Tavşan_Tutkusu
New member
Feskiden rüya arabalarıydı ve çoğu insan için uygun fiyatlı değildi. Ancak on ya da yirmi yıl sonra, ister lüks sedan ister üstü açılır araba, spor araba ya da kompakt spor araba olsun, fiyatlar çok düşük seviyededir: İstenilen arabalarda bile, değer genellikle bir noktada dramatik bir şekilde düşer. Ancak o zaman, en iyi ihtimalle yeniden ayağa kalkın.
“Çünkü bir araç 20’ye yaklaştığında hangi yöne gittiği belli oluyor. Genç bir otomobil mi olacak, daha sonra eski model bir araba mı olacak, yoksa kariyerini geri dönüşümcü olarak mı sonlandıracak,” diyor “Classic Analytics”ten piyasa gözlemcisi Frank Wilke.
Peki hangi arabalar klasik olmak için gerekenlere sahip? Bir arabanın koleksiyon parçası mı yoksa hurda nesne mi olacağını hangi faktörler belirler? Wilke, bunun pek çok yönü olan bir oyun olduğunu söylüyor ve üretilen birimlerin sayısı, teknik ustalık, tasarım, pazardaki veya otomobil dörtlüsündeki konum ve son olarak kalite ve dayanıklılık gibi kriterleri adlandırıyor.
ayrıca oku
Wilke, yine de bu mantığın geçerli olmadığı otomobiller bulunduğunu ve bunun Toyota Supra veya BMW Z3 Coupé’yi anımsattığını söylüyor: O zamanlar başarısız olarak görülüyorlardı, bugün ise pek çok hayranları var.
ayrıca oku
Mercedes Heritage patronu Marcus Breitschwerdt, “Tarihi kültürel varlıkların toplandığı diğer alanlarda olduğu gibi, nadirlik de önemli bir faktör” diyor. Sınırlı ve hatta sınırlı sayıda üretilmiş, özel renge boyanmış veya özel motorlarla donatılmış arabaları ifade eder.
“Ve çoğu durumda klasikler gündelik araçlar olmadığından, üstü açılır arabalar da büyük talep görüyor.”
Eski rüyalardan gelen araba
Ancak Deuvet’ten Jan Hennen istediğini yaparsa, bu kararda paranın rolü çok fazla oluyor. Federal Klasik Otomobil Youngtimers Birliği’nin yönetim kurulu üyesi, “Yalnızca değer artışından bahseden, garaj altını hakkında övgüler yağdıran veya müzayede kayıtlarını listeleyen biri zaten bu işin içinde değil” diyor.
Bu nedenle klasik olma yolunda araba aramanın daha duygusal nedenlerini sunmayı tercih ediyor. Çoğu zaman çocukluk ve ergenlikten gelen hayallerin gerçekleşmesiyle ilgilidir: “Kendi çocuklarınızla ilgilenilir ve evden çıkarılır, evinizin parası ödenir ve ardından alamadığınız veya alamadığınız bir arabaya sahip olma arzusu gelir. Daha önce parasını ödemek istiyordum çünkü mevcut yaşam durumuna uymuyordu.” Eğer daha sonra geriye doğru hesaplarsanız, neredeyse otomatik olarak 20 ila 30 yaşında arabalarla karşılaşırsınız.
ayrıca oku
Buna ek olarak, yeni modelleri dönen bilgisayarlar olarak değerlendiren, destek sistemleri tarafından kendilerine patronluk taslandığını hisseden ve sürekli uyarı sinyallerinden veya bip seslerinden bıkmış olan sürücülerin sayısı giderek artıyor: “O halde motto, köklere geri dönmektir” diyor Hennen.
1990’lı yıllardan kalma bir araba bile hoş, basit bir gezinme deneyimidir ve kural olarak hala günlük kullanım için kesinlikle uygundur. Aşkın düştüğü yer sadece finansal olanaklarla sınırlıdır. “Çünkü her segmentte ve on yılda yeni başlayanlar için arabalar var” diyen uzman, birkaç şaşırtıcı örnek veriyor.
Yeni başlayanlar için daha genç ve daha yaşlı arabalar
Hennen’e göre “hardcore”, savaş öncesi dönemden veya 1950’lerden kalma arabalar anlamına gelecektir. Çoğunlukla gülünç fiyatlarla alınıp satılsalar da, çok fazla tutku ve bazen de acı çekmeye istekli olmayı gerektirirler. Operasyon genellikle karmaşık olduğundan sürüş performansı orta düzeydedir ve konfor genellikle sınırlıdır.
