Tavşan_Tutkusu
New member
DE-mobilite gelişmeye devam ediyor ve bir sonraki Çin ithalatını ülkeye getiriyor. Hiphi, her biri 100.000 Euro’nun üzerinde bir fiyata X kısaltmalı bir minibüs ile bir arazi aracının karışımı olan Z adında bir Gran Turismo ile bu yıl bizimle başlamak isteyen en genç yarışmacının adıdır.
Şangay’daki marka pek çok markadan sadece biri. Ama dikkat çeken iki özelliği var. Bir tarafta başarı var: Hiphi, Çin’de lüks sınıfta Tesla’yı geride bıraktı ve şimdiden Audi, Mercedes, BMW ve Porsche’nin toplamından daha fazla e-otomobil sattı.
Öte yandan, Alman premium üreticilerinin son dönemde çalışmalarında en iyi ihtimalle vizyon ve temenni olarak gösterdikleri hemen hemen her şeyi seri halinde sunan iki modelin teknik donanımı da var.
otomatik testler
VW ID.Buzz günlük testlerde
Dışarıda her şeyden önce muhteşem ışık oyunları var: Dört kapılı bir Nissan GT-R gibi çizilmiş 5,20 metre uzunluğundaki gururlu X ve Z (5,04 metre), kendi farlarınızı bile yapabileceğiniz matris farlara sahiptir. Filmler sabit durumdayken yola veya en yakın duvara yansıtılabilir.
ayrıca oku
Önde ve arkada, diğer yol kullanıcıları için bir ruh hali yaratmayı amaçlayan piktogramların yer aldığı piksel ekranlar da bulunuyor. Z’nin kapılarında metinle özelleştirilebilen LED şeritler bile var. Dizilerde daha fazla gösteri muhtemelen pek mümkün değildir.
Hem Hiphi X hem de Hiphi Z (fotoğraf) arkadan menteşeli arka kapılara sahiptir
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Ve sanki bu da yetmezmiş gibi her ikisinin de kapıları tıpkı Rolls-Royce’da olduğu gibi ters menteşeli. X’in ayrıca arka kısmındaki bir düğmeye basılarak kaldırılabilen iki tavan elemanı da bulunuyor; böylece arka koltukta oturanlar başlarını dik tutarak tırmanabiliyor. Buna karşılık Tesla Model X’in kanatlı kapıları (“Şahin Kapıları”) neredeyse bir şekilde topal görünüyor.
Çinliler ayrıca küçük, pratik günlük çözümler de düşündüler: Çılgınca çizilmiş jantlar, örneğin kaldırıma sürttükten sonra kolayca değiştirilebilen lastik pedlerle tasarlandı.
Çinliler içeride de yüksek teknoloji deneyimleri sahneliyor: Ön sırada, bazı oturma odası televizyonları kadar büyük bir yolcu ekranıyla X’i cezbediyorlar, bu da Mercedes hiper ekranını tehlikeli bir şekilde fare sinemasına benzetiyor. Ve tabii ki her şey, gösterinin araba sürerken de çalışması için programlandı.
Bunun yerine, Z’de orta konsolun önünde, kendisini o anda kararları veren yolcuya göre otomatik olarak hizalayan neredeyse bağımsız bir ekran var. Mercedes bize müzik ve ortam aydınlatmasının birleşimini yeni E-Serisi’nin en son çılgınlığı olarak satmak isterken, Çinliler uzun süredir 1980’lerin parti mahzenlerindeki ışık orgunun seri üretimde yeniden yorumlanmasını istiyorlar.
Hiphi Z, merkezi bilgi-eğlence öğesi olarak bir ekranla ön sırada kendini bu şekilde sunuyor
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Arka sıralarda oturanların kendilerini ihmal edilmiş hissetmemeleri için Hiphi onlara lüks bir dinlenme salonu inşa ediyor, aksi halde bu sadece Maybach & Co.’da mevcut. Evet, X’in arkada dört adet sıradan koltuğa sahip altı koltuklu versiyonu da mevcut.
Ancak yolcularınız için iyi bir şey yapmak istiyorsanız X’i, tek tuşla şezlonga dönüşen, klimalı, sürüş sırasında sırtınıza masaj yapan devasa Kaptan Sandalyeleri ile dört kişilik olarak sipariş edebilirsiniz. Üçüncü sıra dışarı doğru uçtuğu için koltuklar arasında elektrikle açılan bir soğutma bölmesi için de boşluk bulunmaktadır.
