Tavşan_Tutkusu
New member
Web Dünyası ve Teknoloji yeni araba alımı
Galeri, kafe, yoga dersleri? Geleceğin otomobil bayilikleri böyle görünecek
12:53 itibarıyla| Okuma süresi: 3 dakika
Berlin’deki Nio House: Çinli otomobil markası, bazı mağazalarını “çok işlevli buluşma yerleri” olarak görüyor
Kaynak: dpa-tmn/—
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Yaya bölgesinde bir BMW, Mercedes veya Porsche otomobil mağazası mı var? Giderek daha fazla otomobil üreticisi, markalarını yeni bir ortamda sunmaya çalışıyor. Birçoğu yeni iş modellerinin kapılarını aralamak ve dijital deneyimlere ek olarak şaşırtıcı konseptler sunmak istiyor.
BGeniş, bol ışık alan odalarda ince, cilalı gövdeler: Araba galerileri kendilerini genellikle bu şekilde sunar. Ama böyle kalacak mı? Dijitalleşme sürecinde, otomobil üreticileri araçlarını satmanın yeni yollarını deniyorlar.
“Tesla sayesinde dijital satış deneyimi bir süredir sosyal olarak kabul edilebilir hale geldi. Bergisch Gladbach’taki Otomotiv Yönetimi Merkezi (CAM) Direktörü Prof. Stefan Bratzel, “Gittikçe daha fazla üretici dijital bir müşteri yolculuğunu tercih ediyor” diyor.
Gelecekte, örneğin, araba ile ilk temas, VR gözlüklerinin yardımıyla giderek artan bir şekilde sanal gerçeklik biçiminde gerçekleştirilebilir. Uzmana göre, müşterinin araba ile ilk temastan olası bir satın alma işlemine kadar olan yolu, gelecekte dijital ve analog unsurların bir kombinasyonu olacak.
Mobilite hakkında daha fazla bilgi
Daha ucuz, daha verimli, daha hafif
VW, Volvo, Mazda, Range Rover
“Müşteri ile üretici arasındaki bağlantıların sorunsuz çalışması önemlidir.” Bu, bir müşterinin dijital olarak, örneğin e-posta yoluyla bir soru sorması durumunda, yanıt için haftalarca beklemek istemediği anlamına gelir.
ayrıca oku
Veya: Artık test sürüşleri için bayiye gitmenize gerek yok, çevrimiçi bir randevu alırsınız ve ardından birisi test sürüşü için arabayı eve getirir. Bireysel üreticiler bunu zaten sunuyor.
Mercedes-Benz, 2025 yılına kadar küresel yeni otomobil satışlarının yaklaşık dörtte birinin çevrimiçi kanalları aracılığıyla yapılacağını tahmin ediyor. Stuttgart otomobil üreticisi, müşterilere hayallerindeki arabanın sunulduğu veya bireysel olarak yapılandırıldığı video danışma randevularını test ediyor.
Farklı müşteri ihtiyaçları
Araba bayiliklerinin sonu görünmüyor. Ancak, alışveriş deneyimi gelecekte daha karmaşık ve dijital hale gelecek. Finansman gibi birçok alan dijital olarak haritalanabilir” diyor danışmanlık firması Berylls Strategy Advisors’tan Christopher Ley.
Test sürüşü dahil değildir. Şimdiye kadar, dijitalleştirme girişimleri olsa bile bu yalnızca fiziksel olarak mümkün olmuştur.
Ley, marka ve model üzerinde büyük bir etki görüyor: lüks ve spor otomobil üreticileriyle ilgilenenler, bayi ziyaretini dokunsal bir satın alma deneyimi olarak deneyimlemek isterken, hacimli araç müşterileri, satın alma sürecinde genellikle daha rasyonel ve dijital. daha çok fiyat ve güvenilirlikle ilgilenirler.
Bayilik müşteriye geliyor
Satış alanları konusunda da üreticiler bir ilke imza atıyorlar: “Müşteriler araba bayilerine giderdi. Bugün otomobil galerileri müşterilere, yani alışveriş caddelerinde ve işlek meydanlarda geliyor” diyor Stefan Bratzel.
