Araba İşletim Sistemi: Araba için işletim sistemi – Üreticiler aracı böyle yeniden düşünüyor

Tavşan_Tutkusu

New member
JHer bilgisayarın, her akıllı telefonun kendi işletim sistemi vardır. Bu, aritmetik işlemlerin yürütülmesine, programların başlatılmasına ve uygulamaların kullanılmasına izin verir. Ancak bilgisayarlar, 1970’lerin başında ilk kontrol ünitelerinin piyasaya sürülmesinden bu yana arabalarda da iş başında.

Daha fazla konfor ve güvenlik işlevi, giderek daha fazla kontrol cihazının ortaya çıkmasına neden oldu. 1990’ların başında CAN bus sisteminin piyasaya sürülmesinden bu yana, kontrol üniteleri birbirleriyle ağ bağlantılı olabilir. CAN, Denetleyici Alan Ağı anlamına gelir.

O zamanlar Mercedes S-Class W140, CAN veriyoluna sahip ilk otomobildi. Donanıma bağlı olarak günümüzde kompakt otomobillerde 30 ile 50 arasında, lüks araçlarda ise 70 ile 100’ün üzerinde ağa bağlı bilgisayar bulunmaktadır.


Akıllı Arabalar hakkında daha fazlasını buradan okuyun






VW, Volvo, Mazda, Range Rover





Von Vay,






Apple, CarPlay yazılımını gelecekte otomobillerde genişletmeyi planlıyor






Yeni satın alınan Europcar ve paylaşımlı taksi yan kuruluşu Moia, VW için yola çıkacak









HTW Dresden’de fizikçi ve otomotiv mekatronik profesörü olan Toralf Trautmann, bağlantılı sistemlerin avantajlarını açıklıyor: “Ek işlevler kolayca entegre edilebilir, bu da çeşitli varyantlara ve olası kombinasyonlara izin verir” diyor.








Tüm bileşenler fabrikadan arabada bulunur ve etkinleştirilebilir, ancak hepsinin hemen etkinleştirilmesi gerekmez. Giderek daha fazla sayıda üretici, ayrıca ve özellikle e-arabalar söz konusu olduğunda, bireysel olarak ve daha sonra araç sahiplerine ek işlevler satmaktadır.

Elektrikli otomobiller için anahtarsız erişim, uzaktan teşhis veya pil ön ısıtma gibi ek tekliflerle üreticiler giderek artan bir şekilde dijital ekosistemlere ve işbirliğine güveniyor. Örneğin Volvo ve Polestar, Google’ın Android varyantı Android Automotive’i araçlarının bilgi-eğlence sistemlerine uyarlayan ilk üreticiler arasındaydı.

işbirlikleri araç işletim sisteminde


Ve gelecekte, Mercedes araçları Avrupa ve Kuzey Amerika’da gezinmek için Google Haritalar’ı kullanacak. Mercedes-Benz baş yazılım geliştiricisi Magnus Östberg, otomobilin sürüş verileriyle birleştiğinde bunun elektrikli araçlar için hassas menzil yönetimi sağladığını söylüyor. Video konferanslar ve YouTube videoları da arabanın ekranında görünecek.

Bu işbirliği nasıl oluyor? Teknoloji danışmanlığı Capgemini Engineering’de teknoloji ve yenilik başkanı Peter Fintl, “Sofistike bir eğlence sistemi geliştirmek çok pahalıdır” diye açıklıyor. “En azından çift haneli bir milyona mal olur, ancak aynı zamanda hızla üç haneli hale gelebilir.” Araba üreticileri, “çeşitli işlevler için satın almanın kendilerini geliştirmekten daha iyi olduğunu” öğrendiler.

İşletim sistemlerine geçiş, araçların elektronik mimarisini basitleştirmeyi ve geliştirme döngülerini hızlandırmayı amaçlamaktadır. Dijital uygulamalar daha hızlı çalışır, daha az güç tüketir, daha güvenli ve güncel tutulması daha kolay olmalıdır.

Yeni araba çipleri tek bir dil konuşuyor


Bu özellikle yardımcı sistemler ve otonom sürüş için önemlidir. Yeni çipler için tek tip bir programlama dili, otomobillerin internet bağlantıları aracılığıyla, havadan güncellemeler (OTA) olarak adlandırılan güncellemeleri kolaylaştırıyor.

