Tavşan_Tutkusu
New member
es şimdiden yılın oyunu olabilir: Nintendo Switch için “The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom” (TotK) eleştirmenlerin beğenisini kazandı. Test incelemelerini toplayan bir site olan Opencritic.com’da oyun, olası 100 üzerinden 97 puan alır. Bu, onu şu anda oradaki en yüksek puan alan video oyunu yapıyor.
TotK, selefi Breath of the Wild’dan kısa bir süre sonra başlar. İsimsiz Prenses Zelda ve oyuncu karakteri Link, Hyrule Kalesi’nin altındaki yer altı mezarlarını keşfediyor. Orada mumyalanmış iblis kral Ganondorf’u keşfederler. Mumya canlanır, kahraman çifte hakaret eder ve Zelda ile Link’e saldırır. Zelda, Link parlayan bir el tarafından kurtarılırken düşer, ancak yine de bayılır.
Bir Zelda oyununun başında sıklıkla olduğu gibi, dilsiz kahraman Link kısa bir süre sonra uyanır: kılıçsız, ekipmansız ve çok az yaşam enerjisi kalmış. Ve bu noktadan sonra şimdi – yine – dünyayı kurtarması gerekiyor.
Burada video oyunları hakkında daha fazla bilgi edinin
Bunun anahtarı, şimdi parıldayan kolunun yapmasını sağladığı yeni yeteneklerdir. Oyuncular bu becerileri başlangıç alanında öğrenirler. Yeteneklerinden biri, nesneleri zamanda geriye doğru çalıştırmalarına izin verir. Örneğin bir dişli ters yönde döner veya yere düşen bir taş tekrar yukarı uçar.
ayrıca oku
Başka bir yetenek, Link’in silahlarını diğer öğelerle birleştirmesine izin verir. Bir taşla basit bir sopa, kırılgan taşları parçalayabilen bir çekice dönüşür. Bir ok ve bir canavarın gözü, güdümlü bir oka dönüşür. Ve bir kalkan ve madencilik arabası, Link’in tepelerden aşağı inebileceği bir kaykay gibi bir şeye dönüşür.
Yeri gelmişken, bu mekanizma, silahların yalnızca belirli bir dayanıklılığa sahip olduğu ve sonra bozulduğu sıkıntısını da telafi ediyor: Neredeyse her yerde yeni silahlar yapabilirsiniz.
Kendi dövüş makinelerinizle uğraşmak
Ancak muhtemelen en çok yönlü yetenek “Ultrahand”dir: Bununla, Link nesneleri hareket ettirebilir ve birbirine yapıştırabilir. Üç ağaç gövdesi hızla bir köprüye dönüşür. Bir yelken eklerseniz, hepsi bir sal olur.
Burada yaratıcılığın sınırı yok. Roketler, pervaneler veya kontroller gibi mekanik unsurlar daha sonra kaybolan, oldukça gelişmiş Zonai türlerinden cihazlarla eklenir.
Bu şekilde Link, yoldaşlar veya tüm dövüş makinelerini yaratabilir, yaratıcılık ve geleneksel olmayan çözümler için bir davet olabilir. Çok uzun bir köprü inşa ederek çok sayıda görev çözülebilir.
Silahlar ve diğer araçlarla ilgili inanılmaz beceriler
Kaynak: dpa-tmn/—
“Vahşetin Nefesi”nin (BotW) oyunculara sağladığı özgürlük – ki bu bir Nintendo oyunu için oldukça sıra dışıdır – TotK’da büyük ölçüde genişletildi. Eğitim alanını tamamladıktan sonra, dünyayı neredeyse tamamen özgürce dolaşabilirsiniz.
BotW’den bilinen Hyrule diyarı, hala oyunun temelidir. Ancak o kadar çok şey değişti ki, yeni fıçılarda eski şarap gibi görünmüyor.
Keşfedilecek sayısız şeyle zaten devasa olan dünya, diğer şeylerin yanı sıra uçan adaları içerecek şekilde genişletildi. Hyrule’u kurtarmanın ana görevinden burada çeşitli dikkat dağıtıcı şeyler var.
Uzun zamandır beklenen zindanların dönüşü
Ve Nintendo, selefine yönelik en büyük eleştirilerden birini de ortadan kaldırıyor: 1986’dan beri devam eden serinin önceki bölümlerinde olduğu gibi gerçek, kapalı zindanlar var. Genel olarak, dikkatinizin ne kadar dağılmasına izin verdiğinize bağlı olarak 40 ila 80 saatlik bir oyun süresi elde etmelisiniz.
TotK’dan gerçekten zevk almak için bu tür oyunlardan zevk almalısınız. Oyuncular sürekli olarak kendi hedeflerini belirlemeli ve onların peşinden gitmek istemelidir. Dünyanın tasarımı burada çok yardımcı oluyor: Yeni bir alana gelirseniz, hemen bazı ilginç noktalar görürsünüz.
Hyrule’a geri dön – burada mekanik bir kuşun üzerinde
Kaynak: dpa-tmn/—
Örneğin, BotW’den bilinen, bireysel bulmacaların veya mini oyunların saklandığı ve Link’in yaşam enerjisini artırabileceği bir kule, bir köy veya türbeler.
