Tavşan_Tutkusu
New member
senİç ve dış gözetim: Yapay zekanın (AI) Almanların hayatlarına nüfuz edeceği bir sonraki adım bu şekilde özetlenebilir. En azından yönetim danışmanlığı Capgemini tarafından yapılan temsili bir ankete inanıyorsanız. Buna göre, genellikle yapay zekaya da bağlı olan internete bağlı cihazları satın alma isteği çok yüksek. Danışmanlar, 13 ülkede ankete katılan 10.000'den fazla tüketicinin yanıtlarından bu tür ürünlerin “tüketicilerin yaşamlarının ayrılmaz bir parçası haline geldiği” sonucuna varıyor.
Spesifik olarak, her üç tüketiciden biri önümüzdeki on iki ay içinde bir “akıllı ev güvenliği” ürünü satın almayı planlıyor ve dörtte birinden fazlası “sağlık açısından giyilebilir” bir ürün satın almayı hayal edebiliyor. Buna, örneğin kendi köpeğinizi hırsızdan ayırt edebilen akıllı güvenlik kameraları ve nabzı, kan basıncını ve diğer vücut fonksiyonlarını ölçen ve değerlendiren kol saatleri dahildir.
ayrıca oku
Sesli AI ChatGPT'yi çevreleyen heyecandan önce bile, akıllı sistemler günlük ürünlere geniş ölçüde nüfuz etmişti. Her türlü cihazın internete giderek daha fazla bağlanmasıyla bu eğilim hızlanıyor.
Ağ oluşturma, tüketici elektroniği ve otomobil alanında akıllı telefonların ve tabletlerin ötesinde özellikle ileri düzeydedir. “Akıllı TV” hemen hemen her oturma odasında mevcut ve birçok yeni araba sesli komutları takip edebiliyor, akıllı bir şekilde gezinebiliyor veya kullanıcılarının tercihlerine uyum sağlayabiliyor.
Kaynak: İnfografik WELT
Müşterilerin çoğunluğu bu tür tekliflere karşı olumlu bir tutuma sahiptir. Ankete göre, yaşamlarını iyileştirdikleri sürece sürekli aktif olan yapay zeka kontrollü cihazlarla bile ilgileniyorlar. Bu, dünya çapındaki tüketicilerin yüzde 62'si ve Almanya'da en az yüzde 59'u tarafından belirtildi.
ayrıca oku
Şirketler ve start-up'lar önümüzdeki hafta Las Vegas'ta (ABD) düzenlenecek CES teknoloji ticaret fuarında en son ürünlerini sergilediğinde, yapay zeka neredeyse her yerde mevcut olacak. Menzil çok büyüktür.
Otomobillerdeki yapay zeka hızla gelişiyor
Örneğin, görme engelli kişiler için yerleşik navigasyon yazılımına sahip gözlükler, basınç ve akustik sinyalleri kullanarak hareket etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Veya bilezikler, kullanıcının parmak şıklatması gibi hareketlerini televizyon gibi cihazlar için kontrol komutlarına dönüştürebilir. Yapay zeka kontrollerine sahip küçük ev robotları da kitlesel pazara yaklaşıyor.
Ağ oluşturma ve yapay zeka otomobillerde özellikle hızlı bir şekilde kurulacak. “Birçok otomobil üreticisinin ilgili girişimleri başlatması ve genişletmek istemesi nedeniyle gelişmelerin 2024 ve sonrasında katlanarak artacağını varsayıyoruz. İlerleme büyük ölçüde sensörler ve gerçek zamanlı veri işleme etrafındaki teknolojik yeniliklere bağlıdır,” diyor Capgemini “Müşteri Dönüşümü” Başkan Yardımcısı Anne Katrin Junge.
Hizmetlere olan talep açıkça ortadadır. Bu, yönetim danışmanlığı Kearney tarafından otomobillerdeki ağ bağlantılı hizmetler üzerine yapılan bir anketle doğrulandı. ABD, Çin ve Almanya'daki sürücülerin dörtte üçü, bakım veya sürüş yardımı ve güvenlik hizmetleri için araca uzaktan erişim gibi “araçla ilgili hizmetlere” ilgi duyduğunu ifade etti.