Sürücüdeki Hiphi arabaları sadece yüksek ortalama
Yeni gelen iki aracın tasarımı ne kadar göz kamaştırıcı ve ekipmanları kadar eğlenceli olsa da, sürüşü de ortalamanın üzerinde. X, iki adet 440 kW/598 hp motorun birlikte 460 kilometreye kadar yol almasına yetecek olan 97 kWh’lik bir aküyle hareket ediyor. Sıfırdan 100 km/saat hıza 3,9 saniyede ulaşıyor ve 200 km/saat azami hıza sahip.
Z ile Çinliler 120 kWh güç üretiyor ve daha düz tasarım sayesinde standart 555 kilometre menzile ulaşıyor. Buradaki iki motor 494 kW/672 bg güce sahip, 820 Nm güç üretiyor ve 3,8 saniyelik bir hızlanma sağlıyor. Ancak sınır burada da 200 km/saattir.
Sürüş için geçerli olan şey şarj için de geçerlidir: Duvar kutusunda 11 kW ve X için en iyi 100, Z için doğru akımda en az 150 kW – Tesla & Co. ile mücadelede bir numara bulmak zor .
Modern kalıp yapımı: Hiphi Z
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Her iki otomobil de aktif şasiye ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip ve bu nedenle teorik olarak rakiplerle aynı seviyede. Otonom sürüş söz konusu olduğunda Z, standart lidar sistemiyle, bir yazılım güncellemesi ve yasal onay sonrasında kendi başına komuta almak için gerekli donanıma zaten sahip.
Ancak yeni gelenler, rahat veya kararlı bir sürüş için gerekli son rötuşlardan yoksun. Direksiyon gergin ve bu kadar güç için gereken hassasiyetten yoksun, şasi ise pek uyumlu değil, çok gürlüyor ve aynı zamanda biraz süngerimsi. Normal oyuncuların deneyimi oylamada karşılığını veriyor.
Işık sinyalleriyle etkileyici arka perspektif: Hiphi Z’nin ön ve arka kısmındaki piksel ekranlar, piktogramlar oluşturabilir
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Çözüm
Evet, iki yeni Çin modeli muhteşem ve bu ligdeki diğer tüm elektrikli otomobillerden daha fazla ilgi görüyor. Ve en azından Batılı lüks rakipleriyle karşılaştırıldığında neredeyse gülünç derecede ucuzlar. Sonuçta, X’in fiyatı altı koltuklu olarak 109.000 avro, yalnızca dört koltuklu lüks versiyon ise 123.000 avro, Z ise 105.000 avrodan başlıyor.
Ancak bir Porsche Taycan veya Mercedes EQS SUV’un yarısından biraz daha pahalıya mal olsalar bile bu, müşterilerin ilk önce gerekli güveni duyması gereken hiç kimse için çok büyük bir para. Avrupalı patron Kjell-Arne Wold da bunu biliyor ve bu nedenle Çin’deki meslektaşlarından çok daha mütevazı planlar yapıyor: Hiphi’nin evinde yılda beş haneli rakamlar varken, bu yıl tüm Avrupa’da 500 araba olsaydı mutlu olurdu. .
Veri Sayfası: Hiphi X / Hiphi Z
motor ve sürücü
– İki elektrik motoru
– Maksimum güç: 440 kW/598 bg / 494 kW/672 bg
– Maksimum tork: 820 Nm
– Tahrik: dört tekerlekten çekiş
– Şanzıman: 1 vitesli otomatik
kütle ve ağırlık
– Uzunluk: 5200mm / 5036mm
– Genişlik: 2062mm / 2018mm
– Yükseklik: 1618 mm / 1439 mm
– Dingil mesafesi: 3150mm / 3150mm
– Boş ağırlık: 2580 kg / 2539 kg
– Yük kapasitesi: kA
– bagaj hacmi kA
sürüş verileri
– Maksimum hız: 200 km/saat
– 0-100 hızlanma 3,9s / 3,8s km/saat
– Ortalama tüketim: Yok / 15,9 kWh/100 km
– Menzil: 460km / 555km
– Pil kapasitesi: 97 kWh / 120 kWh
– Maksimum şarj gücü: 100 kW / 150 kW
– CO₂ emisyonları: 0 g/km
– Emisyon sınıfı: belirtilmemiş
– Enerji verimlilik sınıfı: A+
Maliyet
– Hiphi X’in taban fiyatı: 109.000 Euro (altı koltuklu), 123.000 Euro (dört koltuklu)
– Hiphi Z’nin taban fiyatı: 105.000 euro
Önemli standart donanım Hiphi X
– Güvenlik: otoyol asistanı, matris farlar, piksel ekran
– Konfor: klima kontrolü, döner kapılar, ikinci sıradaki yatar koltuklar, ıslak bar
Önemli standart donanım Hiphi Hybrid Drive Z
– Güvenlik: Dijital matris farlar, yarı otonom otoyol asistanı
– Konfor: dört tekerlekten direksiyon, klima kontrolü, masajlı koltuklar, döner navigasyon monitörü
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Şangay’daki marka pek çok markadan sadece biri. Ama dikkat çeken iki özelliği var. Bir tarafta başarı var: Hiphi, Çin’de lüks sınıfta Tesla’yı geride bıraktı ve şimdiden Audi, Mercedes, BMW ve Porsche’nin toplamından daha fazla e-otomobil sattı.