BMW, Mercedes-Benz, Porsche ve Nio gibi üreticiler kendi mağazalarıyla markalarını yeni bir ortamda sunmaya çalışıyor. Bratzel, “Bu bir trend ve önümüzdeki yıllarda artacak” diyor.
“Çünkü artık tek seferlik bir araba satışı değil, aynı zamanda araba abonelikleri veya yeni talep üzerine hizmetler gibi diğer iş modelleri de söz konusu.”
ayrıca oku
Bir örnek Çinli marka Nio: Geçen Aralık ayında Berlin’de Nio House açıldı, Mart ayında Frankfurt’ta açıldı, birkaç ay içinde Düsseldorf’taki lokasyon bunu takip edecek ve 2023’ün sonunda Hamburg’da olacak. Nio, dünya çapında bu evlerden 100’den fazlasını işletiyor.
Nio Europe Başkan Yardımcısı Hui Zhang, “Burası klasik bir otomobil bayiliği değil, çok işlevli bir buluşma yeri” diyor.
Bir “Nio Evi”ne İçgörü
Kaynak: dpa-tmn/—
Zhang, burada bir galeri, kafe, çocuk oyun odası ve kütüphane bulunduğunu, burada yoga ve Pilates dersleri alabileceğinizi veya ortak çalışma alanlarında çalışabileceğinizi söylüyor. Bu bir toplulukla ilgili, sadece ürünle ilgili değil. Zhang, Nio House’u insanların oyalanmayı sevdiği bir yer olarak görüyor ve burayı favori bir kafe veya yerel pub ile karşılaştırıyor.
Strateji danışmanı Christopher Ley de benzer bir şekilde kendini ifade ediyor: Müşteriler kendilerini bir araba galerisine gitmek zorunda hissetmemeliler. “Oraya gitmek istersin. Sadece ürün değil, deneyim ve marka da müşteri çekmeli.”
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Galeri, kafe, yoga dersleri? Geleceğin otomobil bayilikleri böyle görünecek
12:53 itibarıyla| Okuma süresi: 3 dakika
Berlin’deki Nio House: Çinli otomobil markası, bazı mağazalarını “çok işlevli buluşma yerleri” olarak görüyor
Kaynak: dpa-tmn/—
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Yaya bölgesinde bir BMW, Mercedes veya Porsche otomobil mağazası mı var? Giderek daha fazla otomobil üreticisi, markalarını yeni bir ortamda sunmaya çalışıyor. Birçoğu yeni iş modellerinin kapılarını aralamak ve dijital deneyimlere ek olarak şaşırtıcı konseptler sunmak istiyor.
BGeniş, bol ışık alan odalarda ince, cilalı gövdeler: Araba galerileri kendilerini genellikle bu şekilde sunar. Ama böyle kalacak mı? Dijitalleşme sürecinde, otomobil üreticileri araçlarını satmanın yeni yollarını deniyorlar.
“Tesla sayesinde dijital satış deneyimi bir süredir sosyal olarak kabul edilebilir hale geldi. Bergisch Gladbach’taki Otomotiv Yönetimi Merkezi (CAM) Direktörü Prof. Stefan Bratzel, “Gittikçe daha fazla üretici dijital bir müşteri yolculuğunu tercih ediyor” diyor.
Gelecekte, örneğin, araba ile ilk temas, VR gözlüklerinin yardımıyla giderek artan bir şekilde sanal gerçeklik biçiminde gerçekleştirilebilir. Uzmana göre, müşterinin araba ile ilk temastan olası bir satın alma işlemine kadar olan yolu, gelecekte dijital ve analog unsurların bir kombinasyonu olacak.