Oraya giderken genellikle daha da ilginç şeyler keşfedersiniz. Özellikle oyundaki uzun aralardan sonra hemen şu soru ortaya çıkıyor: “Burada yine ne yapmak istiyordum?”
Açık bir eksiklik
Ve tüm övgülerin yanında somut eleştiriler de var. Rakipleri Sony ve Microsoft’un aksine Nintendo, kendi oyunları söz konusu olduğunda erişilebilirliği pek umursamıyor gibi görünüyor.
“The Last of Us Part II” veya “Forza Horizon 5” gibi oyunlar büyük ölçüde kendi ihtiyaçlarınıza ve fiziksel koşullarınıza göre ayarlanabilirken, TotK’da neredeyse hiç seçenek yok.
Zorluk, renk körlüğü veya düğme yeniden eşleme için ayarlar bile yok. Bu, artık birçok video oyununda, özellikle konsol üreticilerinin başlıca oyunlarında standarttır.
Krallığın Gözyaşlarında Uçan Adalar
Kaynak: dpa-tmn/—
TotK ayrıca Nintendo Switch’in eskiyen teknolojisini de gösteriyor. TotK’nın altında rüzgarı, bulutları, suyu, ateşi ve fiziği simüle eden etkileyici bir yazılım var. Fakat özellikle ekranda çok fazla olay olduğunda saniyede maksimum 30 kare olan kare hızları gözle görülür şekilde düşüyor.
“Digital Foundry” YouTube kanalından bir video, performansı yoğun bir şekilde ele alıyor. Bununla birlikte, test uzmanları, hızlı seyahat ederken daha hızlı yükleme süreleri gibi, selefine kıyasla bazı iyileştirmeler de not ediyor.
Çözüm
Bununla birlikte, genel olarak Nintendo, yaratıcı özgürlüğü ve atmosferi açısından rakipsiz, etkileyici bir açık dünya oyunu yaratmayı başardı. Oyunun çok özel ve etkili bir şekilde kullanılan görkemli müzikleri de burada yardımcı oluyor.
Örneğin, başlangıçta Link, Zelda ile Hyrule Kalesi’nin altındaki yer altı mezarlarına indiğinde. Yerden kırmızı ve siyah duman sütunları yükselirken ve dünya dışı sesler rüzgarın derin uğultusuyla birleşirken ses, oyuncuları tedirgin ediyor.
“The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom” bu nedenle muhtemelen çoğu Switch sahibi için bir zorunluluktur. Açık dünya oyunlarına biraz düşkünlük olması ve erişilebilirlik iddialarının olmaması şartıyla.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
TotK, selefi Breath of the Wild’dan kısa bir süre sonra başlar. İsimsiz Prenses Zelda ve oyuncu karakteri Link, Hyrule Kalesi’nin altındaki yer altı mezarlarını keşfediyor. Orada mumyalanmış iblis kral Ganondorf’u keşfederler. Mumya canlanır, kahraman çifte hakaret eder ve Zelda ile Link’e saldırır. Zelda, Link parlayan bir el tarafından kurtarılırken düşer, ancak yine de bayılır.
Bir Zelda oyununun başında sıklıkla olduğu gibi, dilsiz kahraman Link kısa bir süre sonra uyanır: kılıçsız, ekipmansız ve çok az yaşam enerjisi kalmış. Ve bu noktadan sonra şimdi – yine – dünyayı kurtarması gerekiyor.
Burada video oyunları hakkında daha fazla bilgi edinin
Bunun anahtarı, şimdi parıldayan kolunun yapmasını sağladığı yeni yeteneklerdir. Oyuncular bu becerileri başlangıç alanında öğrenirler. Yeteneklerinden biri, nesneleri zamanda geriye doğru çalıştırmalarına izin verir. Örneğin bir dişli ters yönde döner veya yere düşen bir taş tekrar yukarı uçar.
ayrıca oku
Başka bir yetenek, Link’in silahlarını diğer öğelerle birleştirmesine izin verir. Bir taşla basit bir sopa, kırılgan taşları parçalayabilen bir çekice dönüşür. Bir ok ve bir canavarın gözü, güdümlü bir oka dönüşür. Ve bir kalkan ve madencilik arabası, Link’in tepelerden aşağı inebileceği bir kaykay gibi bir şeye dönüşür.
Yeri gelmişken, bu mekanizma, silahların yalnızca belirli bir dayanıklılığa sahip olduğu ve sonra bozulduğu sıkıntısını da telafi ediyor: Neredeyse her yerde yeni silahlar yapabilirsiniz.
Kendi dövüş makinelerinizle uğraşmak
Ancak muhtemelen en çok yönlü yetenek “Ultrahand”dir: Bununla, Link nesneleri hareket ettirebilir ve birbirine yapıştırabilir. Üç ağaç gövdesi hızla bir köprüye dönüşür. Bir yelken eklerseniz, hepsi bir sal olur.
