Tavşan_Tutkusu
New member
KHer yerde koruyucu bir metal levha, direksiyon simidinde hava yastığı yok: motosikletçiler, örneğin arabada kemer gerdiricileri içeren pasif güvenlik sistemleri olmadan makinelerinde hareket ediyorlar. Tek korumanız: kask ve güvenlik kıyafeti. Burkulma bölgesi? hiçbiri.
Motosikletlerdeki hava yastıkları şimdiye kadar mutlak bir istisna olmuştur: Goldwing için Honda dışında hiçbir üretici bunları sunmaz. Ne de olsa Piaggio yakında onu takip edebilirdi. Scooter üreticisi şu anda otomotiv güvenlik sistemleri üreticisi Autoliv ile birlikte bir hava yastığı çözümü geliştiriyor.
Aksi takdirde bir kaza anında şişen bir hava yastığı ile korunmak isteyen bisikletçiler, yalnızca özel hava yastığı giysilerine başvurabilirler. Landsberg am Lech’teki ADAC teknik merkezinden Ruprecht Müller, bunun mantıklı olduğunu düşünüyor: “Bir çarpışma durumunda, hava yastıklı ceketler veya hava yastıklı yelekler sürücüyü özellikle göğüs ve sırt bölgesinde korur ve bu nedenle büyük bir koruma potansiyeli sunar.”
Motosikletler ve scooterlar hakkında daha fazla bilgi
“Motorrad” ticaret dergisinin editörü Mona Pekarek, geleneksel motosiklet kıyafetlerinde geleneksel koruyuculara kıyasla avantajları da vurguluyor. Her şeyden önce, gövde üzerindeki koruyucu alan, normal motosiklet kıyafetlerinden daha geniştir.
ayrıca oku
Bir hava yastıklı yelek veya ceket almaya karar veren herkes, yüksek satın alma maliyetlerinden çekinmemelidir – çünkü en son ve dolayısıyla genellikle pahalı olan ürünleri kullanmanız tavsiye edilir.
Daha eski modeller, sürücüyü motosiklete bağlayan bir kordon aracılığıyla tetiklenir. Müller, “Bu teknoloji bir anakronizmdir, reaksiyon süresi birçok etkileşim için çok yavaştır” diyor. Buna ek olarak, sürücü araca güvenlik kordonunu takmayı her zaman hatırlamalıdır.
Bisikletçiler için hava yastığı kıyafetleri artık olgunlaştı
Ancak Essen’deki Bisiklet Güvenliği Enstitüsü’nden (ifz) Matthias Haasper’a göre, birçok hava yastığı sistemi artık olgunlaşmış durumda. Alpinestars, Dainese veya Helite gibi üreticiler, üzerine veya altına giyilebilecek ürünler sunuyor. Odacık sayısı, korunacak alanlar ve salınım tipinde farklılıklar vardır.
Yeni nesil sistemler elektronik kontrollü olarak şişirilir. Ruprecht Müller, ön tekerleğe ilk çarptığında yüksek hızlanma seviyelerini algılamak için çatal üzerindeki sensörleri kullanan sistemlerin özellikle hızlı çalıştığını ve bir düşme veya çarpışma durumunda hava yastığını erken bir aşamada tetiklediğini söylüyor. Teknolojinin kaza türünü – örneğin yanal kayma gibi – tanıması da bir avantajdır.
Yelekler ve ceketler vücudun üst kısmını sarar – hayatı tehdit eden yaralanmalara karşı koruma sağlamayan entegre hava yastıklı pantolonlar söz konusu olduğunda uzman görüşleri farklılık gösterir. ADAC çalışanı Müller, geleneksel motosiklet pantolonlarından daha ağır oldukları, yetersiz havalandırıldıkları ve taşıma konforunu sınırladıkları için şüpheci.
Kendi kendine şişen giysiler: Hava yastıklı yelekler, motosiklet sürücülerini bir kaza durumunda yaralanmalardan korumak için tasarlanmıştır.
Kaynak: dpa-tmn/Florian Schuh
Kazalardan sıklıkla etkilenen bölgeler olan leğen kemiği, kalça ve baldırlar için de koruma sağladıkları için, ifz çalışanı Haasper hala bunların mantıklı olduğunu düşünüyor.
Bir tane almaya karar verirseniz, tartabilirsiniz: Yelek, kendi motosiklet kıyafetinizle birleştirilebilir ve nispeten ucuzdur. Ama yine de alışveriş listesinde yeni bir takım elbise veya ceket varsa, “o zaman entegre bir hava yastığı sistemi önerilir” diyor Matthias Haasper.
Ceket veya yeleğin kendi konfor gereksinimlerinizi karşılaması önemlidir. Müller, “Motosikletçiler, yalnızca ceket veya yelek rahatsa onları her zaman giymeyi sever” diyor. Uzmanlar, yetkili bir mağazada denemenizi ve her şeyin yerli yerinde ve yerinde olup olmadığını anlamak için bir test sürüşü yapmanızı tavsiye ediyor.