Mercedes-Benz işletim sistemi “MB.OS” ile Ethernet üzerinden bağlanan dört OTA özellikli merkezi bilgisayar, daha önce kullanılan 100 veya daha fazla kontrol ünitesinin yerini alıyor. “MB.OS”, geliştirme ve üretim maliyetlerini düşürmeyi ve yeni, ağa bağlı yardım sistemlerini etkinleştirmeyi amaçlamaktadır. Tesla veya BMW’de olduğu gibi Linux, iki yıl içinde yeni bir araç platformuna entegre edilecek olan “MB.OS” için temel görevi görüyor.


Araba İşletim Sistemi: Arabalarda hangi işletim sistemleri işe yarar?




Gezici bilgisayar: Mercedes-Benz E-Serisi’nde bilgi-eğlence sisteminin devasa kullanıcı arayüzü özelleştirilebilir

Kaynak: dpa-tmn/Mercedes-Benz AG


“Karmaşıklık azalmıyor ama donanım harcamaları azalıyor. Kullanılan kontrol cihazlarının ve kabloların ağırlığı ve üretimdeki montaj maliyetleri azalır” diyor Profesör Trautmann.

Ayrıca iletim süresi kısalır ve kontrol üniteleri arasında gecikme olmaz. Bu, reaksiyon süresinin her milisaniyesinin önemli olduğu otonom sürüşte önemlidir.

Araba bir işletim sistemi ile yeniden düşünülüyor


Daha eski bir CAN veri yolu sistemi bilgileri saniyede sekiz megabit (Mbit/sn) hızında iletirken, mevcut Otomotiv Ethernet standardı 100 Mbit/sn’yi yönetir. Trautmann, “Eğilim, daha güçlü olan birkaç entegre işlemciye sahip daha az sayıda kontrol ünitesine doğru” diyor.

“Güvenlik, Avrupalı üreticiler için yeni işlevler için en önemli önceliktir, bu nedenle geliştirme uzun zaman alıyor.” Ancak işbirliği süreci hızlandıracaktır.


Araba İşletim Sistemi: Arabalarda hangi işletim sistemleri işe yarar?




BMW i7’deki yeni Android Auto kullanıcı arayüzü

Kaynak: dpa-tmn/Zachrie Scheurer


Üreticiler arabayı bir işletim sistemi ile yeniden düşünüyorlar. Mercedes-Benz’den Magnus Östberg, dijital işlevlerin sürüş veya sürüş verileri kadar önemli olduğunu söylüyor. “Müşteriler, arabada bir akıllı telefondan elde edilene benzer bir dijital fayda talep ediyor.”

Peter Fintl, diğer şeylerin yanı sıra kontrol birimleri arasındaki daha güçlü ağ bağlantısını değişimin itici gücü olarak görüyor. Bu, geliştirme hızını artırır ve çeşitli işlevlere izin verir.

Güncellemeler ayrıca otomobiller için günlük yaşamın bir parçası haline geliyor


Fintl, “Gelecekte bu, tıpkı bir akıllı telefondaki gibi konfor işlevleri için yeni uygulamalar indirmeyi ve sürüş sistemleri için yazılımı güncellemeyi mümkün kılacak” diye açıklıyor. Birkaç yıl önce, arabaların nispeten karmaşık olmayan bir şekilde işlevlerle donatılabileceği düşünülemezdi.

Danışmanlık firması Berylls Strategy Advisors’tan Matthias Kempf, Apple, Google ve Co. gibi İnternet şirketlerinin araba üzerinde daha fazla kontrol sahibi olabileceğine dair olası endişelerin yersiz olduğunu düşünüyor. Kempf, teknoloji şirketlerinin araba yapmak değil, hizmetlerini satmak istediklerini söylüyor.


Araba İşletim Sistemi: Arabalarda hangi işletim sistemleri işe yarar?




Modern otomobiller neredeyse her zaman İnternet’e bağlıdır, bu nedenle üreticiler yalnızca güvenlik açısından kritik güncellemeleri içe aktaramaz, aynı zamanda yükseltmelerin kilidini de açabilir

Kaynak: dpa-tmn/Florian Schuh


Kempf, eğlence veya navigasyona ek olarak bulut çözümleri de olabilir, diye devam ediyor. Her halükarda teknoloji devleri, sürücü ile doğrudan temas halinde olan araç arayüzlerine giderek kendi uygulamalarını yerleştirmeye çalışıyor.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.