Tavşan_Tutkusu
New member
Şehir bisikleti – bir terim dolaşıyor: moda türünün bir parçası olan bisikletler optik olarak düzenli, tasarım ön planda. Genel Alman Bisiklet Kulübü (ADFC) web sitesinde “aksesuarlar ve statü sembolleri” yazıyor.
Temiz tasarımı bozmamak için, üreticiler bagaj rafları ve diğer ekipman detaylarından vazgeçmeyi severler. Bu, Vanmoof ve Cowboy’da Ampler, Schindelhauer veya Urtopia’dan farklı değil.
Veya test amaçlı denediğimiz IO EMobility’den Urban Bike Blade One.
Bisikletler hakkında daha fazla bilgi
Güvenlik, motor, pil ve Co.
Amaç: Üretici, bisikleti “esas olarak kentsel alanlarda” tipine uygun olarak yerleştirir. Örneğin, işe gidip gelmek için daha uzun yolculuklar için yerel toplu taşıma ile birlikte kullanmak isteyen yolcular için tasarlanmıştır: “Trene sorunsuz bir şekilde binmek için” yeterince hafif olduğu için, diyor Sascha Arndt, Genel Müdür IO EMmobility.
ayrıca oku
110 kilometreye varan menzili sayesinde karbon bisiklet, “şehir turları için de uygun”. Ve IO Emobility, küçültülmüş görünümü ima ediyor: Blade One’ın “tamamen yetersiz ifade” olduğu söyleniyor.
Sade bir dille: basit cephenin arkasında göründüğünden çok daha fazlası olduğu açıktır.
IO EMobility’den Blade One teknolojisi
Çerçeve malzemesi ve çatal, bisikletin ağırlığını 20 kilonun altına düşüren karbondan yapılmıştır. Buna ayrıca ne katkıda bulunur: Tasarım nedenleriyle görünüşte e-bisiklette eksik olan, ancak aynı zamanda fiyatı pratik olarak rekabetçi bir düzeye iten pek çok şey. Süspansiyon çatalları veya amortisörler olmadığı gibi, bagaj rafları veya çamurluklar gibi yaygın, günlük eklenti parçalar da yoktur.
Üretici, bu parçaların sonradan takılabileceği uygun halkalar ve montaj parçalarıyla bir arka kapıyı açık tutar. Bu akıllıca, çünkü günlük kullanımı optiğin önüne koymak isteyen sürücüler için esnek ama aynı zamanda sadelik açısından bir şekilde tutarsız.
Jant tasarımına sıkıca entegre edilen arka motor, Çinli bir üreticiden geliyor ve aksa 48 Newton metre (Nm) veriyor.
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Bu arada, gemide vites değiştirme olmaması sorun değil. Marka, “48 Nm’ye kadar gereken güç, otomatik olarak en iyi dişli oranına sahip arka tekerleğe aktarılıyor” diyor.
“En iyi dişli oranı”, ortalama dişli oranı 2,5 olan bir vites anlamına gelir – yani: özellikle kalkış sırasında motorun yardımcı olmasından memnunsunuz.
Blade One’ın sürüş izlenimi
Tasarımı nedeniyle, motor düzgün bir şekilde iter. Torku (Nm) doğrudan arka tekerlek göbeğine uygulanır ve rahat jel eyerdeki kişi bunu oldukça filtrelenmemiş hissedebilir.
Kısacası, ünite doğal olmaktan çok aşırı hırslı hissediyor – ve bu, üreticiye göre güç girişini bir tork sensörüyle hizalamasına rağmen. Basitçe ifade etmek gerekirse, bu normalde pedal desteğinin kas gücüyle pedallara uygulanan kuvvetle ölçülmesini sağlar.
Ancak Blade’de, örneğin yokuşlarda çok az var: Eyerden çıkıp kranka çok fazla baskı uygulasanız bile, motor kontrolü etkilenmeden kalır ve neredeyse hiç güç vermez. Bu, Blade’i gidonun solundaki basmalı anahtar kullanılarak seçilebilen en azından daha yüksek bir destek seviyesiyle sürerken elde edilebilir.
