Araba yardım sistemleri: güvenlik hizmetinde arsız her şeyi bilenler

Tavşan_Tutkusu

New member
KBu nedenle, hız sınırının üç veya dört km/sa üzerinde sürerseniz, yeni Prius’un kokpitinde bip sesi çıkarır ve yanıp söner. Toyota, hibrit otomobilde halihazırda en son AB güvenlik kurallarını uyguluyor ve bu nedenle 2024 yılına kadar tüm yeni otomobiller için zorunlu olmayacak bir hız uyarı sistemi kurdu. Uyarıcıyı kapatsanız bile bir sonraki çalıştırmanızda tekrar aktif olacaktır.

Japonlar yeni uyarı sistemi konusunda hiçbir şekilde yalnız değiller: İster yeni bir gelişme ister makyajlı olsun, bu haftalarda sunulan neredeyse hiçbir araba bu parmak kaldırmadan piyasaya çıkıyor.

AB’nin bu tür güvenlik sistemleri konusunda iyi niyeti var, ancak bazen birçok sürücünün sabrını test ediyorlar. Kesin olan bir şey var: Elektroniğin etkisi artıyor. Otopilot tam olarak komuta etmeye hazır olmadan çok önce, yardım sistemleri, güvenlik hizmetindeki insanları çok yakından izleyen, bazen küstah, her şeyi bilenlere dönüştü.


Mobilite hakkında daha fazla bilgi






Daha ucuz, daha verimli, daha hafif





Plug-in hibritler gerçekten ne işe yarar?  WELT testi yaptı





VW, Volvo, Mazda, Range Rover














Şimdiye kadar, çoğunlukla kendi kendine sürüş, yani hız, mesafe veya şeritle ilgiliydi, ancak şimdi sürücü giderek daha fazla odaklanıyor. Bir zamanlar basit bir uyuşukluk uyarı sistemi olan sistem, artık dikkati kontrol etmek için titiz kamera gözlerini kullanıyor ve bakış navigasyon haritasında veya – yasa dışı olarak – akıllı telefon ekranında çok uzun süre durduğunda bir emir çağrısı gönderiyor.


ayrıca oku





reklam filmi %85’e varan indirim






Volvo, yaklaşmakta olan EX90 E-SUV’sine özellikle sofistike bir dikkat sistemi kuruyor. Göteborg’daki Volvo Güvenlik Merkezi’nden Emma Tivesten, “Sürücünün nereye baktığını ve gözlerinin ne sıklıkta ve ne kadar süreyle kapalı olduğunu gözlemliyoruz” diye açıklıyor. “Bu, onun şu anki ruh hali ve sağlığı hakkında çok şey öğrenmemizi ve duruma göre ona ek yardım sunmamızı sağlıyor.”

Bu, durumun potansiyel tehlikesine göre sesi artan basit bir sesli uyarı sinyaliyle başlar. Volvo, sürücü giderek daha belirgin hale gelen uyarılara tepki vermezse, otomobil yolun kenarında kendi kendine durabilir ve dörtlü flaşörleri yakarak yoldaki diğer kullanıcıları uyarabilir, diye açıklıyor Volvo.

Çanak için otomatik izleme


Daha sofistike iç gözetim sistemi ile Marias da giderek daha fazla destek alıyor: Mercedes, Audi ve Porsche gibi giderek daha fazla sayıda üretici, insanlara arabadan indiklerinde, örneğin eşleştirilmiş cep telefonlarını arabada bırakmamalarını hatırlatıyor. .

Kia veya Hyundai gibi markalar da arka koltuktaki yavrulara ve evcil hayvana tekrar bakmaları konusunda uyarıyor.


