Tavşan_Tutkusu
New member
Kboya, araba kilidi açılır. Ancak arabanın kapısı hala açılmıyor. Dondurucu sıcaklıklarda, kapı contaları donmuş olabilir.
Onca zahmete ve strese rağmen: O zaman kaba kuvvet kullanırsanız, malzemeyi yırtma ve büyük bir masrafla değiştirmek zorunda kalma riskini alırsınız. Modele bağlı olarak bu, birkaç yüz avroya kadar mal olabilir.
Böyle bir durumda dikkatli olmanız daha iyi olur ve hedefinize daha hızlı ulaşırsınız. Yani arabaya.
Arabalar hakkında daha fazlasını buradan okuyun
Kelimenin tam anlamıyla biraz baskı uygulanmasına izin verilir. ADAC, kapıya dışarıdan bir şey itmeyi önerir. Biraz beceri ile buz boşluklardan ayrılabilir. Kapı paneline hafifçe vurmak da denemeye değer.
Çalışmıyor mu? O zaman önce farklı bir kapı denemeye değer. Biraz tırmanarak yolcu koltuğundan direksiyona geçebilirsiniz. Buradan, kapının içeriden daha iyi dozlanmış bir şekilde itilip açılamayacağını deneyebilirsiniz.
Sürüşe başlamadan önce, sürücü kapısının dışarıdan açılabildiğinden her zaman emin olmalısınız – bu, bir kazadan sonra gerekebilecek herhangi bir yardım için önemlidir.
Araba kapısının buzunu dikkatlice suyla çözün
Bir orantı duygusu ve kendinden emin bir içgüdüyle, sürücü kapısı su ile de açılabilir. Bunu yapmak için suyu yaklaşık 50 dereceye kadar ısıtın ve ardından dikkatlice kapı çerçevesi boyunca dökün. Asla çok sıcak veya kaynar su kullanmayın. Bu, boyaya zarar verebilir.
Ve dikkatli olun: Suyu bölmenin üzerine dökmeyin. Bu, sıcaklıktaki ani artış nedeniyle çatlayabilir veya patlayabilir. ADAC sözcüsü Jürgen Grieving, bu prosedür için doğru tekniği açıklayarak, “Su cama ulaşmadan önce bir bez veya havlu ile tutulabilir” diyor.
Su yönteminin elbette bir püf noktası var. Çünkü kapı şimdi açılırsa, yeniden işlenmesi gerekir. Ardından iç ve kapı contalarının tekrar donmasını önlemek için titizlikle kurutulması gerekir.
ayrıca oku
Bu arada: antifrizli camlar için yıkama sıvısı, donmuş kapıları gevşetmek için daha az uygundur. Jürgen Grieving, “Kural olarak, bu buzlanma noktasına bile ulaşmaz, ancak suyun ısısı ulaşır,” diye açıklıyor.
Saç kurutma makinesine uzanmak da genellikle donmuş bir kilit veya contayı ısıtmak için iyi bir fikir değildir. Kurutucudan gelen sıcak hava genellikle o kadar çabuk soğur ki lastik contalardaki buzlanmaya ulaşmaz.
Ve yüksek sıcaklıklara sahip gerçek bir ısı tabancası kapıya bile zarar verebilir. Boya ve astar da eriyebilir veya pul pul dökülebilir.
Araç bakımı donmayı önlemeye yardımcı olur
Kapılar ve kaputlardaki temiz ve bakımlı kauçuk, yalnızca otomobili hava geçirmez ve içini mümkün olduğunca kuru ve sessiz tutmakla kalmaz. Ayrıca kışın katı bir şekilde donmazlar.
Bunları kolayca ve nazikçe temizlemek için biraz pH nötr sabunlu su en iyisidir. Hagen’den araba bakım uzmanı Christian Petzoldt, bunun yumuşak bir deri sabunu da olabileceğini söylüyor.
Kirleri çıkarmak için yüzeyi silmek için tercihen nemli pamuklu bir bez kullanılır. Ardından lastikleri başka bir yumuşak pamuklu bezle dikkatlice ve iyice kurulayın.
Kapı fitillerinin lastiklerini düzenli olarak hafif bir şekilde temizler ve bakım ürünü uygularsanız kışın donma sorununuz olmaz.
Kaynak: dpa-tmn/Christin Klose
Ancak o zaman kauçuk bakım ürünü uygularsınız. Bu, kauçuk yüzeydeki küçük gözenekleri doldurur, böylece burada nem birikemez.
