücü, dünyanın dört bir yanındaki politikacıları ve rekabet bekçilerini endişelendiriyor





Dünyanın dört bir yanından şikayetler





“Komisyon, şirketler fazla endişe göstermeden yıllardır büyük teknolojiye karşı harekete geçiyor. Görünüşe göre, insanlar artık pazardaki aşırı karşılıklı bağımlılıklar göz önüne alındığında, davranışsal gereksinimlerin sizi hiçbir yere götürmeyeceğini anladılar.” O zaman, şirketler boşluk aramak için her türlü teşvike sahipken, rekabet otoriteleri bu davranışsal gereksinimleri yıllarca izlemek zorunda kalıyor. Podszun, “Belki yapısal müdahale hemen şimdi olur, Vestager bir örnek teşkil edebilir” diyor.

Margrethe Vestager için, Rekabet Komiseri olarak görev süresinin, ABD’nin baskın teknoloji devlerine karşı mücadelesini muhteşem bir başarıyla bitirmek için son şansı olabilecek 2024 Avrupa seçimleriyle sona ermesi bekleniyor. Hepsi milyarlarca para cezasıyla sonuçlanan önceki prosedürler nedeniyle ABD şirketleri çok az etkilendi.

Ancak Vestager’ın bunun için acele etmesi gerekecek: Google’ın AB’den gelen mektuba bir karşı beyanla yanıt vermesi ve grubun AB tarafından eleştirilen baskın konumunu nasıl zayıflatabileceğine dair önerilerde bulunması için birkaç ayı var. hizmetlerin gönüllü satışı veya davranış yükümlülükleri yoluyla.

ABD müttefik olarak mı?


Federal Tekeller Komisyonu’nun eski başkanı Justus Haucap, “Tabii ki komisyon da müzakerelere maksimum şartla giriyor” yorumunda bulunuyor. “Bölünmenin fiilen uygulanıp uygulanmayacağı ayrı bir konu.” Ancak bu müzakerelerden sonra Komisyon, muhtemelen önümüzdeki yıllarda AB mahkemelerinde görülmeye devam edecek olan nihai kararı verebilir.

Komisyonun olası bir satış teklifini nasıl uygulamaya koyacağı da net değil, çünkü AB yalnızca Avrupa için önlemler belirleyebilir, Google’ın ABD’deki ana pazarına yönelik bir baskı yoktur. Haucap, “Bu, bir satış teklifinin nasıl görünebileceğini sorgulanabilir hale getiriyor” diyor. “Çünkü Google, ilgili patentler de dahil olmak üzere reklam teknolojisini Avrupa için öylece satamaz.”

Geçmişte Google, Avrupa ile bir anlaşmazlıkta ABD hükümetinin desteğine güvenebilirdi. Ancak Şubat ayında ABD rekabet otoriteleri, Google’ın reklam piyasası uygulamalarına karşı da dava açtı ve iddialar AB’ninkine benziyor.

Haucap, “ABD zaman açısından biraz daha yavaş olabilir” yorumunda bulunuyor. “Ancak genel olarak, Google davasında ABD ve AB’nin ortak bir çözümü mantıklı olabilir.”


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’ten finans gazetecileri ile her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.