Öte yandan, Alman premium üreticilerinin son dönemde çalışmalarında en iyi ihtimalle vizyon ve temenni olarak gösterdikleri hemen hemen her şeyi seri halinde sunan iki modelin teknik donanımı da var.
otomatik testler
VW ID.Buzz günlük testlerde
Dışarıda her şeyden önce muhteşem ışık oyunları var: Dört kapılı bir Nissan GT-R gibi çizilmiş 5,20 metre uzunluğundaki gururlu X ve Z (5,04 metre), kendi farlarınızı bile yapabileceğiniz matris farlara sahiptir. Filmler sabit durumdayken yola veya en yakın duvara yansıtılabilir.
ayrıca oku
Önde ve arkada, diğer yol kullanıcıları için bir ruh hali yaratmayı amaçlayan piktogramların yer aldığı piksel ekranlar da bulunuyor. Z’nin kapılarında metinle özelleştirilebilen LED şeritler bile var. Dizilerde daha fazla gösteri muhtemelen pek mümkün değildir.
Hem Hiphi X hem de Hiphi Z (fotoğraf) arkadan menteşeli arka kapılara sahiptir
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Ve sanki bu da yetmezmiş gibi her ikisinin de kapıları tıpkı Rolls-Royce’da olduğu gibi ters menteşeli. X’in ayrıca arka kısmındaki bir düğmeye basılarak kaldırılabilen iki tavan elemanı da bulunuyor; böylece arka koltukta oturanlar başlarını dik tutarak tırmanabiliyor. Buna karşılık Tesla Model X’in kanatlı kapıları (“Şahin Kapıları”) neredeyse bir şekilde topal görünüyor.
Çinliler ayrıca küçük, pratik günlük çözümler de düşündüler: Çılgınca çizilmiş jantlar, örneğin kaldırıma sürttükten sonra kolayca değiştirilebilen lastik pedlerle tasarlandı.
Çinliler içeride de yüksek teknoloji deneyimleri sahneliyor: Ön sırada, bazı oturma odası televizyonları kadar büyük bir yolcu ekranıyla X’i cezbediyorlar, bu da Mercedes hiper ekranını tehlikeli bir şekilde fare sinemasına benzetiyor. Ve tabii ki her şey, gösterinin araba sürerken de çalışması için programlandı.
Bunun yerine, Z’de orta konsolun önünde, kendisini o anda kararları veren yolcuya göre otomatik olarak hizalayan neredeyse bağımsız bir ekran var. Mercedes bize müzik ve ortam aydınlatmasının birleşimini yeni E-Serisi’nin en son çılgınlığı olarak satmak isterken, Çinliler uzun süredir 1980’lerin parti mahzenlerindeki ışık orgunun seri üretimde yeniden yorumlanmasını istiyorlar.
Hiphi Z, merkezi bilgi-eğlence öğesi olarak bir ekranla ön sırada kendini bu şekilde sunuyor
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Arka sıralarda oturanların kendilerini ihmal edilmiş hissetmemeleri için Hiphi onlara lüks bir dinlenme salonu inşa ediyor, aksi halde bu sadece Maybach & Co.’da mevcut. Evet, X’in arkada dört adet sıradan koltuğa sahip altı koltuklu versiyonu da mevcut.
Ancak yolcularınız için iyi bir şey yapmak istiyorsanız X’i, tek tuşla şezlonga dönüşen, klimalı, sürüş sırasında sırtınıza masaj yapan devasa Kaptan Sandalyeleri ile dört kişilik olarak sipariş edebilirsiniz. Üçüncü sıra dışarı doğru uçtuğu için koltuklar arasında elektrikle açılan bir soğutma bölmesi için de boşluk bulunmaktadır.
Sürücüdeki Hiphi arabaları sadece yüksek ortalama
Yeni gelen iki aracın tasarımı ne kadar göz kamaştırıcı ve ekipmanları kadar eğlenceli olsa da, sürüşü de ortalamanın üzerinde. X, iki adet 440 kW/598 hp motorun birlikte 460 kilometreye kadar yol almasına yetecek olan 97 kWh’lik bir aküyle hareket ediyor. Sıfırdan 100 km/saat hıza 3,9 saniyede ulaşıyor ve 200 km/saat azami hıza sahip.
