Bir motosiklet kaskı satın almak: Bisikletçiler doğru baş korumasını bu şekilde buluyor

Tavşan_Tutkusu

New member
KParlak renkli veya tek renkli mat, tamamen kapalı, açılır veya her zaman önü açıktır – motosikletler için sayısız kask vardır ve uygun olanı takmak 1976’dan beri zorunludur. Satın alırken özellikle nelere dikkat etmelisiniz?

Bisiklet Güvenliği Enstitüsü’nden (ifz) Matthias Haasper, “Kesinlikle en büyük hata, yalnızca tasarıma dikkat edip sonra uyumu göz ardı etmenizdir” diyor. “Ancak bu, kaskın bir kaza durumunda en iyi korumayı sağlayabilmesi için çok önemlidir.”

Klaus Herder, mükemmel şekilde uyan ve nihai olarak güvenli bir motosiklet kaskı bulmanın en iyi yolunun doğrudan uzman bir mağazaya gitmek olduğunu söylüyor. “Motorrad” dergisinin editörü “En önemli şey basitçe montajdır” diyor.

Editör Herder, genel çevrimiçi satın alımlara karşı tavsiyede bulunur. “Çoğu zaman bu ters gider. Bedenleri hiç karşılaştıramamanızla başlıyor.”


ayrıca oku







Yıllardır bir üreticinin modelinin belirli bir boyutuna odaklanan motorcular bile her zaman körü körüne yenilerini satın alamazlar. Bazen üreticiler burada da ayrıntıları değiştirir.

Bazıları ayrıca tipik olarak daha büyük veya daha küçük şekiller sunar. Genellikle bedene ek olarak verilen santimetre cinsinden baş çevresi de bağlayıcı değildir. Çünkü kulakların şekli, çene ve burun, alın yüksekliği ve yanak genişliği de önemli rol oynar. Bir modeli önce L’de mi yoksa XL’de mi denemeniz gerekip gerekmediğini denerken çevresi bir kılavuz görevi görebilir.

Motosiklet kaskının tam olarak takılması


Hatalar aynı zamanda onları denerken pusuya yatmaktadır – en büyüğü: İnsanlar bu hataların içinde kendilerini çok rahat hissederler, bu da kaskın hoş, sıkı ve gevşek olduğu anlamına gelir. Şu da açık: “Tabii ki baskı yapmamalı,” diyor Herder.

“Rahatça” oturmalıdır ve şu şekilde kontrol edersiniz: Elinizdeki kayışların uçları sağda ve solda olacak şekilde, kask başınıza geçirilir. Kayışlar kapalı ve baş düz ve sertken, iki elinizle miğferi alın ve başın üzerinde sola ve sağa döndürmeye çalışın. Burada gözle görülür bir hareket mümkünse kask çok büyük demektir. Yalnızca maksimum bir ila iki santimetrelik minimum bir hareket tamamdır.

Kaskı arkadan öne doğru bastırdığınızda alında iki parmak boşluk kalmamalıdır. Ayrıca, makat kapalıyken kafa kafadan çekilememelidir. Çene kayışı rahat bir şekilde dolgulu olmalı ve gırtlağa baskı yapmamalıdır.

Ancak, mağazada denedikten veya bir motosiklette test sürüşünden sonra yüzünde sürtünme ve kıstırma nedeniyle kırmızı lekeler olan herkes, kaskın çok küçük olduğunu bilir.

Sınıflandırılmış motosiklet kaskı


Sık sık gözlük, güneş gözlüğü, yün veya kulak tıkaçları ile araç kullanıyorsanız, bunları denemek için yanınızda getirin. Bir test sürüşü her zaman faydalıdır. Çünkü pasif güvenliğe – şok emilimine – ek olarak iyi bir görüş alanı, iyi havalandırma ve karşıdan gelen rüzgarda hoş davranış, düşük rüzgar gürültüsü ve düşük ağırlık önemlidir.

Ve aksesuarların ne kadar kolay kullanılabilir kaldığını kontrol etmek daha iyidir. Kask vizörüne entegre bir güneşlik, özellikle gözlük takan, güneş gözlüğüne geçmek zorunda olmayan kişiler için pratiktir. Herder ayrıca buğulanmayan bir çift siperliği de faydalı buluyor.

Temel olarak üç farklı çene kayışı türü vardır. Çift D-halkası olarak adlandırılan kapatma ile, kayış iki D-şekilli halka içinden çekilir. Avantajı: Çok sıkı tutar. ADAC’tan Ruprecht Müller, “Ve yanlışlıkla açılması aslında imkansızdır” diyor. Bazı insanlar kapanışı biraz fazla karmaşık buluyor.


Bir motosiklet kaskı satın almak: Beyin yerine beyin




Bir üreticinin çok özel bir modelini belirli bir bedene sıfırlamış olanlar bile, yeni bir kask almadan önce bir sonraki kaskı denemekte fayda var.

Kaynak: dpa-tmn/Ina Fassbender


Cırcırlı kapatma daha uygundur: “Bence ideal kapatma,” diyor Müller. Eldiven takılıyken bile sıkmak daha kolaydır ama her zaman doğru uzunluktadır. İlk yardım görevlileri için önemli: “Tek çekişte hızlı bir şekilde açılabilir.”

