Tavşan_Tutkusu
New member
Hazır kahve, baristalar ve meraklılar tarafından hazırlama yöntemleri arasında kara koyun olarak kabul edilir: yeterli tazelik, yeterli tat, yeterli tarz yok. Önyargılar için bu kadar.
Kurucuları Dennis Adler (40) ve Sönke Strauch (33), hazır kahve tozu imajını parlatmak için start-up Lösmich’i kurdu. Yaklaşık bir yıldır, aynı marka altında dört farklı türde organik ve adil ticaret sertifikalı hazır kahve satıyorlar.
Hazırlanması, geleneksel ürünlerle aynıdır: bir kaşık öğütülmüş kahvenin üzerine sıcak su dökün, karıştırın, bitti. Ancak benzerliklerle bu kadar, kuruculara söz verin.
Burada kahve hakkında daha fazla bilgi edinin
Neredeyse yüzde 50 fiyat kaybı
Yüksek kaliteli kahve çekirdekleri ve daha az aromanın kaybolduğu optimize edilmiş bir üretim süreci, daha iyi bir tat sağlamalıdır.
Kağıttan ve ince bir plastik katmandan oluşan ambalaj, plastik kapaklı klasik kavanoza göre daha sürdürülebilir; Ayrıca, nakliye yollarını olabildiğince kısa tutmak için kahve Almanya’da işlenir, şişelenir ve paketlenir. Strauch ve Adler, bu konseptle yalnızca diğer hazır kahvelerle değil, aynı zamanda çok fazla atık üreten kapsül ve ped makineleriyle de rekabet etmek istiyor.
çözmeKurucular Hartz IV’te yaşadılar
Ama baştan başlayalım: İki kurucu aslında kültür sektöründe çalışıyor.Birkaç yıl önce birlikte konserler ve etkinlikler için bir rezervasyon acentesi kurdular. İş ortakları, “Gründerszene” ile yaptıkları bir röportajda, pandemi gelene kadar işlerin iyi gittiğini söylüyor.
Strauch, “Yılda birkaç yüz konserden sıfıra indik” diyor. Adler, ilk başta zorunlu molanın oldukça iyi hissettirdiğini hatırlıyor. “Ama sonra rölanti geldi.”
Dennis Adler (solda) ve Sönke Strauch yaklaşık iki yıl önce kahve şirketi Lösmich’i kurdu.
Kaynak: Lösmich
Daha fazla gelir gelmediği için ikili bir süre Hartz IV’te yaşamak zorunda kalır. Adler, “Bu bizim için çok önemliydi ama hoş bir duygu da değildi” diyor. Sıkıntıdan çıkış yolu: bisiklete binmek. Birlikte uzun turlara çıkıyorlar ve günlerce yollardalar. Tutkulu kahve içenler, alternatif eksikliği nedeniyle, her zaman normal hazır kahvenin dahil edildiğini söylüyor. “Bir noktada şu soru geldi: Daha iyi bir yol yok mu?”
ayrıca oku
Et ikamesi patlamasının sonu
Fikir kısa sürede ciddi bir projeye dönüştü: ikisi, Haziran 2021’de birlikte Lösmich GmbH’yi kurdu ve barista bir arkadaşlarıyla birlikte tarif üzerinde aylarca çalıştı. Üretim yöntemlerini, üreticileri ve paketleme malzemelerini araştırıyorlar, çevrimiçi mağazayı kuruyorlar ve potansiyel satış ortaklarıyla konuşuyorlar. Adler ve Strauch, ajansın kalan sermayesiyle vakfı finanse ettiler, ancak üretimin başlamasından kısa bir süre önce iki yatırımcı ekibini gemiye aldılar.
Buna, Freche Freunde ile halihazırda başarılı bir gıda şirketi kurmuş olan Alexander ve Natacha Neumann da dahildir. “Bize paranın ötesinde yardım edebilecek insanları bulmak bizim için önemliydi. İkisinin gıda sektöründe çok fazla uzmanlığı ve iyi bir ağı var” diyor Strauch. Kurucu ortağı, “Ayrıca kişisel düzeyde uyum sağladı, bu bizim için çok önemliydi” diye ekliyor.
Hazır kahvenin kötü şöhreti bir avantajdı
Lansman, nihayet Nisan 2022’de, başlangıçta şirketin kendi çevrimiçi mağazasında ve daha sonra bireysel süpermarketlerde gerçekleştirilecek. Kurucular, “Başlangıçta kahvenin satılıp satılmayacağı konusunda gerçekten gergindik” diye hatırlıyor.