Z ile Çinliler 120 kWh güç üretiyor ve daha düz tasarım sayesinde standart 555 kilometre menzile ulaşıyor. Buradaki iki motor 494 kW/672 bg güce sahip, 820 Nm güç üretiyor ve 3,8 saniyelik bir hızlanma sağlıyor. Ancak sınır burada da 200 km/saattir.
Sürüş için geçerli olan şey şarj için de geçerlidir: Duvar kutusunda 11 kW ve X için en iyi 100, Z için doğru akımda en az 150 kW – Tesla & Co. ile mücadelede bir numara bulmak zor .
Modern kalıp yapımı: Hiphi Z
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Her iki otomobil de aktif şasiye ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip ve bu nedenle teorik olarak rakiplerle aynı seviyede. Otonom sürüş söz konusu olduğunda Z, standart lidar sistemiyle, bir yazılım güncellemesi ve yasal onay sonrasında kendi başına komuta almak için gerekli donanıma zaten sahip.
Ancak yeni gelenler, rahat veya kararlı bir sürüş için gerekli son rötuşlardan yoksun. Direksiyon gergin ve bu kadar güç için gereken hassasiyetten yoksun, şasi ise pek uyumlu değil, çok gürlüyor ve aynı zamanda biraz süngerimsi. Normal oyuncuların deneyimi oylamada karşılığını veriyor.
Işık sinyalleriyle etkileyici arka perspektif: Hiphi Z’nin ön ve arka kısmındaki piksel ekranlar, piktogramlar oluşturabilir
Kaynak: dpa-tmn/CharlieBPhotography
Çözüm
Evet, iki yeni Çin modeli muhteşem ve bu ligdeki diğer tüm elektrikli otomobillerden daha fazla ilgi görüyor. Ve en azından Batılı lüks rakipleriyle karşılaştırıldığında neredeyse gülünç derecede ucuzlar. Sonuçta, X’in fiyatı altı koltuklu olarak 109.000 avro, yalnızca dört koltuklu lüks versiyon ise 123.000 avro, Z ise 105.000 avrodan başlıyor.
Ancak bir Porsche Taycan veya Mercedes EQS SUV’un yarısından biraz daha pahalıya mal olsalar bile bu, müşterilerin ilk önce gerekli güveni duyması gereken hiç kimse için çok büyük bir para. Avrupalı patron Kjell-Arne Wold da bunu biliyor ve bu nedenle Çin’deki meslektaşlarından çok daha mütevazı planlar yapıyor: Hiphi’nin evinde yılda beş haneli rakamlar varken, bu yıl tüm Avrupa’da 500 araba olsaydı mutlu olurdu. .
Veri Sayfası: Hiphi X / Hiphi Z
motor ve sürücü
– İki elektrik motoru
– Maksimum güç: 440 kW/598 bg / 494 kW/672 bg
– Maksimum tork: 820 Nm
– Tahrik: dört tekerlekten çekiş
– Şanzıman: 1 vitesli otomatik
kütle ve ağırlık
– Uzunluk: 5200mm / 5036mm
– Genişlik: 2062mm / 2018mm
– Yükseklik: 1618 mm / 1439 mm
– Dingil mesafesi: 3150mm / 3150mm
– Boş ağırlık: 2580 kg / 2539 kg
– Yük kapasitesi: kA
– bagaj hacmi kA
sürüş verileri
– Maksimum hız: 200 km/saat
– 0-100 hızlanma 3,9s / 3,8s km/saat
– Ortalama tüketim: Yok / 15,9 kWh/100 km
– Menzil: 460km / 555km
– Pil kapasitesi: 97 kWh / 120 kWh
– Maksimum şarj gücü: 100 kW / 150 kW
– CO₂ emisyonları: 0 g/km
– Emisyon sınıfı: belirtilmemiş
– Enerji verimlilik sınıfı: A+
Maliyet
– Hiphi X’in taban fiyatı: 109.000 Euro (altı koltuklu), 123.000 Euro (dört koltuklu)
– Hiphi Z’nin taban fiyatı: 105.000 euro
Önemli standart donanım Hiphi X
– Güvenlik: otoyol asistanı, matris farlar, piksel ekran
– Konfor: klima kontrolü, döner kapılar, ikinci sıradaki yatar koltuklar, ıslak bar
Önemli standart donanım Hiphi Hybrid Drive Z
– Güvenlik: Dijital matris farlar, yarı otonom otoyol asistanı
– Konfor: dört tekerlekten direksiyon, klima kontrolü, masajlı koltuklar, döner navigasyon monitörü
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.