Kaynak: İnfografik WELT
Ancak arabada eğlence teklifleri veya çevrimiçi alışveriş hizmetleri söz konusu olduğunda müşteri tutumları bölgeler arasında büyük farklılıklar gösteriyor. Kearney araştırmasına göre Çin'de sürücülerin yüzde 75'i arabalarından online alışveriş yapmak isterken, Almanya'da sadece yüzde 40 bunun çekici olduğunu düşünüyor. Avrupa ve ABD'de yanıt veren her iki kişiden yalnızca biri arabayı iş için, örneğin video konferanslar için kullanma olasılığının anlamlı olduğunu düşünüyor; Çin'de bu oran yüzde 79'dur.
Mahremiyetlerinin olası ihlallerinden endişeleniyoruz
Veri koruması söz konusu olduğunda müşterilerin çekinceleri vardır. Capgemini anketine göre, şirketlerin açık bir çoğunluğu, şirketlerin kişisel verilerine erişimi olması durumunda gizliliklerine olası müdahalelerden endişe duyuyor. Danışman Junge, “Son kullanıcıların güvenini ve kabulünü güçlendiren ve yapay zeka aktörlerini çok fazla yavaşlatmayan güvenlik ve veri koruma standartlarını sağlamak için açık ve destekleyici bir düzenleme ortamı gereklidir” diyor.
Ağ bağlantılı hizmetleri kullanmak için kişisel verileri kullanma isteği aynı zamanda hangi bilgilerin dahil olduğuna da bağlıdır. Katılımcılar finansal ve biyometrik veriler konusunda özellikle ihtiyatlı davranıyor. Ancak üçte ikisi eğlence veya sağlık hizmetlerinden yararlanabilmek için daha az kişisel bilgi verecek.
Kaynak: İnfografik WELT
Danışmanlar, dijital hizmetlerin daha da yayılması için tek tip “ekosistemler” yaratılmasının şart olduğunu düşünüyor. Kearney ortağı Andreas Form, “Müşteriler çok çeşitli hizmetlere çok kolay erişimle erişmek istiyor” diyor. “Otomobil üreticileri için soru, mevcut bir ekosistemin parçası olup olamayacakları veya onu kendilerinin mi oluşturabilecekleridir. Üreticilerin Google veya Apple gibi sağlayıcılarla işbirliği yapması ve onların sistemlerine entegre olması iyi olur” diyor.
Capgemini katılımcılarının yüzde 65'i şu ifadeye katılıyor: “Tüm bağlı ürünler için tek bir arayüz olsaydı çok daha kullanışlı olurdu.” Bu muhtemelen akıllı telefonun ön planda olduğu büyük teknoloji şirketlerinin sistem dünyaları için konuşuyor. merkez.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Spesifik olarak, her üç tüketiciden biri önümüzdeki on iki ay içinde bir “akıllı ev güvenliği” ürünü satın almayı planlıyor ve dörtte birinden fazlası “sağlık açısından giyilebilir” bir ürün satın almayı hayal edebiliyor. Buna, örneğin kendi köpeğinizi hırsızdan ayırt edebilen akıllı güvenlik kameraları ve nabzı, kan basıncını ve diğer vücut fonksiyonlarını ölçen ve değerlendiren kol saatleri dahildir.
ayrıca oku
Sesli AI ChatGPT'yi çevreleyen heyecandan önce bile, akıllı sistemler günlük ürünlere geniş ölçüde nüfuz etmişti. Her türlü cihazın internete giderek daha fazla bağlanmasıyla bu eğilim hızlanıyor.
Ağ oluşturma, tüketici elektroniği ve otomobil alanında akıllı telefonların ve tabletlerin ötesinde özellikle ileri düzeydedir. “Akıllı TV” hemen hemen her oturma odasında mevcut ve birçok yeni araba sesli komutları takip edebiliyor, akıllı bir şekilde gezinebiliyor veya kullanıcılarının tercihlerine uyum sağlayabiliyor.
Kaynak: İnfografik WELT
Müşterilerin çoğunluğu bu tür tekliflere karşı olumlu bir tutuma sahiptir. Ankete göre, yaşamlarını iyileştirdikleri sürece sürekli aktif olan yapay zeka kontrollü cihazlarla bile ilgileniyorlar. Bu, dünya çapındaki tüketicilerin yüzde 62'si ve Almanya'da en az yüzde 59'u tarafından belirtildi.
ayrıca oku
Şirketler ve start-up'lar önümüzdeki hafta Las Vegas'ta (ABD) düzenlenecek CES teknoloji ticaret fuarında en son ürünlerini sergilediğinde, yapay zeka neredeyse her yerde mevcut olacak. Menzil çok büyüktür.