Strauch, hazır kahvenin kötü şöhretinin bir avantaj bile olabileceğinden şüpheleniyor. “Sık sık tepki alıyoruz: Harika, hazır kahvenin tadı da güzel olabilir! Beklentiler düşük olduğunda, aha anı çok daha büyüktür.”
Adler, “Tabii ki hazır kahve, portafiltre makinesinden yeni demlenmiş bir espresso ile asla boy ölçüşemez” diyor, “ama bu bizim iddiamız da değil.”
ayrıca oku
Bunun yerine kahve, örneğin gezginler, kampçılar veya otel endüstrisi için mobil bir alternatif olarak yapılır – yani ekipman ve zaman eksikliğinin olduğu, ancak yine de yüksek kaliteli kahveden vazgeçmek istemediğiniz her yerde.
Fincanı 30 ila 50 sent olan Lösmich, diğer hazır kahvelerden biraz daha pahalıdır. Kuruculara göre, hala düşük olan üretim hacimlerine ek olarak, bunun başlıca nedeni çekirdeklerin yüksek kalitesi ve sürdürülebilir üretimdir: “Sosyal sorumluluğumuzu ciddiye almak istiyoruz. Gerçekten bunu yaşamaya çalışırsanız, belli bir fiyatın altında böyle bir ürün olamaz.”
Lösmich müşterilerinin yüzde 50’si tekrar satın alıyor
Genç start-up’ın büyümesi kurucuları haklı çıkarıyor: Kendi ifadelerine göre zaten 2023’ün ilk çeyreğinde geçen yılın tamamı kadar ciro yaptılar, yeniden satış oranı yüzde 50. Haziran ayından itibaren hazır kahve, doğu Almanya’daki yaklaşık üç düzine süpermarkette satışa sunulacak ve diğer satış ortakları ve yatırımcılarla görüşmeler sürüyor.
Strauch ve Adler, pandemi öncesine göre daha az kapsamlı olsa da ajanslarını yönetmeye devam ediyor. Her birinin şu anda zamanlarının yaklaşık yarısını iki şirketinde geçirdiğini söylüyorlar. Ajanstan elde edilen gelir nedeniyle Hartz IV şimdi yeniden tarih oldu.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Bu metin, “Gründerszene” dergisi ile yapılan bir işbirliğinden gelmektedir. Bağlantılara tıklayın, Haberler’den çıkın ve gruenderszene.de’deki makalelere ulaşın.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Kurucuları Dennis Adler (40) ve Sönke Strauch (33), hazır kahve tozu imajını parlatmak için start-up Lösmich’i kurdu. Yaklaşık bir yıldır, aynı marka altında dört farklı türde organik ve adil ticaret sertifikalı hazır kahve satıyorlar.
Hazırlanması, geleneksel ürünlerle aynıdır: bir kaşık öğütülmüş kahvenin üzerine sıcak su dökün, karıştırın, bitti. Ancak benzerliklerle bu kadar, kuruculara söz verin.
Burada kahve hakkında daha fazla bilgi edinin
Neredeyse yüzde 50 fiyat kaybı
Yüksek kaliteli kahve çekirdekleri ve daha az aromanın kaybolduğu optimize edilmiş bir üretim süreci, daha iyi bir tat sağlamalıdır.
Kağıttan ve ince bir plastik katmandan oluşan ambalaj, plastik kapaklı klasik kavanoza göre daha sürdürülebilir; Ayrıca, nakliye yollarını olabildiğince kısa tutmak için kahve Almanya’da işlenir, şişelenir ve paketlenir. Strauch ve Adler, bu konseptle yalnızca diğer hazır kahvelerle değil, aynı zamanda çok fazla atık üreten kapsül ve ped makineleriyle de rekabet etmek istiyor.
çözmeKurucular Hartz IV’te yaşadılar
Ama baştan başlayalım: İki kurucu aslında kültür sektöründe çalışıyor.Birkaç yıl önce birlikte konserler ve etkinlikler için bir rezervasyon acentesi kurdular. İş ortakları, “Gründerszene” ile yaptıkları bir röportajda, pandemi gelene kadar işlerin iyi gittiğini söylüyor.
Strauch, “Yılda birkaç yüz konserden sıfıra indik” diyor. Adler, ilk başta zorunlu molanın oldukça iyi hissettirdiğini hatırlıyor. “Ama sonra rölanti geldi.”
Dennis Adler (solda) ve Sönke Strauch yaklaşık iki yıl önce kahve şirketi Lösmich’i kurdu.
