Tavşan_Tutkusu
New member
AGiderek daha fazla sayıda yolcu gemisinde, yerleşik Wi-Fi interneti Starlink uydularından geliyor. En son örnek ise Aida Cruises. Alman denizcilik şirketi tüm gemilerini bu teknolojiyle donatıyor ve yolcularına çeşitli tarifeler sunuyor.
Diğer örnekler arasında Royal Caribbean’ın dev gemileri veya Hurtigruten’in (HX) keşif gemilerinin çoğu yer alıyor. Cunard, yıl sonuna kadar tüm “Queen” gemilerinin Starlink ile donatılmasını istiyor. Ve bunlar sadece en öne çıkan isimler. Ama bunun ne faydası var?
Starlink’e güvenen nakliye şirketleri üstünlüklerden mahrum kalmıyor: Royal Caribbean Grup Başkanı Jason Liberty, teknolojinin gemilerdeki internet bağlantısını temelden değiştireceğini ve misafirler ve mürettebat dahil herkes için gemi yolculuğu deneyimini geliştireceğini söyledi. Aida olarak denizde “mümkün olan en iyi” İnternet deneyiminden bahsediyoruz.
Esas olarak halkla ilişkiler ve pazarlama mı – yoksa bu doğru mu? Kruvaziyer muhabiri Franz Neumeier’e göre bu açıklamada kesinlikle bir şeyler var. Neumeier şöyle diyor: “Nakliye şirketi bunu tam hızda gerçekleştirirse, o zaman şu ana kadar gemilerde mevcut olan her şeyden çok daha hızlı olacaktır.” Çoğu kişi için bu, İnternet’in evindeymiş gibi hissetmesini sağlayacaktır.
ayrıca oku
“Cruisetricks.de” web sitesinin operatörü, ağı bir yıl önce Royal Caribbean gemisi “Freedom of the Seas” üzerinde test etme fırsatı buldu. O sırada Neumeier, kabinde saniyede 22 Mbit (Mbps) indirme hızını ölçmüştü; bunlar, HD yayına kolayca izin veren değerlerdi. Örneğin messenger aracılığıyla gönderilecek resimler yüklenirken hız iki kattan fazlaydı.
Ve teorik olarak çok daha fazlası mümkün: Cunard web sitesinde Starlink’in 200 Mbit/s’ye kadar hız sunabileceğini yazıyor, ancak bu uydu kullanılabilirliğine bağlı.
Yolcu gemilerinde daha fazla bant genişliği daha pahalıdır
Soru aynı zamanda nakliye şirketlerinin tam bant genişliğine ne ölçüde izin verdiği veya bunu ne ölçüde kısıtladığıdır. Bu fiyatlandırma politikasıdır. Hızlı internet ve yayın seçenekleri genellikle daha maliyetlidir.
Örneğin Cunard’da sörf, e-posta gönderme ve sosyal medya için Essential paketi tüm seyahat boyunca günlük 15 ABD dolarına (yaklaşık 14 avro) ya da 24 dolara (23 avro) günde 24 saat ücrete tabidir. . Video akışına da olanak tanıyan ve daha yüksek hızlar vaat eden premium paketin fiyatı 20 ABD Doları (19 Euro) veya 36 ABD Doları (34 Euro).
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Hurtigruten’in Kuzey Kutbu ve Antarktika’da seyahat eden ve hali hazırda Starlink resepsiyonu bulunan keşif gemisi filosu HX, araç içi Wi-Fi’yi ücretsiz olarak sunuyor ancak internette gezinmekle sınırlı. Akış çalışmıyor. Deniz yoluyla uzak yerlere seyahat ederken menzil ve hız çok sınırlıdır.
Aida’da dört paket bulunmaktadır: Aida uygulaması aracılığıyla gemideki diğer kişilerle iletişim kurmanıza olanak tanıyan günlük bir euro karşılığındaki “Uçakta Sohbet”ten, günde 15 euro karşılığında önceliklerinizi belirlemenize olanak tanıyan “Premium Internet Flat”e kadar. Tam bant genişliği ve ayrıca VPN istemcileri kullanılabilir. Ön rezervasyonlarda tarifelerde indirim uygulanmaktadır.