Motorun destek seviyeleri, kauçuk bir basmalı anahtar kullanılarak değiştirilebilir
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Beş farklı mod arasındaki farklar çok belirgin değil. Diğer üreticilerin uygulamaları aracılığıyla mümkün olduğu gibi, özellikleri kişiselleştirilemez. Blade, bu amaçla bir akıllı telefon veya tablet ile eşleştirilemez.
Düşük hava basıncı için tasarlanmış süspansiyon çatalları, şasi amortisörleri veya geniş lastikler olmadığı için sürüş konforu arka planda kalıyor. Asfalttan veya benzer şekilde pürüzsüz bir yüzeyden daha engebeli araziye dönerseniz, karbon çerçeve etkiyi fark edilir şekilde uzatır.
Eyerdeki kişinin dayanıklılığına bağlı olarak çakıllı yollar tamamdır – ancak arazi dışında neredeyse hiç yoktur. Ne de olsa, bu bir şehir bisikletinin doğası ile haklı çıkarılabilir.
Jantların çapı 28 inç ve genişliği dört santimetrenin biraz altında olan lastikler, geniş çatal uçları açısından oldukça dar görünüyor.
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Koltuk borusu sürekli olmadığı için çerçevenin dengeden yoksun olabileceği endişesi de temelsiz olmalıdır. Her halükarda, yapı, test sürüşlerinde çok sağlam hissettiriyor ve 28 inçlik lastiklerin düzgün çalışması tam olarak doğru.
Ancak, frenlerin sert bir ele ihtiyacı var. Tamamen mekanik yerine hidrolik iki pistonlu bir sistem için, kollar, yeterli frenleme sağlamak için alışılmadık miktarda parmak kuvveti gerektirir.
Diğer bileşenler, aksesuarlar, çevre birimleri
mağaza tavsiye edilir. En düşük destek seviyesinde maksimum 110 kilometrelik menzil, kentsel alanlarda uygundur. Ancak motorun yardımı olmadan, Blade ile bisiklet sürmek, yokuşa bağlı olarak kısa sürede terletici bir şeye dönüşebilir: mevcut tek dişli oldukça yüksek dişli oranına sahiptir ve bu nedenle serttir.
Akünün şarj durumu, hız ve yolculuk değerlerinin yanı sıra beş çubuk kullanılarak gidona entegre edilmiş LCD ekranda okunabilir.
LCD ekran gidona entegre edilmiştir ve açıldığında tüm sembollerle birlikte bir kez yanar
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
USB simgesi, bir akıllı telefonun pilden şarj edildiğini gösterir – Blade, bu pratik ve bariz işlevle bunu sunmayan birçok karşılaştırma modelinin önündedir.
Ancak kendinize bir akıllı telefon tutacağı edinmeniz veya kablolu cep telefonunu biraz hantal olan bir ceket veya pantolon cebinde saklamanız gerekir.
Blade One’ın fiyatı
Blade One’ın fiyatı normalde 2199 Euro’dur (şu anda 1599 Euro). Renk seçiminin (parlak beyaz veya siyah) yanı sıra tek seçenek, 39 Euro’ya çamurluklar.
Model internet üzerinden pazarlanmaktadır, 14 gün iptal süresi vardır ancak müşteri 39,99 euro iade kargo ücretini ödemek zorundadır. Bir bayi ağı hala yapım aşamasındadır.
Her şeyden önce, oturma yerinin sürekli olmaması Blade One’ı egzotik gösteriyor
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Çözüm: Blade One, her zaman olduğu gibi bir zevk meselesi olmaya devam eden tasarıma odaklanan, tutarlı bir şekilde uygulanan bir şehir bisikletidir. Segment için tipik olduğu gibi, bu, ne bir sedan sandalye ne de bir dağ bisikleti bekleyen eğimli müşterilerin kabul etmesi gereken işlevsellik ve konfor pahasına gelir. Bu, motorun ayarlanması için daha az geçerli olmalıdır.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Temiz tasarımı bozmamak için, üreticiler bagaj rafları ve diğer ekipman detaylarından vazgeçmeyi severler. Bu, Vanmoof ve Cowboy’da Ampler, Schindelhauer veya Urtopia’dan farklı değil.
