Tavşan_Tutkusu
New member
Şu an: 14:31| Okuma süresi: 4 dakika
Audi TT'nin üç serisi – muhtemelen 2024'te bir tane daha olmayacak
Kaynak: dpa/Houdek
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
BMW, Audi, VW, Porsche, Ford ve Mercedes: Otomobil üreticileri popüler model serilerinden giderek daha fazla ayrılıyor. Hareket kabiliyetindeki değişiklik nedeniyle birçok araç tipinin değiştirilmesi gerekiyor. Ancak elektrikli sürüşe pahalı geçiş, arabaların ölmesinin tek nedeni değil.
er bir tasarım simgesi ve sürüş makinesi olarak görülüyor ve markanın imajı üzerinde kalıcı bir etki yarattı. Ancak neredeyse tam 25 yıl ve üç nesilden sonra Audi artık TT'yi sonlandırıyor. Coupé ve roadster'ın sonu dört halkanın hayranları için yeterince acı verici olmamış gibi, Bayern de sportif üst modeli R8'e veda ettiğini doğruladı.
Üretici, her iki serinin de daha ileri bir kariyer için çok eski olduğunu ve gelecekte elektrikli olacağı düşünülen zamanlara artık uymadığını savunuyor. Her iki serinin de yerini alması muhtemel elektrikli bir spor otomobile yönelik planlar geliştirilene kadar sabır gerekiyor.
ayrıca oku
Basın sözcüsü Ralph Caba'ya göre Ford'un Köln'deki net performansı daha da kötü: Ford Mondeo sedan ve turnuva, Galaxy ve S-Max – bu modeller zaten yok oldu. Ve en önemlilerinden ikisinin adı bile henüz açıklanmadı: Fiesta'nın üretimine 47 yıl sonra 2023 yazından bu yana ara verildi ve yaklaşık 20 milyon adet üretildi. Caba, Focus'un yakında buna inanmak zorunda kalacağını söylüyor.
Bunun nedeni: Ford'un, markanın Avrupa'daki ilk elektrikli otomobili olan Explorer'ı üretmek için Köln'de alana ihtiyacı var ve Almanya'nın patronu Christian Weingärtner, ne Fiesta'nın ne de Focus'un uzun vadede para kazanamayacağını söylüyor. Hele ki dünyadaki herkes SUV'lara can atıyorken.
ayrıca oku
Bunlar öne çıkan iki örnek, ancak hiçbir şekilde izole vakalar değiller: VW aynı zamanda model yelpazesini de daralttı.
Böylece Arteon'la olan maceramız sona erdi. Passat'ın nesil değişimiyle birlikte klasik notchback sedan versiyonu bir kenara itiliyor.
BMW ve Mercedes otomobilleri menzillerinin dışına çıkarıyor
BMW'de şu anda 6 Serisi GT'ye veda ediliyor. Mercedes de büyük bir temizlik yapma sürecinde: Daha önce C ve E sınıflarında bir coupé ve bir cabriolet bulunurken, CLE artık her iki modelin de yerini alacak.
Fabrikaya göre, dört kapılı E-Serisi Coupé CLS değiştirilmeden iptal edilecek ve S-Serisi'nin Coupé ve Cabrio'su veya AMG GT'nin Roadster'ı gibi modeller halefsiz kalacak.
Geliştirme direktörü Markus Schäfer, “Kaynaklarımızı akıllıca kullanmalı ve yeni elektrikli modeller geliştirirken, hangi serileri içten yanmalı motor dünyasında ne ölçüde tutabileceğimize ve korumak istediğimize dikkatlice bakmalıyız” diyor. “Aksi takdirde portföyü hızla ikiye katlardık. Ne geliştiriciler bunu yapabilir, ne fabrikalar ne de müşteriler bundan bunalır.
Halef olmadan elektrikli limuzin mi? Mercedes-AMG CLS 53
Kaynak: dpa/Mercedes-Benz AG
Pek çok model serisi aslında mobilitedeki değişimin kurbanı oluyor. Çünkü uzun vadede üreticiler eski içten yanmalı motor ve yeni elektrik dünyası için uyumlu bir model yelpazesini karşılayamıyor veya istemiyor ve bu nedenle özellikle niş modellerden ve gövde çeşitlerinden tasarruf ediyorlar. Ancak elektrikli tahrike pahalı geçiş, modellerin yaklaşan ölümünün tek nedeni değil.