Hava yastığı giysilerini açıklayın
Matthias Haasper, seçim yeleğe düşüyorsa, motosiklet ceketinin altına mı yoksa üzerine mi giyildiğinin de bir zevk meselesi olduğunu söylüyor. Ancak aşağıya doğru çekilirse, düşme anında hava yastığının doğru şekilde açılabilmesi için dört ila beş santimetrelik bir boşluk gereklidir. Bununla birlikte, iyi oturan bir deri takım elbise ile, genellikle bir içliğe yer yoktur.
Müller, çalıştırma hatalarını önlemek ve dolayısıyla koruyucu etkiyi tehlikeye atmak için motosiklet sürücülerinin elektronik sistemleri anlamalarının da önemli olduğunu söylüyor. Sistem nasıl etkinleştirilir? Fonksiyon kontrolü nasıl yapılabilir?
Hava yastıklı motosiklet giysilerinin nasıl çalıştığı, satın almadan önce daha iyi açıklanır.
Kaynak: dpa-tmn/Uwe Rattay
Mona Pekarek, yalnızca bu gibi sorular nedeniyle yerel uzman mağazayı da tavsiye ediyor: “Çalışanlar sistemler konusunda eğitimli ve bunları nasıl kullanacaklarını ayrıntılı olarak anlatabiliyorlar.”
Bu şekilde, çoğu yelek hava yastığı açıldıktan sonra tamir edilebilir. Hava yastığı hala iyi durumdaysa, hava yastığını yeniden etkinleştirmek için yeni bir açılma kartuşu yeterlidir. Gaz kartuşları, sahibi tarafından veya uzman bir mağazada değiştirilebilir.
hava yastığı giysisisizin ve yüksek bakım
Ancak ciddi bir kazadan sonra fonksiyon kontrolünü profesyonellere bırakmak en iyisidir. Matthias Haasper, hava yastığı giysisinin daha sonra satıcıya veya üreticiye gönderilmesi gerektiğini öneriyor.
Teknolojiye ve üreticiye bağlı olarak, portatif hava yastığı sistemleri de her iki ila üç yılda bir bakıma gönderilmelidir.
Bu biraz külfetli ve hava yastıklı giysilerin fiyatları da bir engel gibi görünüyor: Mevcut yelekler yaklaşık 300 avrodan başlıyor, hava yastıklı ceketler ve pantolonlar yaklaşık 500 avro ve üzeri. Ancak öte yandan hava yastıkları hayat kurtarabilir.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Motosikletlerdeki hava yastıkları şimdiye kadar mutlak bir istisna olmuştur: Goldwing için Honda dışında hiçbir üretici bunları sunmaz. Ne de olsa Piaggio yakında onu takip edebilirdi. Scooter üreticisi şu anda otomotiv güvenlik sistemleri üreticisi Autoliv ile birlikte bir hava yastığı çözümü geliştiriyor.
Aksi takdirde bir kaza anında şişen bir hava yastığı ile korunmak isteyen bisikletçiler, yalnızca özel hava yastığı giysilerine başvurabilirler. Landsberg am Lech’teki ADAC teknik merkezinden Ruprecht Müller, bunun mantıklı olduğunu düşünüyor: “Bir çarpışma durumunda, hava yastıklı ceketler veya hava yastıklı yelekler sürücüyü özellikle göğüs ve sırt bölgesinde korur ve bu nedenle büyük bir koruma potansiyeli sunar.”
Motosikletler ve scooterlar hakkında daha fazla bilgi
“Motorrad” ticaret dergisinin editörü Mona Pekarek, geleneksel motosiklet kıyafetlerinde geleneksel koruyuculara kıyasla avantajları da vurguluyor. Her şeyden önce, gövde üzerindeki koruyucu alan, normal motosiklet kıyafetlerinden daha geniştir.
ayrıca oku
Bir hava yastıklı yelek veya ceket almaya karar veren herkes, yüksek satın alma maliyetlerinden çekinmemelidir – çünkü en son ve dolayısıyla genellikle pahalı olan ürünleri kullanmanız tavsiye edilir.
Daha eski modeller, sürücüyü motosiklete bağlayan bir kordon aracılığıyla tetiklenir. Müller, “Bu teknoloji bir anakronizmdir, reaksiyon süresi birçok etkileşim için çok yavaştır” diyor. Buna ek olarak, sürücü araca güvenlik kordonunu takmayı her zaman hatırlamalıdır.
Bisikletçiler için hava yastığı kıyafetleri artık olgunlaştı
Ancak Essen’deki Bisiklet Güvenliği Enstitüsü’nden (ifz) Matthias Haasper’a göre, birçok hava yastığı sistemi artık olgunlaşmış durumda. Alpinestars, Dainese veya Helite gibi üreticiler, üzerine veya altına giyilebilecek ürünler sunuyor. Odacık sayısı, korunacak alanlar ve salınım tipinde farklılıklar vardır.
