Tavşan_Tutkusu
New member
PMercedes SL, sezonun başlangıcında H plakasını aldı. Ancak 129 serisinden roadster ilk vintage yazına başlamadan hemen önce, açılır tavan mekanizması greve gider ve yeni mikro şalterlere ihtiyaç duyulur.
Yeni bir araba ile, bu bir sorun olmaz. Sonuçta, gelişmiş bir yedek parça lojistik sistemi genellikle 24 saat içinde parça ikmalini garanti eder.
Ama 30 yaşında bir araba ile? Peter Becker, “En iyi senaryoda, işler pek de farklı görünmüyor” diyor. Mercedes’in klasik sözcüsü ve üreticinin klasik otomobiller için stokta bulundurduğu 175.000 parçalık bir parça kataloğundan bahsediyor.
Bu, contalar ve vidalar gibi yüzdelik parçalardan 210.000 Euro’ya satılan R199 serisinden SLR spor otomobilin kaportasına kadar uzanıyor. Becker, kataloğun çok eskilere dayandığını söylüyor: Dünyanın ilk arabası olarak kabul edilen 1886 tarihli üç tekerlekli bisiklet için bile hâlâ 50 yedek parça var.
ayrıca oku
Bu çabayla Svabyalılar yalnız değiller. Audi, BMW, VW ve Porsche, eski arabalara yönelik devam eden ilgiye uzun zamandan beri tepki gösterdiler ve ilgili katalogları oluşturdular.
Örneğin Porsche, 75 yıllık spor araba yapımında 80.000 parçalık bir stok oluşturduğunu iddia ediyor. BMW’de 65.000, Audi’de 30.000’in üzerinde ve VW’de yaklaşık 60.000 pozisyon var. Bunların arasında birkaç merak var.
Eski arabalar için yedek parçalar
Aşağı Saksonya şirketi, 1947 Beetle için her biri 32,49 Euro’ya jant kapakları veya 19.000 Euro’nun biraz altında olan Beetle RSi için komple bir gövdeye sahip. Audi’deki en egzotik bileşen, 35.000 Euro’ya tam bir W12 motorudur ve BMW’deki en eski bileşen, 1940’lardan 328 için bir şanzımandır.
Tüm üreticiler için bu stoklar başlangıçta fabrika ve seri üretime dayalıdır. Bir model tedarik garantisinin dışına çıkar çıkmaz – markaya ve seriye bağlı olarak, genellikle sürenin bitiminden on ila 20 yıl sonra – parçalar atılmaz, klasik departmana teslim edilir.
Klasik otomobiller için bazı yedek parçalar yine özel olarak yapılmaktadır.
Kaynak: dpa-tmn/Florian Schuh
Ancak BMW sözcüsü Silke Brigl, stokların sonsuza kadar sürmemesi nedeniyle birçok parçanın da düzenli olarak yeniden üretildiğini açıklıyor: Kulüpler, müşteriler ve şirketin kendi klasik atölyesiyle yakın diyalog içinde, hangi parçaların ne zaman yeniden üretileceğine karar veriliyor.
Hareketlilik, güvenlik ve çarpışmalarla ilgili bileşenlere odaklanılıyor, diyor Birgl: “Amacımız, müşterilerimizi güvende ve mobil halde tutmak.”
3D yazıcıdan klasik otomobil yedek parçaları
Üretimde genellikle eski aletler kullanılır, bunların bir kısmı da klasik atölyelerin sorumluluğundadır. Ve 3D yazıcıyla giderek daha sık.
Mercedes sözcüsü Peter Becker, birçok parçanın birkaç bileşenden oluştuğu ve bu nedenle yazdırılamadığı için belirli kısıtlamalar olduğunu söylüyor. Ve daha büyük miktarlar için, 3D yazıcı da pek mantıklı değil.
Buna karşılık, bu sözde ek süreçler, nadiren talep edilen ve bu nedenle genellikle artık mevcut olmayan parçalar için yeni perspektifler açar.
ayrıca oku
Bu özellikle dekoratif parçalar için geçerlidir. Çünkü birçok üretici, genişleyen kataloğu kontrol altında tutmak için kendilerini sürüş için gerekli olan yedek parçalarla sınırlandırıyor. Kulplar, dekoratif şeritler, tutturucular, contalar veya kapaklarla birlikte bazen artık 3D yazıcı ile kapatılabilen birkaç boşluk bırakıyorlar.
Artık hasarlı parçaları gönderebileceğiniz çok sayıda servis sağlayıcı var. Orada taranırlar, dijital olarak onarılırlar ve ardından uygun materyalde yeniden basılırlar.