Düşük uydu yörüngesi, düşük gecikme
Starlink uyduları nispeten alçak bir yörüngede, yerden yaklaşık 550 kilometre yüksekte seyahat ederken, diğer sağlayıcıların gemi interneti için kullanılan uyduları, sabit yörünge adı verilen bir yörüngede 30.000 kilometreden daha yüksek bir yükseklikte yüzüyor.
Elon Musk’un uzay şirketi SpaceX’in Starlink hizmeti, alçak Dünya yörüngelerindeki uydulardan ticari olarak sunduğu geniş bant İnternet hizmetiyle şu anda neredeyse rakipsizdir. Ancak Amazon (Project Kuiper), Boeing, OneWeb, SES Astra ve Telesat gibi şirketler de artık alçak yörüngelerde yüzlerce hatta binlerce uydunun yer aldığı altyapılar inşa ediyor.
Dünya’ya olan mesafenin kısa olması ve uydu sayısının çokluğu, bu tür İnternet hizmetlerinde yüksek bağlantı hızları, daha düşük sinyal gecikmesi (gecikme) ve yüksek kapsama alanı sağlar. Franz Neumeier, internet aramaları (örneğin mesajlaşma yoluyla) yaparken özellikle daha düşük gecikmenin fark edildiğini söylüyor: “Burada neredeyse hiç hoş olmayan gecikmeler olmuyor, normal aramalar yapabilirsiniz.”
Yakında Starlink’in olmadığı yolcu gemisi kalmayacak mı?
Franz Neumeier, orta vadede alçak yörüngedeki uydulardan sağlanan İnternet hizmetlerine dayanmayan nakliye şirketinin neredeyse kalmayacağını düşünüyor. Bu tür sistemlerle çalışmak, sabit uydulara dayalı sistemlerden çok daha kolay ve ucuzdur.
Neumeier, “Aynı zamanda müşterilerinize önemli ölçüde daha yüksek hızlar sunabilir veya marjlarınızı buna uygun olarak daha yüksek hale getirebilirsiniz” diyor. Kruvaziyer uzmanı, gemicilik şirketlerinin daha hızlı interneti yalnızca daha fazla kar elde etmek için kullanacağına inanmıyor.
ayrıca oku
Gemideki hızlı ve ucuz ağ, özellikle genç çocuklu aileler için rezervasyon sırasında çok önemli olabilir. Neumeier, “Karadaki herkes neredeyse her zaman çevrimiçi olmaya alışkın; çoğu insan denizde bile çevrimiçi olmak istemiyor” diyor. Starlink & Co.’nun denizde artan kullanımı, gemilerde giderek daha uygun fiyatlı ve daha hızlı internete yönelik trendi de hızlandırabilir.
Dolaşım, yolcu gemilerinde bir maliyet tuzağı olmaya devam ediyor
Hala geçerli olan: Yolcu gemilerindeki pahalı dolaşım ücretlerine karşı dikkatli olun. Bunlar, cep telefonunda dolaşım etkinleştirildiğinde ve akıllı telefon gemideki yerleşik ağa bağlandığında meydana gelebilir. Daha sonra messenger aracılığıyla fotoğraf gönderirseniz veya bir telefon görüşmesi yaparsanız, geri döndüğünüzde cep telefonu faturanıza baktığınızda şok olabilirsiniz; genellikle birkaç bin avroluk masrafların tahakkuk ettiği ekstrem vakaları okursunuz.
Cep telefonu sağlayıcınızın fiyat listelerini gemi ağı roaming maliyetlerine kadar sürüklemek istemiyorsanız ve olası sorunlardan en baştan kaçınmak istiyorsanız, Franz Neumeier’in tavsiyesine uymanız en iyisi: “Gemi limandan ayrıldığı anda, Uçuş modunu açtığınızdan emin olun. Bu, mobil veri kullanımının kapatıldığı ancak WLAN’ın ayrı olarak yeniden açılabileceği anlamına gelir.