Ayrıca mümkün olduğunu düşünmeyeceğiniz, hobi haline gelmenin eşiğinde olan pek çok araç da var: “Japonlar çok güçlü bir şekilde geliyor, Golf GTI, Renault Twingo veya Kadett gibi tüm araç sınıflarını şekillendiren ilginç küçük arabalar. GSI talep görüyor.”
Cabriolar ve coupe’ler sedanlardan daha çok rağbet görüyor, ancak steyşın vagonlar çok daha nadir bulunuyor ve hayatta kalanların sayısının düşük olması nedeniyle toplantılarda dikkat çekiyor.
Mercedes S-Class, BMW 7 Serisi, Jaguar XJ6 gibi büyük sedanlar artık hazır durumda. Bazen 20.000 Euro’nun altında kalan fiyatlarla hayaller gerçek oluyor ve sürüş inanılmaz keyifli oluyor.
Az para karşılığında özellikle nadir bir araba arıyorsanız, Hennen sizi Fransız arabalarına yönlendiriyor çünkü “Renault 15/17, Fuego veya Simca da aynı derecede eğlenceli.”
Ve bir de şu anda yükselişte olan ve özellikle kazançlı olabilecek genç çalışanlar var. Hennen, “Çünkü bireysel hareketliliğin durumuyla ilgili genel tartışma çoğu zaman sahiplerinin, H onayına kadar geçen uzun süreyi atlatamayacaklarını düşünmelerine neden oluyor” diyor. Bu potansiyel alıcılar için iyi bir temeldir.
Alman üreticilerin aranan klasik otomobilleri
Üreticilerin klasik departmanlarına, gençlerin eşiğinde olan ve 20.000 Euro’nun altındaki potansiyel koleksiyon arabaları hakkında soru sorarsanız, her zaman doğru ipuçlarını hazır bulundururlar.
Örneğin, Mercedes yöneticisi Breitschwerdt, CLK veya SLK’yı, S-Serisi’nin coupé’lerini, CLS’yi ve ayrıca spor tutkusu olanlar için birkaç AMG modelini isimlendiriyor: “Örneğin, C36 ve C42 giriş seviyesi için uygundur. seviye kullanıcılar, 1993’ten itibaren sunulan 202 serisinin ilk C-Serisi’nin AMG Versiyonları.
W 202 serisinin sportif Mercedes C 36 AMG’si
Kaynak: dpa-tmn/Mercedes-Benz AG
Ve G-Serisi artık çok pahalı hale geldiğinden, giderek daha fazla talep gören M-Serisi’ne bakmanızı tavsiye ediyor. “Ayrıca Mercedes-Benz’de özellikle SL ve S-Serisi neredeyse geleneksel klasikler haline geldi. Burada 140 serisinin S-Serisi şu anda 20.000 Euro’nun çok altında fiyatlara satılıyor.”
Münih’teki BMW Group Classic’in başkanı olan meslektaşı Helmut Käs tavsiye vermekte zorlanıyor. “Çünkü prensipte fiyat gelişmeleri ve olası değer artışları hakkında spesifik açıklamalar yapmak konusunda isteksiziz.”
Ancak bir BMW youngtimer arıyorsanız, en az altı silindirli ve en iyi ihtimalle M amblemine sahip sportif bir model aramanız tavsiye edilir. Prensip olarak E38 (BMW 7 Serisi), E39 (BMW 5 Serisi) ve E46 (BMW 3 Serisi) serileri şu anda büyük popülerlik kazanıyor.
Opel Corsa GSi
Kaynak: dpa-tmn/Opel Automobile GmbH
Ve kalbinizi verdiğiniz premium bir marka olmak zorunda değil. Classics’in patronu Leif Rohwedder, Opel gibi daha burjuva bir tedarikçiyle bile 1980’li ve 1990’lı yılların gençlerine yönelik eğilimi algıladıklarını söylüyor ve her şeyden önce Corsa A, Kadett E ve Astra F’nin yanı sıra Monza’nın sportif GSi versiyonlarından bahsediyor. ve gelecek klasikler arasında Calibra yer alıyor.
Ne kadar iyi araba o kadar iyi satın alma
Deuvet yönetim kurulu üyesi Jan Hennen, klasik bir araba satın alırken sadece hayaller ve anılarla yönlendirilmemeniz gerektiği konusunda uyarıyor: Sahnedeki yeni başlayanlar, ister kulüplerde ister toplantılarda olsun, birçok arabayı denemeli ve hatta belki de klasik bir araba kiralamalı. Aracın gerçekten fikre uyup uymadığını kontrol edin.
Ve seçim yapıldıktan sonra Deuvet adamı sağlam bir yatırım yapılmasını tavsiye ediyor: Bir yandan ilgilenenlerin orijinal durumuna ve iyi donanıma dikkat etmesi gerekiyor.