Klasik otomobil yedek parçaları sadece üreticiden temin edilmiyor
Bir çok üreticinin eski model araba yedek parça konusunda da ilk adres olduğu doğrudur. Ancak piyasa gözlemcisi Classic Analytics’ten Frank Wilke, bunun her zaman en iyi yol olmak zorunda olmadığını söylüyor.
Uzman, üreticilerin parçalarını çoğu zaman kendilerinin yeniden üretmesi gerektiğinden, tasarım ve görünüm açısından orijinalinden genellikle farklılıklar olduğunu gözlemledi. “O zaman doğrudan, genellikle daha ucuz, olay yerine daha yakın olan ve hatta bazen deneyimiyle daha iyi kalite sağlayabilen bağımsız bir uzmana gidebilirsiniz.”
İlgili forumlara, klasik otomobil dergilerinin reklam bölümlerine bakmanızı veya marka ve model kulüplerine sorarak bakmanızı tavsiye ediyor. İkincisi, yabancı araçlar, egzotik klasikler veya nispeten sıradan ithal modeller söz konusu olduğunda, her şeyden önce en iyi bağlantı noktalarıdır.
Klasik otomobil hayranları için forumlar parça pazarlarına dönüşüyor
Çünkü Alman üreticiler, tıpkı İtalyan veya İngiliz lüks tedarikçiler gibi, neredeyse hepsinin kendi klasik bölümleri varken, Fransa veya İtalya’dan gelen hacimli markalarla daha zordur – Asyalılardan bahsetmiyorum bile.
Wilke, “Hayran forumları altın değerindedir” diyor ve elbette birkaç yabancı dil becerisinin de zararı olmaz. “Çünkü anavatanda bulunabilirlik genellikle daha fazladır ve fiyat genellikle ithalat pazarından daha ucuzdur.”
Eski için yedek parça mı arıyorsunuz? Daha sonra üreticinin yanı sıra bağımsız tedarikçiler, marka ve model kulüpleri de temas noktası olabilir.
Kaynak: dpa-tmn/Federico Gambarini
Wilke, doğru yedek parçayı seçmenin sadece klasiğin çalışması üzerinde büyük bir etkiye sahip olmadığı konusunda uyarıyor. Ama aynı zamanda yeniden satış şansını da arttırır.
“Klasik bir arabayı her zaman olabildiğince orijinal parçalarla donatan ve bunu iyi belgeleyen herkes, bir satıcı olarak daha güvenilir görünür ve klasik arabasından kurtulma olasılığı daha yüksektir – hatta belki daha iyi bir fiyata.” yanlış son kurtarıldı .
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Yeni bir araba ile, bu bir sorun olmaz. Sonuçta, gelişmiş bir yedek parça lojistik sistemi genellikle 24 saat içinde parça ikmalini garanti eder.
Ama 30 yaşında bir araba ile? Peter Becker, “En iyi senaryoda, işler pek de farklı görünmüyor” diyor. Mercedes’in klasik sözcüsü ve üreticinin klasik otomobiller için stokta bulundurduğu 175.000 parçalık bir parça kataloğundan bahsediyor.
Bu, contalar ve vidalar gibi yüzdelik parçalardan 210.000 Euro’ya satılan R199 serisinden SLR spor otomobilin kaportasına kadar uzanıyor. Becker, kataloğun çok eskilere dayandığını söylüyor: Dünyanın ilk arabası olarak kabul edilen 1886 tarihli üç tekerlekli bisiklet için bile hâlâ 50 yedek parça var.
ayrıca oku
Bu çabayla Svabyalılar yalnız değiller. Audi, BMW, VW ve Porsche, eski arabalara yönelik devam eden ilgiye uzun zamandan beri tepki gösterdiler ve ilgili katalogları oluşturdular.
Örneğin Porsche, 75 yıllık spor araba yapımında 80.000 parçalık bir stok oluşturduğunu iddia ediyor. BMW’de 65.000, Audi’de 30.000’in üzerinde ve VW’de yaklaşık 60.000 pozisyon var. Bunların arasında birkaç merak var.
Eski arabalar için yedek parçalar
Aşağı Saksonya şirketi, 1947 Beetle için her biri 32,49 Euro’ya jant kapakları veya 19.000 Euro’nun biraz altında olan Beetle RSi için komple bir gövdeye sahip. Audi’deki en egzotik bileşen, 35.000 Euro’ya tam bir W12 motorudur ve BMW’deki en eski bileşen, 1940’lardan 328 için bir şanzımandır.
Tüm üreticiler için bu stoklar başlangıçta fabrika ve seri üretime dayalıdır. Bir model tedarik garantisinin dışına çıkar çıkmaz – markaya ve seriye bağlı olarak, genellikle sürenin bitiminden on ila 20 yıl sonra – parçalar atılmaz, klasik departmana teslim edilir.