Çevrimiçi olabilmek için yolcular daha sonra araç içi Wi-Fi için uygun bir internet paketi satın alabilirler. Veya herhangi bir dikkatiniz dağılmadan yolculuğun tadını çevrimdışı olarak çıkarabilirsiniz.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Diğer örnekler arasında Royal Caribbean’ın dev gemileri veya Hurtigruten’in (HX) keşif gemilerinin çoğu yer alıyor. Cunard, yıl sonuna kadar tüm “Queen” gemilerinin Starlink ile donatılmasını istiyor. Ve bunlar sadece en öne çıkan isimler. Ama bunun ne faydası var?
Starlink’e güvenen nakliye şirketleri üstünlüklerden mahrum kalmıyor: Royal Caribbean Grup Başkanı Jason Liberty, teknolojinin gemilerdeki internet bağlantısını temelden değiştireceğini ve misafirler ve mürettebat dahil herkes için gemi yolculuğu deneyimini geliştireceğini söyledi. Aida olarak denizde “mümkün olan en iyi” İnternet deneyiminden bahsediyoruz.
Esas olarak halkla ilişkiler ve pazarlama mı – yoksa bu doğru mu? Kruvaziyer muhabiri Franz Neumeier’e göre bu açıklamada kesinlikle bir şeyler var. Neumeier şöyle diyor: “Nakliye şirketi bunu tam hızda gerçekleştirirse, o zaman şu ana kadar gemilerde mevcut olan her şeyden çok daha hızlı olacaktır.” Çoğu kişi için bu, İnternet’in evindeymiş gibi hissetmesini sağlayacaktır.
ayrıca oku
“Cruisetricks.de” web sitesinin operatörü, ağı bir yıl önce Royal Caribbean gemisi “Freedom of the Seas” üzerinde test etme fırsatı buldu. O sırada Neumeier, kabinde saniyede 22 Mbit (Mbps) indirme hızını ölçmüştü; bunlar, HD yayına kolayca izin veren değerlerdi. Örneğin messenger aracılığıyla gönderilecek resimler yüklenirken hız iki kattan fazlaydı.
Ve teorik olarak çok daha fazlası mümkün: Cunard web sitesinde Starlink’in 200 Mbit/s’ye kadar hız sunabileceğini yazıyor, ancak bu uydu kullanılabilirliğine bağlı.
Yolcu gemilerinde daha fazla bant genişliği daha pahalıdır
Soru aynı zamanda nakliye şirketlerinin tam bant genişliğine ne ölçüde izin verdiği veya bunu ne ölçüde kısıtladığıdır. Bu fiyatlandırma politikasıdır. Hızlı internet ve yayın seçenekleri genellikle daha maliyetlidir.
Örneğin Cunard’da sörf, e-posta gönderme ve sosyal medya için Essential paketi tüm seyahat boyunca günlük 15 ABD dolarına (yaklaşık 14 avro) ya da 24 dolara (23 avro) günde 24 saat ücrete tabidir. . Video akışına da olanak tanıyan ve daha yüksek hızlar vaat eden premium paketin fiyatı 20 ABD Doları (19 Euro) veya 36 ABD Doları (34 Euro).
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Hurtigruten’in Kuzey Kutbu ve Antarktika’da seyahat eden ve hali hazırda Starlink resepsiyonu bulunan keşif gemisi filosu HX, araç içi Wi-Fi’yi ücretsiz olarak sunuyor ancak internette gezinmekle sınırlı. Akış çalışmıyor. Deniz yoluyla uzak yerlere seyahat ederken menzil ve hız çok sınırlıdır.
Aida’da dört paket bulunmaktadır: Aida uygulaması aracılığıyla gemideki diğer kişilerle iletişim kurmanıza olanak tanıyan günlük bir euro karşılığındaki “Uçakta Sohbet”ten, günde 15 euro karşılığında önceliklerinizi belirlemenize olanak tanıyan “Premium Internet Flat”e kadar. Tam bant genişliği ve ayrıca VPN istemcileri kullanılabilir. Ön rezervasyonlarda tarifelerde indirim uygulanmaktadır.