Ancak diğer yandan koruma derecesi hakkında da: “Ne yazık ki genellikle daha pahalı olsa bile, ne kadar iyi bir araba her zaman o kadar iyi satın alınır”.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Çünkü bir araç 20’ye yaklaştığında hangi yöne gittiği belli oluyor. Genç bir otomobil mi olacak, daha sonra eski model bir araba mı olacak, yoksa kariyerini geri dönüşümcü olarak mı sonlandıracak,” diyor “Classic Analytics”ten piyasa gözlemcisi Frank Wilke.
Peki hangi arabalar klasik olmak için gerekenlere sahip? Bir arabanın koleksiyon parçası mı yoksa hurda nesne mi olacağını hangi faktörler belirler? Wilke, bunun pek çok yönü olan bir oyun olduğunu söylüyor ve üretilen birimlerin sayısı, teknik ustalık, tasarım, pazardaki veya otomobil dörtlüsündeki konum ve son olarak kalite ve dayanıklılık gibi kriterleri adlandırıyor.
ayrıca oku
Wilke, yine de bu mantığın geçerli olmadığı otomobiller bulunduğunu ve bunun Toyota Supra veya BMW Z3 Coupé’yi anımsattığını söylüyor: O zamanlar başarısız olarak görülüyorlardı, bugün ise pek çok hayranları var.
ayrıca oku
Mercedes Heritage patronu Marcus Breitschwerdt, “Tarihi kültürel varlıkların toplandığı diğer alanlarda olduğu gibi, nadirlik de önemli bir faktör” diyor. Sınırlı ve hatta sınırlı sayıda üretilmiş, özel renge boyanmış veya özel motorlarla donatılmış arabaları ifade eder.
“Ve çoğu durumda klasikler gündelik araçlar olmadığından, üstü açılır arabalar da büyük talep görüyor.”
Eski rüyalardan gelen araba
Ancak Deuvet’ten Jan Hennen istediğini yaparsa, bu kararda paranın rolü çok fazla oluyor. Federal Klasik Otomobil Youngtimers Birliği’nin yönetim kurulu üyesi, “Yalnızca değer artışından bahseden, garaj altını hakkında övgüler yağdıran veya müzayede kayıtlarını listeleyen biri zaten bu işin içinde değil” diyor.
Bu nedenle klasik olma yolunda araba aramanın daha duygusal nedenlerini sunmayı tercih ediyor. Çoğu zaman çocukluk ve ergenlikten gelen hayallerin gerçekleşmesiyle ilgilidir: “Kendi çocuklarınızla ilgilenilir ve evden çıkarılır, evinizin parası ödenir ve ardından alamadığınız veya alamadığınız bir arabaya sahip olma arzusu gelir. Daha önce parasını ödemek istiyordum çünkü mevcut yaşam durumuna uymuyordu.” Eğer daha sonra geriye doğru hesaplarsanız, neredeyse otomatik olarak 20 ila 30 yaşında arabalarla karşılaşırsınız.
ayrıca oku
Buna ek olarak, yeni modelleri dönen bilgisayarlar olarak değerlendiren, destek sistemleri tarafından kendilerine patronluk taslandığını hisseden ve sürekli uyarı sinyallerinden veya bip seslerinden bıkmış olan sürücülerin sayısı giderek artıyor: “O halde motto, köklere geri dönmektir” diyor Hennen.
1990’lı yıllardan kalma bir araba bile hoş, basit bir gezinme deneyimidir ve kural olarak hala günlük kullanım için kesinlikle uygundur. Aşkın düştüğü yer sadece finansal olanaklarla sınırlıdır. “Çünkü her segmentte ve on yılda yeni başlayanlar için arabalar var” diyen uzman, birkaç şaşırtıcı örnek veriyor.
Yeni başlayanlar için daha genç ve daha yaşlı arabalar
Hennen’e göre “hardcore”, savaş öncesi dönemden veya 1950’lerden kalma arabalar anlamına gelecektir. Çoğunlukla gülünç fiyatlarla alınıp satılsalar da, çok fazla tutku ve bazen de acı çekmeye istekli olmayı gerektirirler. Operasyon genellikle karmaşık olduğundan sürüş performansı orta düzeydedir ve konfor genellikle sınırlıdır.
Ayrıca mümkün olduğunu düşünmeyeceğiniz, hobi haline gelmenin eşiğinde olan pek çok araç da var: “Japonlar çok güçlü bir şekilde geliyor, Golf GTI, Renault Twingo veya Kadett gibi tüm araç sınıflarını şekillendiren ilginç küçük arabalar. GSI talep görüyor.”