Veya test amaçlı denediğimiz IO EMobility’den Urban Bike Blade One.
Bisikletler hakkında daha fazla bilgi
Güvenlik, motor, pil ve Co.
Amaç: Üretici, bisikleti “esas olarak kentsel alanlarda” tipine uygun olarak yerleştirir. Örneğin, işe gidip gelmek için daha uzun yolculuklar için yerel toplu taşıma ile birlikte kullanmak isteyen yolcular için tasarlanmıştır: “Trene sorunsuz bir şekilde binmek için” yeterince hafif olduğu için, diyor Sascha Arndt, Genel Müdür IO EMmobility.
ayrıca oku
110 kilometreye varan menzili sayesinde karbon bisiklet, “şehir turları için de uygun”. Ve IO Emobility, küçültülmüş görünümü ima ediyor: Blade One’ın “tamamen yetersiz ifade” olduğu söyleniyor.
Sade bir dille: basit cephenin arkasında göründüğünden çok daha fazlası olduğu açıktır.
IO EMobility’den Blade One teknolojisi
Çerçeve malzemesi ve çatal, bisikletin ağırlığını 20 kilonun altına düşüren karbondan yapılmıştır. Buna ayrıca ne katkıda bulunur: Tasarım nedenleriyle görünüşte e-bisiklette eksik olan, ancak aynı zamanda fiyatı pratik olarak rekabetçi bir düzeye iten pek çok şey. Süspansiyon çatalları veya amortisörler olmadığı gibi, bagaj rafları veya çamurluklar gibi yaygın, günlük eklenti parçalar da yoktur.
Üretici, bu parçaların sonradan takılabileceği uygun halkalar ve montaj parçalarıyla bir arka kapıyı açık tutar. Bu akıllıca, çünkü günlük kullanımı optiğin önüne koymak isteyen sürücüler için esnek ama aynı zamanda sadelik açısından bir şekilde tutarsız.
Jant tasarımına sıkıca entegre edilen arka motor, Çinli bir üreticiden geliyor ve aksa 48 Newton metre (Nm) veriyor.
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Bu arada, gemide vites değiştirme olmaması sorun değil. Marka, “48 Nm’ye kadar gereken güç, otomatik olarak en iyi dişli oranına sahip arka tekerleğe aktarılıyor” diyor.
“En iyi dişli oranı”, ortalama dişli oranı 2,5 olan bir vites anlamına gelir – yani: özellikle kalkış sırasında motorun yardımcı olmasından memnunsunuz.
Blade One’ın sürüş izlenimi
Tasarımı nedeniyle, motor düzgün bir şekilde iter. Torku (Nm) doğrudan arka tekerlek göbeğine uygulanır ve rahat jel eyerdeki kişi bunu oldukça filtrelenmemiş hissedebilir.
Kısacası, ünite doğal olmaktan çok aşırı hırslı hissediyor – ve bu, üreticiye göre güç girişini bir tork sensörüyle hizalamasına rağmen. Basitçe ifade etmek gerekirse, bu normalde pedal desteğinin kas gücüyle pedallara uygulanan kuvvetle ölçülmesini sağlar.
Ancak Blade’de, örneğin yokuşlarda çok az var: Eyerden çıkıp kranka çok fazla baskı uygulasanız bile, motor kontrolü etkilenmeden kalır ve neredeyse hiç güç vermez. Bu, Blade’i gidonun solundaki basmalı anahtar kullanılarak seçilebilen en azından daha yüksek bir destek seviyesiyle sürerken elde edilebilir.