Düşük uydu yörüngesi, düşük gecikme
Starlink uyduları nispeten alçak bir yörüngede, yerden yaklaşık 550 kilometre yüksekte seyahat ederken, diğer sağlayıcıların gemi interneti için kullanılan uyduları, sabit yörünge adı verilen bir yörüngede 30.000 kilometreden daha yüksek bir yükseklikte yüzüyor.
Elon Musk’un uzay şirketi SpaceX’in Starlink hizmeti, alçak Dünya yörüngelerindeki uydulardan ticari olarak sunduğu geniş bant İnternet hizmetiyle şu anda neredeyse rakipsizdir. Ancak Amazon (Project Kuiper), Boeing, OneWeb, SES Astra ve Telesat gibi şirketler de artık alçak yörüngelerde yüzlerce hatta binlerce uydunun yer aldığı altyapılar inşa ediyor.
Dünya’ya olan mesafenin kısa olması ve uydu sayısının çokluğu, bu tür İnternet hizmetlerinde yüksek bağlantı hızları, daha düşük sinyal gecikmesi (gecikme) ve yüksek kapsama alanı sağlar. Franz Neumeier, internet aramaları (örneğin mesajlaşma yoluyla) yaparken özellikle daha düşük gecikmenin fark edildiğini söylüyor: “Burada neredeyse hiç hoş olmayan gecikmeler olmuyor, normal aramalar yapabilirsiniz.”
Yakında Starlink’in olmadığı yolcu gemisi kalmayacak mı?
Franz Neumeier, orta vadede alçak yörüngedeki uydulardan sağlanan İnternet hizmetlerine dayanmayan nakliye şirketinin neredeyse kalmayacağını düşünüyor. Bu tür sistemlerle çalışmak, sabit uydulara dayalı sistemlerden çok daha kolay ve ucuzdur.
Neumeier, “Aynı zamanda müşterilerinize önemli ölçüde daha yüksek hızlar sunabilir veya marjlarınızı buna uygun olarak daha yüksek hale getirebilirsiniz” diyor. Kruvaziyer uzmanı, gemicilik şirketlerinin daha hızlı interneti yalnızca daha fazla kar elde etmek için kullanacağına inanmıyor.
ayrıca oku
Gemideki hızlı ve ucuz ağ, özellikle genç çocuklu aileler için rezervasyon sırasında çok önemli olabilir. Neumeier, “Karadaki herkes neredeyse her zaman çevrimiçi olmaya alışkın; çoğu insan denizde bile çevrimiçi olmak istemiyor” diyor. Starlink & Co.’nun denizde artan kullanımı, gemilerde giderek daha uygun fiyatlı ve daha hızlı internete yönelik trendi de hızlandırabilir.
Dolaşım, yolcu gemilerinde bir maliyet tuzağı olmaya devam ediyor
Hala geçerli olan: Yolcu gemilerindeki pahalı dolaşım ücretlerine karşı dikkatli olun. Bunlar, cep telefonunda dolaşım etkinleştirildiğinde ve akıllı telefon gemideki yerleşik ağa bağlandığında meydana gelebilir. Daha sonra messenger aracılığıyla fotoğraf gönderirseniz veya bir telefon görüşmesi yaparsanız, geri döndüğünüzde cep telefonu faturanıza baktığınızda şok olabilirsiniz; genellikle birkaç bin avroluk masrafların tahakkuk ettiği ekstrem vakaları okursunuz.
Cep telefonu sağlayıcınızın fiyat listelerini gemi ağı roaming maliyetlerine kadar sürüklemek istemiyorsanız ve olası sorunlardan en baştan kaçınmak istiyorsanız, Franz Neumeier’in tavsiyesine uymanız en iyisi: “Gemi limandan ayrıldığı anda, Uçuş modunu açtığınızdan emin olun. Bu, mobil veri kullanımının kapatıldığı ancak WLAN’ın ayrı olarak yeniden açılabileceği anlamına gelir.
Çevrimiçi olabilmek için yolcular daha sonra araç içi Wi-Fi için uygun bir internet paketi satın alabilirler. Veya herhangi bir dikkatiniz dağılmadan yolculuğun tadını çevrimdışı olarak çıkarabilirsiniz.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.