Cabriolar ve coupe’ler sedanlardan daha çok rağbet görüyor, ancak steyşın vagonlar çok daha nadir bulunuyor ve hayatta kalanların sayısının düşük olması nedeniyle toplantılarda dikkat çekiyor.
Mercedes S-Class, BMW 7 Serisi, Jaguar XJ6 gibi büyük sedanlar artık hazır durumda. Bazen 20.000 Euro’nun altında kalan fiyatlarla hayaller gerçek oluyor ve sürüş inanılmaz keyifli oluyor.
Az para karşılığında özellikle nadir bir araba arıyorsanız, Hennen sizi Fransız arabalarına yönlendiriyor çünkü “Renault 15/17, Fuego veya Simca da aynı derecede eğlenceli.”
Ve bir de şu anda yükselişte olan ve özellikle kazançlı olabilecek genç çalışanlar var. Hennen, “Çünkü bireysel hareketliliğin durumuyla ilgili genel tartışma çoğu zaman sahiplerinin, H onayına kadar geçen uzun süreyi atlatamayacaklarını düşünmelerine neden oluyor” diyor. Bu potansiyel alıcılar için iyi bir temeldir.
Alman üreticilerin aranan klasik otomobilleri
Üreticilerin klasik departmanlarına, gençlerin eşiğinde olan ve 20.000 Euro’nun altındaki potansiyel koleksiyon arabaları hakkında soru sorarsanız, her zaman doğru ipuçlarını hazır bulundururlar.
Örneğin, Mercedes yöneticisi Breitschwerdt, CLK veya SLK’yı, S-Serisi’nin coupé’lerini, CLS’yi ve ayrıca spor tutkusu olanlar için birkaç AMG modelini isimlendiriyor: “Örneğin, C36 ve C42 giriş seviyesi için uygundur. seviye kullanıcılar, 1993’ten itibaren sunulan 202 serisinin ilk C-Serisi’nin AMG Versiyonları.
W 202 serisinin sportif Mercedes C 36 AMG’si
Kaynak: dpa-tmn/Mercedes-Benz AG
Ve G-Serisi artık çok pahalı hale geldiğinden, giderek daha fazla talep gören M-Serisi’ne bakmanızı tavsiye ediyor. “Ayrıca Mercedes-Benz’de özellikle SL ve S-Serisi neredeyse geleneksel klasikler haline geldi. Burada 140 serisinin S-Serisi şu anda 20.000 Euro’nun çok altında fiyatlara satılıyor.”
Münih’teki BMW Group Classic’in başkanı olan meslektaşı Helmut Käs tavsiye vermekte zorlanıyor. “Çünkü prensipte fiyat gelişmeleri ve olası değer artışları hakkında spesifik açıklamalar yapmak konusunda isteksiziz.”
Ancak bir BMW youngtimer arıyorsanız, en az altı silindirli ve en iyi ihtimalle M amblemine sahip sportif bir model aramanız tavsiye edilir. Prensip olarak E38 (BMW 7 Serisi), E39 (BMW 5 Serisi) ve E46 (BMW 3 Serisi) serileri şu anda büyük popülerlik kazanıyor.
Opel Corsa GSi
Kaynak: dpa-tmn/Opel Automobile GmbH
Ve kalbinizi verdiğiniz premium bir marka olmak zorunda değil. Classics’in patronu Leif Rohwedder, Opel gibi daha burjuva bir tedarikçiyle bile 1980’li ve 1990’lı yılların gençlerine yönelik eğilimi algıladıklarını söylüyor ve her şeyden önce Corsa A, Kadett E ve Astra F’nin yanı sıra Monza’nın sportif GSi versiyonlarından bahsediyor. ve gelecek klasikler arasında Calibra yer alıyor.
Ne kadar iyi araba o kadar iyi satın alma
Deuvet yönetim kurulu üyesi Jan Hennen, klasik bir araba satın alırken sadece hayaller ve anılarla yönlendirilmemeniz gerektiği konusunda uyarıyor: Sahnedeki yeni başlayanlar, ister kulüplerde ister toplantılarda olsun, birçok arabayı denemeli ve hatta belki de klasik bir araba kiralamalı. Aracın gerçekten fikre uyup uymadığını kontrol edin.
Ve seçim yapıldıktan sonra Deuvet adamı sağlam bir yatırım yapılmasını tavsiye ediyor: Bir yandan ilgilenenlerin orijinal durumuna ve iyi donanıma dikkat etmesi gerekiyor.
Ancak diğer yandan koruma derecesi hakkında da: “Ne yazık ki genellikle daha pahalı olsa bile, ne kadar iyi bir araba her zaman o kadar iyi satın alınır”.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.