Yeni nesil sistemler elektronik kontrollü olarak şişirilir. Ruprecht Müller, ön tekerleğe ilk çarptığında yüksek hızlanma seviyelerini algılamak için çatal üzerindeki sensörleri kullanan sistemlerin özellikle hızlı çalıştığını ve bir düşme veya çarpışma durumunda hava yastığını erken bir aşamada tetiklediğini söylüyor. Teknolojinin kaza türünü – örneğin yanal kayma gibi – tanıması da bir avantajdır.
Yelekler ve ceketler vücudun üst kısmını sarar – hayatı tehdit eden yaralanmalara karşı koruma sağlamayan entegre hava yastıklı pantolonlar söz konusu olduğunda uzman görüşleri farklılık gösterir. ADAC çalışanı Müller, geleneksel motosiklet pantolonlarından daha ağır oldukları, yetersiz havalandırıldıkları ve taşıma konforunu sınırladıkları için şüpheci.
Kendi kendine şişen giysiler: Hava yastıklı yelekler, motosiklet sürücülerini bir kaza durumunda yaralanmalardan korumak için tasarlanmıştır.
Kaynak: dpa-tmn/Florian Schuh
Kazalardan sıklıkla etkilenen bölgeler olan leğen kemiği, kalça ve baldırlar için de koruma sağladıkları için, ifz çalışanı Haasper hala bunların mantıklı olduğunu düşünüyor.
Bir tane almaya karar verirseniz, tartabilirsiniz: Yelek, kendi motosiklet kıyafetinizle birleştirilebilir ve nispeten ucuzdur. Ama yine de alışveriş listesinde yeni bir takım elbise veya ceket varsa, “o zaman entegre bir hava yastığı sistemi önerilir” diyor Matthias Haasper.
Ceket veya yeleğin kendi konfor gereksinimlerinizi karşılaması önemlidir. Müller, “Motosikletçiler, yalnızca ceket veya yelek rahatsa onları her zaman giymeyi sever” diyor. Uzmanlar, yetkili bir mağazada denemenizi ve her şeyin yerli yerinde ve yerinde olup olmadığını anlamak için bir test sürüşü yapmanızı tavsiye ediyor.
Hava yastığı giysilerini açıklayın
Matthias Haasper, seçim yeleğe düşüyorsa, motosiklet ceketinin altına mı yoksa üzerine mi giyildiğinin de bir zevk meselesi olduğunu söylüyor. Ancak aşağıya doğru çekilirse, düşme anında hava yastığının doğru şekilde açılabilmesi için dört ila beş santimetrelik bir boşluk gereklidir. Bununla birlikte, iyi oturan bir deri takım elbise ile, genellikle bir içliğe yer yoktur.
Müller, çalıştırma hatalarını önlemek ve dolayısıyla koruyucu etkiyi tehlikeye atmak için motosiklet sürücülerinin elektronik sistemleri anlamalarının da önemli olduğunu söylüyor. Sistem nasıl etkinleştirilir? Fonksiyon kontrolü nasıl yapılabilir?
Hava yastıklı motosiklet giysilerinin nasıl çalıştığı, satın almadan önce daha iyi açıklanır.
Kaynak: dpa-tmn/Uwe Rattay
Mona Pekarek, yalnızca bu gibi sorular nedeniyle yerel uzman mağazayı da tavsiye ediyor: “Çalışanlar sistemler konusunda eğitimli ve bunları nasıl kullanacaklarını ayrıntılı olarak anlatabiliyorlar.”
Bu şekilde, çoğu yelek hava yastığı açıldıktan sonra tamir edilebilir. Hava yastığı hala iyi durumdaysa, hava yastığını yeniden etkinleştirmek için yeni bir açılma kartuşu yeterlidir. Gaz kartuşları, sahibi tarafından veya uzman bir mağazada değiştirilebilir.
hava yastığı giysisisizin ve yüksek bakım
Ancak ciddi bir kazadan sonra fonksiyon kontrolünü profesyonellere bırakmak en iyisidir. Matthias Haasper, hava yastığı giysisinin daha sonra satıcıya veya üreticiye gönderilmesi gerektiğini öneriyor.
Teknolojiye ve üreticiye bağlı olarak, portatif hava yastığı sistemleri de her iki ila üç yılda bir bakıma gönderilmelidir.
Bu biraz külfetli ve hava yastıklı giysilerin fiyatları da bir engel gibi görünüyor: Mevcut yelekler yaklaşık 300 avrodan başlıyor, hava yastıklı ceketler ve pantolonlar yaklaşık 500 avro ve üzeri. Ancak öte yandan hava yastıkları hayat kurtarabilir.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.