Mobilite hakkında daha fazla bilgi
Daha ucuz, daha verimli, daha hafif
VW, Volvo, Mazda, Range Rover
“Müşteri ile üretici arasındaki bağlantıların sorunsuz çalışması önemlidir.” Bu, bir müşterinin dijital olarak, örneğin e-posta yoluyla bir soru sorması durumunda, yanıt için haftalarca beklemek istemediği anlamına gelir.
ayrıca oku
Veya: Artık test sürüşleri için bayiye gitmenize gerek yok, çevrimiçi bir randevu alırsınız ve ardından birisi test sürüşü için arabayı eve getirir. Bireysel üreticiler bunu zaten sunuyor.
Mercedes-Benz, 2025 yılına kadar küresel yeni otomobil satışlarının yaklaşık dörtte birinin çevrimiçi kanalları aracılığıyla yapılacağını tahmin ediyor. Stuttgart otomobil üreticisi, müşterilere hayallerindeki arabanın sunulduğu veya bireysel olarak yapılandırıldığı video danışma randevularını test ediyor.
Farklı müşteri ihtiyaçları
Araba bayiliklerinin sonu görünmüyor. Ancak, alışveriş deneyimi gelecekte daha karmaşık ve dijital hale gelecek. Finansman gibi birçok alan dijital olarak haritalanabilir” diyor danışmanlık firması Berylls Strategy Advisors’tan Christopher Ley.
Test sürüşü dahil değildir. Şimdiye kadar, dijitalleştirme girişimleri olsa bile bu yalnızca fiziksel olarak mümkün olmuştur.
Ley, marka ve model üzerinde büyük bir etki görüyor: lüks ve spor otomobil üreticileriyle ilgilenenler, bayi ziyaretini dokunsal bir satın alma deneyimi olarak deneyimlemek isterken, hacimli araç müşterileri, satın alma sürecinde genellikle daha rasyonel ve dijital. daha çok fiyat ve güvenilirlikle ilgilenirler.
Bayilik müşteriye geliyor
Satış alanları konusunda da üreticiler bir ilke imza atıyorlar: “Müşteriler araba bayilerine giderdi. Bugün otomobil galerileri müşterilere, yani alışveriş caddelerinde ve işlek meydanlarda geliyor” diyor Stefan Bratzel.
BMW, Mercedes-Benz, Porsche ve Nio gibi üreticiler kendi mağazalarıyla markalarını yeni bir ortamda sunmaya çalışıyor. Bratzel, “Bu bir trend ve önümüzdeki yıllarda artacak” diyor.
“Çünkü artık tek seferlik bir araba satışı değil, aynı zamanda araba abonelikleri veya yeni talep üzerine hizmetler gibi diğer iş modelleri de söz konusu.”
ayrıca oku
Bir örnek Çinli marka Nio: Geçen Aralık ayında Berlin’de Nio House açıldı, Mart ayında Frankfurt’ta açıldı, birkaç ay içinde Düsseldorf’taki lokasyon bunu takip edecek ve 2023’ün sonunda Hamburg’da olacak. Nio, dünya çapında bu evlerden 100’den fazlasını işletiyor.
Nio Europe Başkan Yardımcısı Hui Zhang, “Burası klasik bir otomobil bayiliği değil, çok işlevli bir buluşma yeri” diyor.
Bir “Nio Evi”ne İçgörü
Kaynak: dpa-tmn/—
Zhang, burada bir galeri, kafe, çocuk oyun odası ve kütüphane bulunduğunu, burada yoga ve Pilates dersleri alabileceğinizi veya ortak çalışma alanlarında çalışabileceğinizi söylüyor. Bu bir toplulukla ilgili, sadece ürünle ilgili değil. Zhang, Nio House’u insanların oyalanmayı sevdiği bir yer olarak görüyor ve burayı favori bir kafe veya yerel pub ile karşılaştırıyor.
Strateji danışmanı Christopher Ley de benzer bir şekilde kendini ifade ediyor: Müşteriler kendilerini bir araba galerisine gitmek zorunda hissetmemeliler. “Oraya gitmek istersin. Sadece ürün değil, deneyim ve marka da müşteri çekmeli.”
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.