Motorun destek seviyeleri, kauçuk bir basmalı anahtar kullanılarak değiştirilebilir
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Beş farklı mod arasındaki farklar çok belirgin değil. Diğer üreticilerin uygulamaları aracılığıyla mümkün olduğu gibi, özellikleri kişiselleştirilemez. Blade, bu amaçla bir akıllı telefon veya tablet ile eşleştirilemez.
Düşük hava basıncı için tasarlanmış süspansiyon çatalları, şasi amortisörleri veya geniş lastikler olmadığı için sürüş konforu arka planda kalıyor. Asfalttan veya benzer şekilde pürüzsüz bir yüzeyden daha engebeli araziye dönerseniz, karbon çerçeve etkiyi fark edilir şekilde uzatır.
Eyerdeki kişinin dayanıklılığına bağlı olarak çakıllı yollar tamamdır – ancak arazi dışında neredeyse hiç yoktur. Ne de olsa, bu bir şehir bisikletinin doğası ile haklı çıkarılabilir.
Jantların çapı 28 inç ve genişliği dört santimetrenin biraz altında olan lastikler, geniş çatal uçları açısından oldukça dar görünüyor.
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Koltuk borusu sürekli olmadığı için çerçevenin dengeden yoksun olabileceği endişesi de temelsiz olmalıdır. Her halükarda, yapı, test sürüşlerinde çok sağlam hissettiriyor ve 28 inçlik lastiklerin düzgün çalışması tam olarak doğru.
Ancak, frenlerin sert bir ele ihtiyacı var. Tamamen mekanik yerine hidrolik iki pistonlu bir sistem için, kollar, yeterli frenleme sağlamak için alışılmadık miktarda parmak kuvveti gerektirir.
Diğer bileşenler, aksesuarlar, çevre birimleri
mağaza tavsiye edilir. En düşük destek seviyesinde maksimum 110 kilometrelik menzil, kentsel alanlarda uygundur. Ancak motorun yardımı olmadan, Blade ile bisiklet sürmek, yokuşa bağlı olarak kısa sürede terletici bir şeye dönüşebilir: mevcut tek dişli oldukça yüksek dişli oranına sahiptir ve bu nedenle serttir.
Akünün şarj durumu, hız ve yolculuk değerlerinin yanı sıra beş çubuk kullanılarak gidona entegre edilmiş LCD ekranda okunabilir.
LCD ekran gidona entegre edilmiştir ve açıldığında tüm sembollerle birlikte bir kez yanar
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
USB simgesi, bir akıllı telefonun pilden şarj edildiğini gösterir – Blade, bu pratik ve bariz işlevle bunu sunmayan birçok karşılaştırma modelinin önündedir.
Ancak kendinize bir akıllı telefon tutacağı edinmeniz veya kablolu cep telefonunu biraz hantal olan bir ceket veya pantolon cebinde saklamanız gerekir.
Blade One’ın fiyatı
Blade One’ın fiyatı normalde 2199 Euro’dur (şu anda 1599 Euro). Renk seçiminin (parlak beyaz veya siyah) yanı sıra tek seçenek, 39 Euro’ya çamurluklar.
Model internet üzerinden pazarlanmaktadır, 14 gün iptal süresi vardır ancak müşteri 39,99 euro iade kargo ücretini ödemek zorundadır. Bir bayi ağı hala yapım aşamasındadır.
Her şeyden önce, oturma yerinin sürekli olmaması Blade One’ı egzotik gösteriyor
Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn
Çözüm: Blade One, her zaman olduğu gibi bir zevk meselesi olmaya devam eden tasarıma odaklanan, tutarlı bir şekilde uygulanan bir şehir bisikletidir. Segment için tipik olduğu gibi, bu, ne bir sedan sandalye ne de bir dağ bisikleti bekleyen eğimli müşterilerin kabul etmesi gereken işlevsellik ve konfor pahasına gelir. Bu, motorun ayarlanması için daha az geçerli olmalıdır.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.