Otomobillerdeki yapay zeka hızla gelişiyor
Örneğin, görme engelli kişiler için yerleşik navigasyon yazılımına sahip gözlükler, basınç ve akustik sinyalleri kullanarak hareket etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Veya bilezikler, kullanıcının parmak şıklatması gibi hareketlerini televizyon gibi cihazlar için kontrol komutlarına dönüştürebilir. Yapay zeka kontrollerine sahip küçük ev robotları da kitlesel pazara yaklaşıyor.
Ağ oluşturma ve yapay zeka otomobillerde özellikle hızlı bir şekilde kurulacak. “Birçok otomobil üreticisinin ilgili girişimleri başlatması ve genişletmek istemesi nedeniyle gelişmelerin 2024 ve sonrasında katlanarak artacağını varsayıyoruz. İlerleme büyük ölçüde sensörler ve gerçek zamanlı veri işleme etrafındaki teknolojik yeniliklere bağlıdır,” diyor Capgemini “Müşteri Dönüşümü” Başkan Yardımcısı Anne Katrin Junge.
Hizmetlere olan talep açıkça ortadadır. Bu, yönetim danışmanlığı Kearney tarafından otomobillerdeki ağ bağlantılı hizmetler üzerine yapılan bir anketle doğrulandı. ABD, Çin ve Almanya'daki sürücülerin dörtte üçü, bakım veya sürüş yardımı ve güvenlik hizmetleri için araca uzaktan erişim gibi “araçla ilgili hizmetlere” ilgi duyduğunu ifade etti.
Kaynak: İnfografik WELT
Ancak arabada eğlence teklifleri veya çevrimiçi alışveriş hizmetleri söz konusu olduğunda müşteri tutumları bölgeler arasında büyük farklılıklar gösteriyor. Kearney araştırmasına göre Çin'de sürücülerin yüzde 75'i arabalarından online alışveriş yapmak isterken, Almanya'da sadece yüzde 40 bunun çekici olduğunu düşünüyor. Avrupa ve ABD'de yanıt veren her iki kişiden yalnızca biri arabayı iş için, örneğin video konferanslar için kullanma olasılığının anlamlı olduğunu düşünüyor; Çin'de bu oran yüzde 79'dur.
Mahremiyetlerinin olası ihlallerinden endişeleniyoruz
Veri koruması söz konusu olduğunda müşterilerin çekinceleri vardır. Capgemini anketine göre, şirketlerin açık bir çoğunluğu, şirketlerin kişisel verilerine erişimi olması durumunda gizliliklerine olası müdahalelerden endişe duyuyor. Danışman Junge, “Son kullanıcıların güvenini ve kabulünü güçlendiren ve yapay zeka aktörlerini çok fazla yavaşlatmayan güvenlik ve veri koruma standartlarını sağlamak için açık ve destekleyici bir düzenleme ortamı gereklidir” diyor.
Ağ bağlantılı hizmetleri kullanmak için kişisel verileri kullanma isteği aynı zamanda hangi bilgilerin dahil olduğuna da bağlıdır. Katılımcılar finansal ve biyometrik veriler konusunda özellikle ihtiyatlı davranıyor. Ancak üçte ikisi eğlence veya sağlık hizmetlerinden yararlanabilmek için daha az kişisel bilgi verecek.
Kaynak: İnfografik WELT
Danışmanlar, dijital hizmetlerin daha da yayılması için tek tip “ekosistemler” yaratılmasının şart olduğunu düşünüyor. Kearney ortağı Andreas Form, “Müşteriler çok çeşitli hizmetlere çok kolay erişimle erişmek istiyor” diyor. “Otomobil üreticileri için soru, mevcut bir ekosistemin parçası olup olamayacakları veya onu kendilerinin mi oluşturabilecekleridir. Üreticilerin Google veya Apple gibi sağlayıcılarla işbirliği yapması ve onların sistemlerine entegre olması iyi olur” diyor.
Capgemini katılımcılarının yüzde 65'i şu ifadeye katılıyor: “Tüm bağlı ürünler için tek bir arayüz olsaydı çok daha kullanışlı olurdu.” Bu muhtemelen akıllı telefonun ön planda olduğu büyük teknoloji şirketlerinin sistem dünyaları için konuşuyor. merkez.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.