Klik kilit emniyet kemerine benzer ve uzunluğu bir kez ayarlanır. Ancak kaskınızın altına bandana, atkı veya kar maskesi takmıyorsanız, daha sıkı bir oturma gerekebilir, diyor Haasper.

Ayarlandıktan sonra bir çıt çıtı sıkmazsanız, kaskı yeterince sıkı kapatmama riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Ayrıca, kilit açma düğmesine eldivenle basmak zor olabilir.

Herkes için ideal kask?


Herder, “İdeal kask diye bir şey yoktur, doğru amaç için ideal kask vardır” diyor. Konfor ihtiyacı da bir rol oynar. Açılır kapanır bir kask, her zaman gözlüklerini içeri veya dışarı geçirmek istemeyen gözlük takan kişiler için pratik olabilir, sadece üst kısmı katlayın, ayrıca sigara molaları için de pratiktir.

Ancak makinenizi pist günlerinde yarış pistlerinde kullanmayı seviyorsanız, iyi aerodinamiğe sahip hafif, tam kapalı bir kaska ihtiyacınız vardır. Herder, “Her gram önemlidir” diyor. Bu, hızla birkaç yüz avroya mal olabilir ve hatta dört haneli aralıklara kadar gidebilir.

Öte yandan, nadiren scooter kullanan kişiler için indirimciden promosyonlu bir kask da yeterli olabilir. Çift haneli bir miktar için, şok emilimi açısından bunun daha pahalı modellerden daha az güvenli olması gerekmez. Herder’in daha fazla konfor ve çeşitli özelliklere sahip “motosikletler” için test ettiği gibi tipik iyi orta sınıf kasklar genellikle 200 ila 300 Euro arasında değişiyor.

Hangi kask şekli ve hangi renk seçilmeli?


İster açık jet, açılır kapanır veya tamamen kapalı entegre kask: “Sonuçta, bu gerçekten kişisel bir yargı meselesi,” diyor Haasper. Bununla birlikte, tam yüz kaskı, çok yönlü bir paket sağladığından, yani yüz bölgesini de koruyabildiğinden, pasif güvenlikteki her şeyin ölçüsü olarak kabul edilir.

Açılır kapanır kask, kapalı kalırsa bunu da yapabilir. Bir motokros kaskında ayrıca genellikle bir çene koruyucu bulunur. Herder şöyle diyor: “Ama belki yazın 30 derecenin üzerine çıktığında, açık bir jet kaskıyla daha konsantre olurum, herhangi bir hata yapmayın veya başkalarının hatalarını erken fark etmeyin.”


Bir motosiklet kaskı satın almak: Beyin yerine beyin




Farklı uygulama alanları: Burada sabit çene korumalı bir motokros kaskı

Kaynak: dpa-tmn/Andrea Warnecke


Ancak ECE test standardına her zaman dikkat edilmelidir. Mevcut standart ECE-R 22.06’dır. Ancak önceki standart 22.05’in kaskları hala piyasada bulunabilir. İyi bir uyum ve uygun ekipman ile her iki standart da kullanılabilir.

Haasper, “Ortalıkta papağan gibi dolaşmak zorunda değilsiniz” diyor. Ancak kask, bagaj veya kılık değiştirmeden en yüksek nokta olarak, en iyi ihtimalle sinyal renkleri olmak üzere çeşitli renklere sahip olmalıdır. Kontrast da önemlidir, örneğin daha koyu bir takım elbise ve açık renkli bir kask.

İşte bu sıklıkta yeni bir kaska ihtiyaç duyarsınız


Yaklaşık beş ila yedi yıllık değiştirme aralıkları için genel pratik kuralların tekrar tekrar verildiği doğrudur – en azından üreticiler tarafından. Ancak ADAC, İki Tekerlekli Araç Güvenliği Enstitüsü ve “Motorrad” uzman dergisinden uzmanlar, değişim aralığının öncelikle kişisel kullanıma bağlı olmasını savunuyorlar.

Geçmişte, bazı dış kabuklar çok daha hassastı ve UV’ye maruz kaldığında hızla yaşlanıyordu. Ancak “Motorrad”dan Klaus Herder’e göre bu genellikle bitti.

Modern kasklarda, eskiyen ve yıpranan öncelikle iç kısımdır, örneğin sıkıştırılmıştır. Kask büyür veya kokmaya başlar. Bu nedenle, hala doğru şekilde oturup oturmadığını her zaman kritik bir şekilde kontrol edin. Aşırı koşullarda ve sıcakta sık sık bisiklet sürenler için, yeni bir kask çok çok daha önce gerekli olabilir.


Bir motosiklet kaskı satın almak: Beyin yerine beyin




En iyi koruma için en iyi ipucu? Kaskın optimum oturmasına dikkat edin

Kaynak: dpa-tmn/Zachrie Scheurer


Yılda birkaç kilometre araç kullanırsanız ve kaskınızı serin, kuru ve kask çantasında tutarsanız daha uzun süre kullanabilirsiniz. Temel kuralı sorulduğunda, Herder makul koşullar altında yaklaşık 20.000 kilometrelik bir kilometre verdi.

Ancak bir şey açık: Herder, darbe emici iç kabuğun neredeyse her zaman sıkıştırıldığı için, kaskın bir düşüşten sonra her zaman değiştirilmesi gerektiğini söylüyor.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.