Kaynak: Lösmich
Daha fazla gelir gelmediği için ikili bir süre Hartz IV’te yaşamak zorunda kalır. Adler, “Bu bizim için çok önemliydi ama hoş bir duygu da değildi” diyor. Sıkıntıdan çıkış yolu: bisiklete binmek. Birlikte uzun turlara çıkıyorlar ve günlerce yollardalar. Tutkulu kahve içenler, alternatif eksikliği nedeniyle, her zaman normal hazır kahvenin dahil edildiğini söylüyor. “Bir noktada şu soru geldi: Daha iyi bir yol yok mu?”
ayrıca oku
Et ikamesi patlamasının sonu
Fikir kısa sürede ciddi bir projeye dönüştü: ikisi, Haziran 2021’de birlikte Lösmich GmbH’yi kurdu ve barista bir arkadaşlarıyla birlikte tarif üzerinde aylarca çalıştı. Üretim yöntemlerini, üreticileri ve paketleme malzemelerini araştırıyorlar, çevrimiçi mağazayı kuruyorlar ve potansiyel satış ortaklarıyla konuşuyorlar. Adler ve Strauch, ajansın kalan sermayesiyle vakfı finanse ettiler, ancak üretimin başlamasından kısa bir süre önce iki yatırımcı ekibini gemiye aldılar.
Buna, Freche Freunde ile halihazırda başarılı bir gıda şirketi kurmuş olan Alexander ve Natacha Neumann da dahildir. “Bize paranın ötesinde yardım edebilecek insanları bulmak bizim için önemliydi. İkisinin gıda sektöründe çok fazla uzmanlığı ve iyi bir ağı var” diyor Strauch. Kurucu ortağı, “Ayrıca kişisel düzeyde uyum sağladı, bu bizim için çok önemliydi” diye ekliyor.
Hazır kahvenin kötü şöhreti bir avantajdı
Lansman, nihayet Nisan 2022’de, başlangıçta şirketin kendi çevrimiçi mağazasında ve daha sonra bireysel süpermarketlerde gerçekleştirilecek. Kurucular, “Başlangıçta kahvenin satılıp satılmayacağı konusunda gerçekten gergindik” diye hatırlıyor.
Strauch, hazır kahvenin kötü şöhretinin bir avantaj bile olabileceğinden şüpheleniyor. “Sık sık tepki alıyoruz: Harika, hazır kahvenin tadı da güzel olabilir! Beklentiler düşük olduğunda, aha anı çok daha büyüktür.”
Adler, “Tabii ki hazır kahve, portafiltre makinesinden yeni demlenmiş bir espresso ile asla boy ölçüşemez” diyor, “ama bu bizim iddiamız da değil.”
ayrıca oku
Bunun yerine kahve, örneğin gezginler, kampçılar veya otel endüstrisi için mobil bir alternatif olarak yapılır – yani ekipman ve zaman eksikliğinin olduğu, ancak yine de yüksek kaliteli kahveden vazgeçmek istemediğiniz her yerde.
Fincanı 30 ila 50 sent olan Lösmich, diğer hazır kahvelerden biraz daha pahalıdır. Kuruculara göre, hala düşük olan üretim hacimlerine ek olarak, bunun başlıca nedeni çekirdeklerin yüksek kalitesi ve sürdürülebilir üretimdir: “Sosyal sorumluluğumuzu ciddiye almak istiyoruz. Gerçekten bunu yaşamaya çalışırsanız, belli bir fiyatın altında böyle bir ürün olamaz.”
Lösmich müşterilerinin yüzde 50’si tekrar satın alıyor
Genç start-up’ın büyümesi kurucuları haklı çıkarıyor: Kendi ifadelerine göre zaten 2023’ün ilk çeyreğinde geçen yılın tamamı kadar ciro yaptılar, yeniden satış oranı yüzde 50. Haziran ayından itibaren hazır kahve, doğu Almanya’daki yaklaşık üç düzine süpermarkette satışa sunulacak ve diğer satış ortakları ve yatırımcılarla görüşmeler sürüyor.
Strauch ve Adler, pandemi öncesine göre daha az kapsamlı olsa da ajanslarını yönetmeye devam ediyor. Her birinin şu anda zamanlarının yaklaşık yarısını iki şirketinde geçirdiğini söylüyorlar. Ajanstan elde edilen gelir nedeniyle Hartz IV şimdi yeniden tarih oldu.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Bu metin, “Gründerszene” dergisi ile yapılan bir işbirliğinden gelmektedir. Bağlantılara tıklayın, Haberler’den çıkın ve gruenderszene.de’deki makalelere ulaşın.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.