Klasik otomobiller için bazı yedek parçalar yine özel olarak yapılmaktadır.
Kaynak: dpa-tmn/Florian Schuh
Ancak BMW sözcüsü Silke Brigl, stokların sonsuza kadar sürmemesi nedeniyle birçok parçanın da düzenli olarak yeniden üretildiğini açıklıyor: Kulüpler, müşteriler ve şirketin kendi klasik atölyesiyle yakın diyalog içinde, hangi parçaların ne zaman yeniden üretileceğine karar veriliyor.
Hareketlilik, güvenlik ve çarpışmalarla ilgili bileşenlere odaklanılıyor, diyor Birgl: “Amacımız, müşterilerimizi güvende ve mobil halde tutmak.”
3D yazıcıdan klasik otomobil yedek parçaları
Üretimde genellikle eski aletler kullanılır, bunların bir kısmı da klasik atölyelerin sorumluluğundadır. Ve 3D yazıcıyla giderek daha sık.
Mercedes sözcüsü Peter Becker, birçok parçanın birkaç bileşenden oluştuğu ve bu nedenle yazdırılamadığı için belirli kısıtlamalar olduğunu söylüyor. Ve daha büyük miktarlar için, 3D yazıcı da pek mantıklı değil.
Buna karşılık, bu sözde ek süreçler, nadiren talep edilen ve bu nedenle genellikle artık mevcut olmayan parçalar için yeni perspektifler açar.
ayrıca oku
Bu özellikle dekoratif parçalar için geçerlidir. Çünkü birçok üretici, genişleyen kataloğu kontrol altında tutmak için kendilerini sürüş için gerekli olan yedek parçalarla sınırlandırıyor. Kulplar, dekoratif şeritler, tutturucular, contalar veya kapaklarla birlikte bazen artık 3D yazıcı ile kapatılabilen birkaç boşluk bırakıyorlar.
Artık hasarlı parçaları gönderebileceğiniz çok sayıda servis sağlayıcı var. Orada taranırlar, dijital olarak onarılırlar ve ardından uygun materyalde yeniden basılırlar.
Klasik otomobil yedek parçaları sadece üreticiden temin edilmiyor
Bir çok üreticinin eski model araba yedek parça konusunda da ilk adres olduğu doğrudur. Ancak piyasa gözlemcisi Classic Analytics’ten Frank Wilke, bunun her zaman en iyi yol olmak zorunda olmadığını söylüyor.
Uzman, üreticilerin parçalarını çoğu zaman kendilerinin yeniden üretmesi gerektiğinden, tasarım ve görünüm açısından orijinalinden genellikle farklılıklar olduğunu gözlemledi. “O zaman doğrudan, genellikle daha ucuz, olay yerine daha yakın olan ve hatta bazen deneyimiyle daha iyi kalite sağlayabilen bağımsız bir uzmana gidebilirsiniz.”
İlgili forumlara, klasik otomobil dergilerinin reklam bölümlerine bakmanızı veya marka ve model kulüplerine sorarak bakmanızı tavsiye ediyor. İkincisi, yabancı araçlar, egzotik klasikler veya nispeten sıradan ithal modeller söz konusu olduğunda, her şeyden önce en iyi bağlantı noktalarıdır.
Klasik otomobil hayranları için forumlar parça pazarlarına dönüşüyor
Çünkü Alman üreticiler, tıpkı İtalyan veya İngiliz lüks tedarikçiler gibi, neredeyse hepsinin kendi klasik bölümleri varken, Fransa veya İtalya’dan gelen hacimli markalarla daha zordur – Asyalılardan bahsetmiyorum bile.
Wilke, “Hayran forumları altın değerindedir” diyor ve elbette birkaç yabancı dil becerisinin de zararı olmaz. “Çünkü anavatanda bulunabilirlik genellikle daha fazladır ve fiyat genellikle ithalat pazarından daha ucuzdur.”
Eski için yedek parça mı arıyorsunuz? Daha sonra üreticinin yanı sıra bağımsız tedarikçiler, marka ve model kulüpleri de temas noktası olabilir.
Kaynak: dpa-tmn/Federico Gambarini
Wilke, doğru yedek parçayı seçmenin sadece klasiğin çalışması üzerinde büyük bir etkiye sahip olmadığı konusunda uyarıyor. Ama aynı zamanda yeniden satış şansını da arttırır.
“Klasik bir arabayı her zaman olabildiğince orijinal parçalarla donatan ve bunu iyi belgeleyen herkes, bir satıcı olarak daha güvenilir görünür ve klasik arabasından kurtulma olasılığı daha yüksektir – hatta belki daha iyi bir fiyata.” yanlış son kurtarıldı .
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.