Daha ziyade, örneğin Mercedes'in kompakt sınıfını küçültmesi ve A veya B sınıfı gibi otomobilleri aşamalı olarak kullanımdan kaldırması, daha yüksek hedeflere yönelik çabasından kaynaklanıyor: CEO Ola Källenius, yıldızı Mercedes ile aynı seviyeye getirmek istediğini söylüyor. Louis Vuitton veya Chanel ve Mercedes bile tamamen lüks için tasarlandı; makul fiyatlı arabalar artık resme uymuyor.
Kirlilik standartları ve veri koruma
İnceltilen model programından Brüksel'deki bürokratlar da nasibini alıyor. Euro 7 emisyon standardının dişleri artık çekilmiş durumda, böylece küçük otomobiller gelecekte de uygun fiyatla üretilebiliyor. Ancak Münih'teki strateji danışmanı Berylls'ten Christian Kaiser'e göre, veri koruma savunucuları artık o kadar katı siber güvenlik önlemleri talep ediyorlar ki, bunlar genellikle mevcut model serilerinde yalnızca milyonlarca kişiyle uygulanabiliyor.
Uzman, “Küçük hacimli veya kalan hizmet ömrü kısa olan birçok araç için bu artık değerli olmayabilir” diye tahmin ediyor. Bireysel üreticilerin duyuruları da onun haklı olduğunu kanıtlıyor: Örneğin VW patronu Thomas Schäfer, Up küçük otomobilin erken sonunu haklı çıkardı. Porsche'de ise Boxster ve Cayman'lı 718 serisi spor otomobiller 2024 yılı sonunda aşamalı olarak kullanımdan kaldırılacak.
Öncelikle Porsche'nin mevcut 718 serisinin son kullanma tarihi 2024 yılı sonunda dolacak
Kaynak: dpa/Porsche AG
Ancak bu her zaman sonsuza kadar veda etmek anlamına gelmez ve hatta bazen yeniden bir araya gelmeyi mümkün kılan şey elektromobilitedir. Porsche de bunun kanıtını sunuyor: Muhtemelen 2025 sonbaharında veya 2026 baharında ilk iki koltuklu elektrikli spor otomobil Stuttgart'tan geldiğinde, şirket çevrelerine göre bu otomobil Boxster ve Cayman'ı devralacak.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Audi TT'nin üç serisi – muhtemelen 2024'te bir tane daha olmayacak
Kaynak: dpa/Houdek
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
BMW, Audi, VW, Porsche, Ford ve Mercedes: Otomobil üreticileri popüler model serilerinden giderek daha fazla ayrılıyor. Hareket kabiliyetindeki değişiklik nedeniyle birçok araç tipinin değiştirilmesi gerekiyor. Ancak elektrikli sürüşe pahalı geçiş, arabaların ölmesinin tek nedeni değil.
er bir tasarım simgesi ve sürüş makinesi olarak görülüyor ve markanın imajı üzerinde kalıcı bir etki yarattı. Ancak neredeyse tam 25 yıl ve üç nesilden sonra Audi artık TT'yi sonlandırıyor. Coupé ve roadster'ın sonu dört halkanın hayranları için yeterince acı verici olmamış gibi, Bayern de sportif üst modeli R8'e veda ettiğini doğruladı.
Üretici, her iki serinin de daha ileri bir kariyer için çok eski olduğunu ve gelecekte elektrikli olacağı düşünülen zamanlara artık uymadığını savunuyor. Her iki serinin de yerini alması muhtemel elektrikli bir spor otomobile yönelik planlar geliştirilene kadar sabır gerekiyor.
ayrıca oku
Basın sözcüsü Ralph Caba'ya göre Ford'un Köln'deki net performansı daha da kötü: Ford Mondeo sedan ve turnuva, Galaxy ve S-Max – bu modeller zaten yok oldu. Ve en önemlilerinden ikisinin adı bile henüz açıklanmadı: Fiesta'nın üretimine 47 yıl sonra 2023 yazından bu yana ara verildi ve yaklaşık 20 milyon adet üretildi. Caba, Focus'un yakında buna inanmak zorunda kalacağını söylüyor.
Bunun nedeni: Ford'un, markanın Avrupa'daki ilk elektrikli otomobili olan Explorer'ı üretmek için Köln'de alana ihtiyacı var ve Almanya'nın patronu Christian Weingärtner, ne Fiesta'nın ne de Focus'un uzun vadede para kazanamayacağını söylüyor. Hele ki dünyadaki herkes SUV'lara can atıyorken.
ayrıca oku
Bunlar öne çıkan iki örnek, ancak hiçbir şekilde izole vakalar değiller: VW aynı zamanda model yelpazesini de daralttı.