Burada yaratıcılığın sınırı yok. Roketler, pervaneler veya kontroller gibi mekanik unsurlar daha sonra kaybolan, oldukça gelişmiş Zonai türlerinden cihazlarla eklenir.
Bu şekilde Link, yoldaşlar veya tüm dövüş makinelerini yaratabilir, yaratıcılık ve geleneksel olmayan çözümler için bir davet olabilir. Çok uzun bir köprü inşa ederek çok sayıda görev çözülebilir.
Silahlar ve diğer araçlarla ilgili inanılmaz beceriler
Kaynak: dpa-tmn/—
“Vahşetin Nefesi”nin (BotW) oyunculara sağladığı özgürlük – ki bu bir Nintendo oyunu için oldukça sıra dışıdır – TotK’da büyük ölçüde genişletildi. Eğitim alanını tamamladıktan sonra, dünyayı neredeyse tamamen özgürce dolaşabilirsiniz.
BotW’den bilinen Hyrule diyarı, hala oyunun temelidir. Ancak o kadar çok şey değişti ki, yeni fıçılarda eski şarap gibi görünmüyor.
Keşfedilecek sayısız şeyle zaten devasa olan dünya, diğer şeylerin yanı sıra uçan adaları içerecek şekilde genişletildi. Hyrule’u kurtarmanın ana görevinden burada çeşitli dikkat dağıtıcı şeyler var.
Uzun zamandır beklenen zindanların dönüşü
Ve Nintendo, selefine yönelik en büyük eleştirilerden birini de ortadan kaldırıyor: 1986’dan beri devam eden serinin önceki bölümlerinde olduğu gibi gerçek, kapalı zindanlar var. Genel olarak, dikkatinizin ne kadar dağılmasına izin verdiğinize bağlı olarak 40 ila 80 saatlik bir oyun süresi elde etmelisiniz.
TotK’dan gerçekten zevk almak için bu tür oyunlardan zevk almalısınız. Oyuncular sürekli olarak kendi hedeflerini belirlemeli ve onların peşinden gitmek istemelidir. Dünyanın tasarımı burada çok yardımcı oluyor: Yeni bir alana gelirseniz, hemen bazı ilginç noktalar görürsünüz.
Hyrule’a geri dön – burada mekanik bir kuşun üzerinde
Kaynak: dpa-tmn/—
Örneğin, BotW’den bilinen, bireysel bulmacaların veya mini oyunların saklandığı ve Link’in yaşam enerjisini artırabileceği bir kule, bir köy veya türbeler.
Oraya giderken genellikle daha da ilginç şeyler keşfedersiniz. Özellikle oyundaki uzun aralardan sonra hemen şu soru ortaya çıkıyor: “Burada yine ne yapmak istiyordum?”
Açık bir eksiklik
Ve tüm övgülerin yanında somut eleştiriler de var. Rakipleri Sony ve Microsoft’un aksine Nintendo, kendi oyunları söz konusu olduğunda erişilebilirliği pek umursamıyor gibi görünüyor.
“The Last of Us Part II” veya “Forza Horizon 5” gibi oyunlar büyük ölçüde kendi ihtiyaçlarınıza ve fiziksel koşullarınıza göre ayarlanabilirken, TotK’da neredeyse hiç seçenek yok.
Zorluk, renk körlüğü veya düğme yeniden eşleme için ayarlar bile yok. Bu, artık birçok video oyununda, özellikle konsol üreticilerinin başlıca oyunlarında standarttır.
Krallığın Gözyaşlarında Uçan Adalar
Kaynak: dpa-tmn/—
TotK ayrıca Nintendo Switch’in eskiyen teknolojisini de gösteriyor. TotK’nın altında rüzgarı, bulutları, suyu, ateşi ve fiziği simüle eden etkileyici bir yazılım var. Fakat özellikle ekranda çok fazla olay olduğunda saniyede maksimum 30 kare olan kare hızları gözle görülür şekilde düşüyor.
“Digital Foundry” YouTube kanalından bir video, performansı yoğun bir şekilde ele alıyor. Bununla birlikte, test uzmanları, hızlı seyahat ederken daha hızlı yükleme süreleri gibi, selefine kıyasla bazı iyileştirmeler de not ediyor.
Çözüm
Bununla birlikte, genel olarak Nintendo, yaratıcı özgürlüğü ve atmosferi açısından rakipsiz, etkileyici bir açık dünya oyunu yaratmayı başardı. Oyunun çok özel ve etkili bir şekilde kullanılan görkemli müzikleri de burada yardımcı oluyor.
Örneğin, başlangıçta Link, Zelda ile Hyrule Kalesi’nin altındaki yer altı mezarlarına indiğinde. Yerden kırmızı ve siyah duman sütunları yükselirken ve dünya dışı sesler rüzgarın derin uğultusuyla birleşirken ses, oyuncuları tedirgin ediyor.
“The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom” bu nedenle muhtemelen çoğu Switch sahibi için bir zorunluluktur. Açık dünya oyunlarına biraz düşkünlük olması ve erişilebilirlik iddialarının olmaması şartıyla.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.