Bu özellikle kış aylarında önemlidir: Nem bu çöküntülerde sıkışabilirse, katı bir şekilde donacağı garanti edilir. Daha eski ve daha gözenekli mühürler, ihmal edilmiş veya küçük kusurları olan mühürler gibi buna daha yatkındır.
Araba kapısını açmak için ev ilaçları kullanmayın
Bakım söz konusu olduğunda, uzman Petzoldt bunun için özel olarak tasarlanmış ürünlerin kullanılmasını tavsiye ediyor: Tereyağı veya sıvı yağlar gibi ev ürünleri de kauçuk üzerinde koruyucu bir film oluşturuyor. Ama devrilip kokuşabilirler.
ADAC sözcüsü Jürgen Grieving de bütçe fonlarına karşı tavsiyelerde bulunuyor. Vazelin ve geyik yağı gibi maddeler de saf hallerinde kullanılmamalıdır, ancak bunlar bazen önerilen bakım ürünlerinin formülasyonlarına dahil edilir.
Başka bir genel ipucu: Madde ne kadar kalınsa ve dolayısıyla uygulama ne kadar yüksekse, daha eski ve daha büyük tümseklere sahip biraz hasarlı contalar için o kadar uygundur. Petzoldt, yeni ve bakımlı lastiklerle daha fazla sıvı ürünün kullanılabileceğini söylüyor.
Kural olarak, lastiklere yılda iki kez bakım yapılması yeterlidir. Eski arabalarda daha yaygın olabilir.
Araç kilidinde buzlu zamanlar
Klasik bir araba kilidi donmuşsa, bir kapı kilidi buz çözücü yardımcı olacaktır. Tüv Süd’den Vincenzo Lucà, onu arabanın dışında tutmanın daha iyi olduğunu söylüyor. Yani acil bir durumda yardım elinizin altındadır.
Şu şekilde çalışır: Ürünün kullanma talimatına bağlı olarak, madde kilide püskürtülür veya damlatılır. Ardından, anahtar normal şekilde kullanılana kadar biraz bekleyin.
ADAC alternatif olarak alkol bazlı dezenfektanları devreye sokuyor.
Başka bir numara: Radyo kilidi olmayan ve sakallı tamamen analog bir anahtara sahip eski arabalarda, bir çakmakla dikkatlice ısıtmaya çalışmak faydalı olabilir. Ardından kısayol tuşunu dikkatlice yerleştirin, çevirin ve buzu çözmeye çalışın.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Onca zahmete ve strese rağmen: O zaman kaba kuvvet kullanırsanız, malzemeyi yırtma ve büyük bir masrafla değiştirmek zorunda kalma riskini alırsınız. Modele bağlı olarak bu, birkaç yüz avroya kadar mal olabilir.
Böyle bir durumda dikkatli olmanız daha iyi olur ve hedefinize daha hızlı ulaşırsınız. Yani arabaya.
Arabalar hakkında daha fazlasını buradan okuyun
Kelimenin tam anlamıyla biraz baskı uygulanmasına izin verilir. ADAC, kapıya dışarıdan bir şey itmeyi önerir. Biraz beceri ile buz boşluklardan ayrılabilir. Kapı paneline hafifçe vurmak da denemeye değer.
Çalışmıyor mu? O zaman önce farklı bir kapı denemeye değer. Biraz tırmanarak yolcu koltuğundan direksiyona geçebilirsiniz. Buradan, kapının içeriden daha iyi dozlanmış bir şekilde itilip açılamayacağını deneyebilirsiniz.
Sürüşe başlamadan önce, sürücü kapısının dışarıdan açılabildiğinden her zaman emin olmalısınız – bu, bir kazadan sonra gerekebilecek herhangi bir yardım için önemlidir.
Araba kapısının buzunu dikkatlice suyla çözün
Bir orantı duygusu ve kendinden emin bir içgüdüyle, sürücü kapısı su ile de açılabilir. Bunu yapmak için suyu yaklaşık 50 dereceye kadar ısıtın ve ardından dikkatlice kapı çerçevesi boyunca dökün. Asla çok sıcak veya kaynar su kullanmayın. Bu, boyaya zarar verebilir.
Ve dikkatli olun: Suyu bölmenin üzerine dökmeyin. Bu, sıcaklıktaki ani artış nedeniyle çatlayabilir veya patlayabilir. ADAC sözcüsü Jürgen Grieving, bu prosedür için doğru tekniği açıklayarak, “Su cama ulaşmadan önce bir bez veya havlu ile tutulabilir” diyor.