Böylece Arteon'la olan maceramız sona erdi. Passat'ın nesil değişimiyle birlikte klasik notchback sedan versiyonu bir kenara itiliyor.
BMW ve Mercedes otomobilleri menzillerinin dışına çıkarıyor
BMW'de şu anda 6 Serisi GT'ye veda ediliyor. Mercedes de büyük bir temizlik yapma sürecinde: Daha önce C ve E sınıflarında bir coupé ve bir cabriolet bulunurken, CLE artık her iki modelin de yerini alacak.
Fabrikaya göre, dört kapılı E-Serisi Coupé CLS değiştirilmeden iptal edilecek ve S-Serisi'nin Coupé ve Cabrio'su veya AMG GT'nin Roadster'ı gibi modeller halefsiz kalacak.
Geliştirme direktörü Markus Schäfer, “Kaynaklarımızı akıllıca kullanmalı ve yeni elektrikli modeller geliştirirken, hangi serileri içten yanmalı motor dünyasında ne ölçüde tutabileceğimize ve korumak istediğimize dikkatlice bakmalıyız” diyor. “Aksi takdirde portföyü hızla ikiye katlardık. Ne geliştiriciler bunu yapabilir, ne fabrikalar ne de müşteriler bundan bunalır.
Halef olmadan elektrikli limuzin mi? Mercedes-AMG CLS 53
Kaynak: dpa/Mercedes-Benz AG
Pek çok model serisi aslında mobilitedeki değişimin kurbanı oluyor. Çünkü uzun vadede üreticiler eski içten yanmalı motor ve yeni elektrik dünyası için uyumlu bir model yelpazesini karşılayamıyor veya istemiyor ve bu nedenle özellikle niş modellerden ve gövde çeşitlerinden tasarruf ediyorlar. Ancak elektrikli tahrike pahalı geçiş, modellerin yaklaşan ölümünün tek nedeni değil.
Daha ziyade, örneğin Mercedes'in kompakt sınıfını küçültmesi ve A veya B sınıfı gibi otomobilleri aşamalı olarak kullanımdan kaldırması, daha yüksek hedeflere yönelik çabasından kaynaklanıyor: CEO Ola Källenius, yıldızı Mercedes ile aynı seviyeye getirmek istediğini söylüyor. Louis Vuitton veya Chanel ve Mercedes bile tamamen lüks için tasarlandı; makul fiyatlı arabalar artık resme uymuyor.
Kirlilik standartları ve veri koruma
İnceltilen model programından Brüksel'deki bürokratlar da nasibini alıyor. Euro 7 emisyon standardının dişleri artık çekilmiş durumda, böylece küçük otomobiller gelecekte de uygun fiyatla üretilebiliyor. Ancak Münih'teki strateji danışmanı Berylls'ten Christian Kaiser'e göre, veri koruma savunucuları artık o kadar katı siber güvenlik önlemleri talep ediyorlar ki, bunlar genellikle mevcut model serilerinde yalnızca milyonlarca kişiyle uygulanabiliyor.
Uzman, “Küçük hacimli veya kalan hizmet ömrü kısa olan birçok araç için bu artık değerli olmayabilir” diye tahmin ediyor. Bireysel üreticilerin duyuruları da onun haklı olduğunu kanıtlıyor: Örneğin VW patronu Thomas Schäfer, Up küçük otomobilin erken sonunu haklı çıkardı. Porsche'de ise Boxster ve Cayman'lı 718 serisi spor otomobiller 2024 yılı sonunda aşamalı olarak kullanımdan kaldırılacak.
Öncelikle Porsche'nin mevcut 718 serisinin son kullanma tarihi 2024 yılı sonunda dolacak
Kaynak: dpa/Porsche AG
Ancak bu her zaman sonsuza kadar veda etmek anlamına gelmez ve hatta bazen yeniden bir araya gelmeyi mümkün kılan şey elektromobilitedir. Porsche de bunun kanıtını sunuyor: Muhtemelen 2025 sonbaharında veya 2026 baharında ilk iki koltuklu elektrikli spor otomobil Stuttgart'tan geldiğinde, şirket çevrelerine göre bu otomobil Boxster ve Cayman'ı devralacak.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.