Tavşan_Tutkusu
New member
akıllı yaşam oyun
PlayStation’ mı, Anahtar mı? Almanlar için en önemli oyun konsolu akıllı telefon
Durum: 07:32| Okuma süresi: 3 dakika
Bir Gamescom ziyaretçisi akıllı telefonunda araba yarışı oyunu oynuyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Oliver Berg
Almanlar yine konsollara ve oyunlara daha fazla para harcıyor. Sektör, gişe rekorları kıran en yeni oyunlarını Köln’deki dünyanın en büyük bilgisayar oyunları fuarında kutluyor. Milyarlarca dolarlık iş artık önemli bir ekonomik faktöre dönüşüyor.
DKorona salgını sonrasında bile Almanlar oynama eğiliminden caydırılmayacak. Bu ülkede her on kişiden altısı bilgisayarlarında, akıllı telefonlarında ya da oyun konsollarında oyun oynuyor. Oyuncuların ortalama yaşı neredeyse 38’dir. Bu, endüstri derneği Game’in rakamlarından ortaya çıkıyor.
23-27 Ağustos tarihleri arasında oyun endüstrisi, dünyanın en büyük bilgisayar ve video oyunları fuarı olan Köln’deki Gamescom’da yeniliklerini sunacak. Geçen yıl etkinliğe 265.000 ziyaretçi katıldı. Sektör, fuarda sadece oyun oynamak istemiyor, aynı zamanda bir iş merkezi olarak Almanya için ne kadar önemli olduğunu da göstermek istiyor.
Games Genel Müdürü Felix Falk, “Alman oyun pazarı 2022’de istikrarlı bir şekilde yüksek bir seviyede geliştikten sonra, yılın ilk yarısında yeniden daha net bir büyüme görüyoruz” diyor. Bunun nedeni yalnızca bu yılın ilk altı ayında ortaya çıkan çok sayıda gişe rekorları kıran film değil.
ayrıca oku
“Sonunda oyun konsollarına olan yüksek talep de karşılanabildi.” Geçen yıl, tedarik zincirleri kesintiye uğradığı için özellikle Sony’nin yeni Playstation 5’i çoğu zaman mevcut olmuyordu. Oyun bilgilerine göre oyuncular, 2023 yılında cihaz ve oyunlara yaklaşık 9,9 milyar euro harcadı. 2023’ün ilk yarısında satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 arttı.
Ancak oyun oynamak için açık ara en çok kullanılan cihaz akıllı telefondur. Bu ülkede neredeyse 23 milyon insan oynuyor. Ancak oyun konsolları büyük adımlarla arayı kapatıyor ve pazar araştırmacısı GfK’nin rakamlarına göre geçen yıl neredeyse 19 milyon kişi tarafından kullanıldı.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Öte yandan PC’nin oyun amaçlı kullanımı son üç yıldır önemli ölçüde azalarak 13 milyon kullanıcı sınırının altına geriledi. Tablet, on milyonun biraz üzerinde kullanıcısı ile nispeten kararlıdır.
Kullanıcıların oyunları için nasıl ödeme yapacağı platforma bağlıdır. Akıllı telefonlar söz konusu olduğunda ilişki açıktır: GfK’ya göre harcamaların yüzde 99’u oyun içi satın alımlardır. Oyunlar başlangıçta ücretsizdir. Ödeme, kullanıcılar kendilerini silah veya kıyafet gibi ek sanal nesnelerle donatmak istediklerinde veya ücretsiz oyunları genişletmek istediklerinde yapılır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Bu tür oyun içi satın alımlar hâlâ PC ve dizüstü bilgisayarlarda harcanan oyunların yüzde 70’ini oluşturuyor. Ancak konsollarda bu oran, aboneliklere harcanan paraya benzer şekilde yüzde 30’dan az.
Oyun pazarı Almanya için giderek daha önemli hale geliyor. Bu aynı zamanda geliştirme stüdyolarının ve oyun pazarlamacılarının kuruluşunda da görülüyor; bunların sayısı bir yıl içinde yüzde 15’lik bir artışla 908 şirkete ulaştı.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Game Association’a göre bu değer 2020’den bu yana yüzde 46 arttı ve bu süre zarfında çalışan sayısı neredeyse beşte bir artarak 12.000 çalışana ulaştı.
Oyun Genel Müdürü Falk, “Oyunların ülke çapında tanıtımı bu olumlu gelişmede merkezi bir rol oynuyor” diyor. Ne yazık ki, finansmandaki mevcut kesintiler ve finansman başvurularının yeniden dondurulması, bu yükseliş eğiliminin 2025’in başına kadar yeniden durması tehlikesini yarattı. “Böylece Almanya’daki oyunların yeri, uluslararası rekabetin zor olduğu koşullara geri dönüyor.”
