E-Bike: Stevens E-Antelao testte – SUV motosikleti o kadar iyi

Tavşan_Tutkusu

New member
AÇok yönlü kişiler uzman değildir. Genellikle pek çok şeye biraz hakim olurlar, ancak hiçbir şeyde özellikle iyi değildirler. Bu aynı zamanda SUV bisikletleri için de geçerli mi? Son zamanlarda çok moda hale gelen bisiklet türü, genellikle çok yönlü olarak ilan edilir.

Konseptlerini tanımlayan şey: Dağ bisikletlerinin sağlamlığı ve arazi uygunluğuna dayanarak, tam donanımlı olmaları sayesinde günlük yaşamda da kendilerini kanıtlamaları gerekir.

Haibike, Focus ve Rose dahil olmak üzere birçok üretici bisiklet türünü kendileri keşfetti. Hamburglu üretici Stevens da işin içinde. E-Antelao modelini test amaçlı olarak asfalt ve daha kaba zemin üzerine taşıdık.


E-bisikletler hakkında daha fazlasını buradan okuyun







İyi e-bisikletler genellikle birkaç bin avroya mal olur.  Sigorta birçokları için iyi bir fikirdir.






Her tür için doğru e-bisiklet: ilgilenen kişiler kendilerine bisikleti ne için kullanmak istediklerini sormalıdır.





Şehir bisikleti mi, dağ bisikleti mi, kargo bisikleti mi?





WELT yazarı Felix Eick, Kwiggle'ı altı hafta boyunca neredeyse her yerde yanında tuttu.









Amaç: Model, asfalt yollarda ve bisiklet yollarında sürüşe ek olarak, üreticiye göre ince çakıllı yüzeylere sahip asfalt tarla ve orman yolları için de tasarlanmıştır.

Stevens’ın Pazarlama Başkanı Jacob von Hacht, “Örneğin, ofise gidip gelirken asfalt bisiklet yolunu terk etmek isteyen veya bırakmak zorunda olan herkes bisiklet için doğru seçimdir” diyor.

Buna “çapraz model” diyor. Gerçek bir dağ bisikletinden farklı olarak, engebeli arazi ve atlayışlar için yapılmamıştır. Ancak bu tür numaralar günlük yaşamda nadiren kullanılır.

Stevens E-Antelao’nun tekniği


Von Hacht, diğer şeylerin yanı sıra ışıklar, çamurluklar ve bagaj raflarıyla “StVZO günlük paketinin tamamı araçta” diyor. Bu nedenle, tur ekipmanına sahip E-Antelao, yasal sistem açısından yola elverişlidir. Hava koşullarına karşı koruma ve stant olarak çamurluklar pragmatizmi artırır.

Temel, muhafazakar, sportif bir hardtail dağ bisikletidir, yani bir süspansiyon maşası, ancak yaysız bir arka ucu vardır. Çerçeve malzemesi, bu sınıfta olduğu gibi bir alüminyum alaşımdan oluşur.

Yaklaşık 1200 milimetrelik oldukça uzun dingil mesafesi, 29 inçlik tekerleklerle birlikte sorunsuz bir sürüş vaat ediyor. Yokuş aşağı sürüşlerde sürüş stabilitesi söz konusu olduğunda MTB’ler için önemli bir parametre olan ön çerçeve açısı, 68 derecede oldukça makul; bisikletin çok fazla dolaylı olarak yönlendirilebileceği korkusu yoktur.






68 derece: Baş borusu açısı, rahat ama çok dolaylı olmayan bir yönlendirme sağlar

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Elektrik mühendisliği, e-bisiklet bileşenlerinin en iyisi olan Bosch’tan geliyor: Ortadan motor, sürücünün bacak gücünü 3,4’e varan bir faktörle destekleyen dört mod sunuyor. 26 kilo ağırlığındaki model tam olarak hafiflerden biri olmadığı için itme yardımcısı da pratik.

Tamamen şarj edildiğinde, aşağı borudaki pil 625 watt saate (Wh) sahiptir. Bir kelime. Son yıllarda MTB’lerde kurulduğu gibi, E-Antelao’daki dişliler tek bir tahrik kullanılarak değiştirilir: önde 34 dişli bir motor pinyonu ve arkada on bir dişliden 51 dişliye kadar on bir dişli kaset.

Stevens E-Antelao: Bileşenler, aksesuarlar, çevre birimleri


Stevens, çok yönlü cihazla birlikte dört amperlik standart bir şarj cihazı içerir. Bosch’a göre, bellek iki saat içinde yarı yarıya yenileniyor ve pil daha önce boşsa ekran yaklaşık beş saat sonra yalnızca yüzde 100 gösteriyor.

Bu, kulağa uzun bir süre gibi gelebilir, ancak günlük kullanımı neredeyse hiç kısıtlamaz çünkü 625 Wh, her gün eyere atlayan yolcular için bile yalnızca birkaç günde bir şarj etmeyi gerektirir.

Olumlu: Bisiklet, piller için ideal olmayan soğukta dışarıda park edilirse, enerji barı uzun bir süre boyunca zorlukla boşalır.






Şarj soketi: Batarya ayrı olarak veya doğrudan bisikletteki bu soket üzerinden yenilenebilir.

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Bosch’un 2021’de kullanıma sunduğu sözde “eBike Flow Uygulaması” ile bağlantılı “akıllı sistem”, işlev yelpazesinde meraklılar için de geçerli olsa bile pratiktir. Pil veya motor için yeni işlevler ve güncellemeler “kablosuz” olarak yüklenebilir, ancak bu, akıllı telefon veya WLAN için mobil veri gerektirir.

Dört ön ayar size uymuyorsa, sürüş modlarının özellikleri uygulamada bisiklete Bluetooth bağlantısı aracılığıyla da değiştirilebilir. Cep telefonu, uygulama kullanılarak dijital anahtar olarak da kullanılabilir ve bu olmadan motor desteği etkinleştirilemez.






Renkli ekran: Bosch ekranının doğrudan güneş ışığında bile okunması kolaydır

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Navigasyon ve rota planlama, uygulama aracılığıyla tur ve fitness verilerinin kaydedilmesi kadar mümkündür. Küçük Kiox ekrana navigasyon talimatları gönderilebilir veya gidon üzerindeki isteğe bağlı bir tutucuya yerleştirerek bir akıllı telefon ile değiştirebilirsiniz.

Dijital seçeneklerden çok daha gerçekçi, ancak muhtemelen günlük aile yaşamıyla çok daha alakalı: model, çocuk koltuklarının montajı için onaylanmıştır ve römorkların da bağlantıya bağlanmasına izin verilir. Römork yükü 40 kilo, treyler freni 80 kilo.

Stevens E-Antelao Ödülü


Stevens, E-Antelao’yu 4199 Euro olarak listeliyor. Alman üreticilerin rakip modelleri de benzer bir maliyete sahip.

Dört farklı boyutta mevcuttur. Şirket web sitesindeki bir konfigüratör, hangisinin uygun olduğu hakkında bilgi sağlar.






İyi korunmuştur: Test bisikleti rüzgar ve hava koşullarında dışarıda park edilmiştir – ancak ne zincirde ne de dişli setinde herhangi bir paslanma belirtisi görülmemiştir

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Çözüm: Konforlu, pragmatik, güvenli: SUV ile Stevens bir moda türüne başarılı bir katkı sağlıyor. Bir dağ bisikletinin gömlek kollarını günlük kullanım için kullanma konsepti işe yarıyor. Hiç kimse bu tür bir bisikletten üstün sportif performans beklememelidir. Ancak pazarlık fiyatları da değil.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.