Su yönteminin elbette bir püf noktası var. Çünkü kapı şimdi açılırsa, yeniden işlenmesi gerekir. Ardından iç ve kapı contalarının tekrar donmasını önlemek için titizlikle kurutulması gerekir.
ayrıca oku
Bu arada: antifrizli camlar için yıkama sıvısı, donmuş kapıları gevşetmek için daha az uygundur. Jürgen Grieving, “Kural olarak, bu buzlanma noktasına bile ulaşmaz, ancak suyun ısısı ulaşır,” diye açıklıyor.
Saç kurutma makinesine uzanmak da genellikle donmuş bir kilit veya contayı ısıtmak için iyi bir fikir değildir. Kurutucudan gelen sıcak hava genellikle o kadar çabuk soğur ki lastik contalardaki buzlanmaya ulaşmaz.
Ve yüksek sıcaklıklara sahip gerçek bir ısı tabancası kapıya bile zarar verebilir. Boya ve astar da eriyebilir veya pul pul dökülebilir.
Araç bakımı donmayı önlemeye yardımcı olur
Kapılar ve kaputlardaki temiz ve bakımlı kauçuk, yalnızca otomobili hava geçirmez ve içini mümkün olduğunca kuru ve sessiz tutmakla kalmaz. Ayrıca kışın katı bir şekilde donmazlar.
Bunları kolayca ve nazikçe temizlemek için biraz pH nötr sabunlu su en iyisidir. Hagen’den araba bakım uzmanı Christian Petzoldt, bunun yumuşak bir deri sabunu da olabileceğini söylüyor.
Kirleri çıkarmak için yüzeyi silmek için tercihen nemli pamuklu bir bez kullanılır. Ardından lastikleri başka bir yumuşak pamuklu bezle dikkatlice ve iyice kurulayın.
Kapı fitillerinin lastiklerini düzenli olarak hafif bir şekilde temizler ve bakım ürünü uygularsanız kışın donma sorununuz olmaz.
Kaynak: dpa-tmn/Christin Klose
Ancak o zaman kauçuk bakım ürünü uygularsınız. Bu, kauçuk yüzeydeki küçük gözenekleri doldurur, böylece burada nem birikemez.
Bu özellikle kış aylarında önemlidir: Nem bu çöküntülerde sıkışabilirse, katı bir şekilde donacağı garanti edilir. Daha eski ve daha gözenekli mühürler, ihmal edilmiş veya küçük kusurları olan mühürler gibi buna daha yatkındır.
Araba kapısını açmak için ev ilaçları kullanmayın
Bakım söz konusu olduğunda, uzman Petzoldt bunun için özel olarak tasarlanmış ürünlerin kullanılmasını tavsiye ediyor: Tereyağı veya sıvı yağlar gibi ev ürünleri de kauçuk üzerinde koruyucu bir film oluşturuyor. Ama devrilip kokuşabilirler.
ADAC sözcüsü Jürgen Grieving de bütçe fonlarına karşı tavsiyelerde bulunuyor. Vazelin ve geyik yağı gibi maddeler de saf hallerinde kullanılmamalıdır, ancak bunlar bazen önerilen bakım ürünlerinin formülasyonlarına dahil edilir.
Başka bir genel ipucu: Madde ne kadar kalınsa ve dolayısıyla uygulama ne kadar yüksekse, daha eski ve daha büyük tümseklere sahip biraz hasarlı contalar için o kadar uygundur. Petzoldt, yeni ve bakımlı lastiklerle daha fazla sıvı ürünün kullanılabileceğini söylüyor.
Kural olarak, lastiklere yılda iki kez bakım yapılması yeterlidir. Eski arabalarda daha yaygın olabilir.
Araç kilidinde buzlu zamanlar
Klasik bir araba kilidi donmuşsa, bir kapı kilidi buz çözücü yardımcı olacaktır. Tüv Süd’den Vincenzo Lucà, onu arabanın dışında tutmanın daha iyi olduğunu söylüyor. Yani acil bir durumda yardım elinizin altındadır.
Şu şekilde çalışır: Ürünün kullanma talimatına bağlı olarak, madde kilide püskürtülür veya damlatılır. Ardından, anahtar normal şekilde kullanılana kadar biraz bekleyin.
ADAC alternatif olarak alkol bazlı dezenfektanları devreye sokuyor.
Başka bir numara: Radyo kilidi olmayan ve sakallı tamamen analog bir anahtara sahip eski arabalarda, bir çakmakla dikkatlice ısıtmaya çalışmak faydalı olabilir. Ardından kısayol tuşunu dikkatlice yerleştirin, çevirin ve buzu çözmeye çalışın.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.