Araba yardım sistemleri: güvenlik hizmetinde her şeyi bilenler




Navigasyon sistemi tahmin etmenize izin vermiyor: Volvo’nun EX90’ı sürücünün nereye baktığını ve gözlerinin ne sıklıkta ve ne kadar süreyle kapalı olduğunu kaydediyor

Kaynak: dpa-tmn/Volvo


Lotta Jakobsson, Volvo, EX90 için tüm kabinin izlendiği bir iç radara bile güveniyor: İster bir çocuk ister bir kedi: Elektronik, arabadaki bir canlıyı kaydederse, kapılar kolayca kilitlenemez , Volvo’da güvenlik geliştiricisi.

Güvenlikle ilgili standart ekipman olarak yasa tarafından öngörülmemiş olanlar, puan sistemiyle Euro NCAP test kuruluşu tarafından zorlanmaktadır. Kısaltma, Avrupa Yeni Araba Değerlendirme Programı gibi bir anlama gelen Avrupa Yeni Araba Değerlendirme Programı anlamına gelir. Euro NCAP üyeleri, örneğin, ulaştırma bakanlıkları, otomobil kulüpleri ve sigorta birlikleridir.

Araçta güvenlik için altın standart


Euro NCAP testindeki beş yıldız, otomotiv dünyasında güvenlik için hala altın standart olarak kabul edildiğinden, üreticiler, yasal gerekliliklerin ötesine geçseler bile, mümkün olan her durumda Euro NCAP spesifikasyonlarını gönüllü olarak karşılar. Araba üreticilerinin geliştirme mühendisleri bunu oybirliğiyle onaylıyor.

Ve test organizasyonu, programını 25 yıl geçmesine rağmen bitirmedi. Dernek Başkanı Niels Ebbe Jacobsen, “Otomobillerdeki büyük güvenlik geliştirmelerine rağmen işimiz henüz bitmedi” diyor ve Euro NCAP programının önümüzdeki on yıl içinde araç güvenliğini daha da geliştirme potansiyeline sahip olduğuna inanıyor.

Ancak, yardım sistemleri bazen sorunlara neden olur. Sinirli sürücülerden gelen raporlar İnternet forumlarında birikiyor. Uzmanlar bu tür sistemlerin olası dezavantajlarını zaten tespit ettiler: “Araştırmalarımızda, sürücü destek sistemlerinin beklenen etkileri sınırlayan veya uygun olmayan müdahalelere yol açan sistem limitlerine sahip olduğunu da görüyoruz” dedi Allianz kaza araştırmacısı Marcel Borrack “Der” haber dergisine Spiegel”.

Asistan sistemi bir sürüş hatası fark ederse


Avusturyalı otomobil kulübü ÖAMTC, bir üye anketinden sonra şu sonuca vardı: “Modern yardımcı sistemler güvenliği artırabilir, ancak güvenilirliğin hala iyileştirilmesi gerekiyor.”

Bu arada, ÖAMTC kayıt düzenlemeleri açısından araştırma yaptığı için asistan sayısı artmaya devam ediyor: Diğer şeylerin yanı sıra, en geç 2024’ten itibaren tüm yeni otomobiller için standart donanım olarak bir uyku hali ve hız uyarısı gerektiriyorlar.


Araba yardım sistemleri: güvenlik hizmetinde her şeyi bilenler




Nio’nun samimi ama aynı zamanda çok katı olabilen dijital yardımcı pilotu Nomi böyle görünüyor.

Kaynak: dpa-tmn/Nio


Ancak bazı üreticiler güvenlik adına daha da ileri gidiyor. Bu, Çinli yeni gelen Nio örneğiyle gösterilmiştir. EL7 veya ET5 gibi otomobiller, şişkin gözlerle bir animasyon olarak ön panelde bir yarımkürede dönen Nomi adlı dijital bir yolcu ile donatılmıştır.

Normal operasyonda, Nomi samimidir ve yolcularla ilk ilişkileri vardır. Ancak sayısız yardımcı sistemden biri bir sürüş hatası fark eder etmez ton değişir ve arkadaşlık sona erer. Sonra aniden hoparlörlerden sert ve kararlı bir ses gelir: “Lütfen odaklanın.”


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.