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
PlayStation’ mı, Anahtar mı? Almanlar için en önemli oyun konsolu akıllı telefon
Durum: 07:32| Okuma süresi: 3 dakika
Bir Gamescom ziyaretçisi akıllı telefonunda araba yarışı oyunu oynuyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Oliver Berg
Almanlar yine konsollara ve oyunlara daha fazla para harcıyor. Sektör, gişe rekorları kıran en yeni oyunlarını Köln’deki dünyanın en büyük bilgisayar oyunları fuarında kutluyor. Milyarlarca dolarlık iş artık önemli bir ekonomik faktöre dönüşüyor.
DKorona salgını sonrasında bile Almanlar oynama eğiliminden caydırılmayacak. Bu ülkede her on kişiden altısı bilgisayarlarında, akıllı telefonlarında ya da oyun konsollarında oyun oynuyor. Oyuncuların ortalama yaşı neredeyse 38’dir. Bu, endüstri derneği Game’in rakamlarından ortaya çıkıyor.
23-27 Ağustos tarihleri arasında oyun endüstrisi, dünyanın en büyük bilgisayar ve video oyunları fuarı olan Köln’deki Gamescom’da yeniliklerini sunacak. Geçen yıl etkinliğe 265.000 ziyaretçi katıldı. Sektör, fuarda sadece oyun oynamak istemiyor, aynı zamanda bir iş merkezi olarak Almanya için ne kadar önemli olduğunu da göstermek istiyor.
Games Genel Müdürü Felix Falk, “Alman oyun pazarı 2022’de istikrarlı bir şekilde yüksek bir seviyede geliştikten sonra, yılın ilk yarısında yeniden daha net bir büyüme görüyoruz” diyor. Bunun nedeni yalnızca bu yılın ilk altı ayında ortaya çıkan çok sayıda gişe rekorları kıran film değil.
ayrıca oku
“Sonunda oyun konsollarına olan yüksek talep de karşılanabildi.” Geçen yıl, tedarik zincirleri kesintiye uğradığı için özellikle Sony’nin yeni Playstation 5’i çoğu zaman mevcut olmuyordu. Oyun bilgilerine göre oyuncular, 2023 yılında cihaz ve oyunlara yaklaşık 9,9 milyar euro harcadı. 2023’ün ilk yarısında satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 arttı.
Ancak oyun oynamak için açık ara en çok kullanılan cihaz akıllı telefondur. Bu ülkede neredeyse 23 milyon insan oynuyor. Ancak oyun konsolları büyük adımlarla arayı kapatıyor ve pazar araştırmacısı GfK’nin rakamlarına göre geçen yıl neredeyse 19 milyon kişi tarafından kullanıldı.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Öte yandan PC’nin oyun amaçlı kullanımı son üç yıldır önemli ölçüde azalarak 13 milyon kullanıcı sınırının altına geriledi. Tablet, on milyonun biraz üzerinde kullanıcısı ile nispeten kararlıdır.
Kullanıcıların oyunları için nasıl ödeme yapacağı platforma bağlıdır. Akıllı telefonlar söz konusu olduğunda ilişki açıktır: GfK’ya göre harcamaların yüzde 99’u oyun içi satın alımlardır. Oyunlar başlangıçta ücretsizdir. Ödeme, kullanıcılar kendilerini silah veya kıyafet gibi ek sanal nesnelerle donatmak istediklerinde veya ücretsiz oyunları genişletmek istediklerinde yapılır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Bu tür oyun içi satın alımlar hâlâ PC ve dizüstü bilgisayarlarda harcanan oyunların yüzde 70’ini oluşturuyor. Ancak konsollarda bu oran, aboneliklere harcanan paraya benzer şekilde yüzde 30’dan az.
Oyun pazarı Almanya için giderek daha önemli hale geliyor. Bu aynı zamanda geliştirme stüdyolarının ve oyun pazarlamacılarının kuruluşunda da görülüyor; bunların sayısı bir yıl içinde yüzde 15’lik bir artışla 908 şirkete ulaştı.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Game Association’a göre bu değer 2020’den bu yana yüzde 46 arttı ve bu süre zarfında çalışan sayısı neredeyse beşte bir artarak 12.000 çalışana ulaştı.
Oyun Genel Müdürü Falk, “Oyunların ülke çapında tanıtımı bu olumlu gelişmede merkezi bir rol oynuyor” diyor. Ne yazık ki, finansmandaki mevcut kesintiler ve finansman başvurularının yeniden dondurulması, bu yükseliş eğiliminin 2025’in başına kadar yeniden durması tehlikesini yarattı. “Böylece Almanya’daki oyunların yeri, uluslararası rekabetin zor olduğu koşullara geri dönüyor.”
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.