Scott Lumen eRide 900 SL: 16.000 Euro’luk lüks dağ bisikleti işte bu kadar iyi

Tavşan_Tutkusu

New member
Bunu süper spor arabalara veya Dakar Rallisi’ndeki arabalara bakarak görebilirsiniz: tekerleklerde inanılmaz pahalı araçlar var. Berlin yakınlarındaki engebeli kış ormanlarında keyifli sürüşlerde kendini kanıtlaması beklenen e-dağ bisikleti muhtemelen öyle değil.

Mevcut MTB modasının işaretlerini taşıyor: 29 inç tekerlekler, geniş gidonlar, yay teknolojisi, şu ana kadar olağandışı hiçbir şey yok. Ancak daha yakından baktığınızda, fiyatı yaklaşık 16.000 Euro olan Scott Lumen eRide 900 SL’nin trendi uç noktalara taşıdığını fark edeceksiniz.

Yaklaşık üç ila dört yıl önce piyasadaki en hafif e-dağ bisikletlerinin ağırlığı 18 kilonun üzerindeydi. Nox, Rotwild ve Orbea gibi markalar seri modelleriyle hafif sıklet liginde ön sıralarda yer aldı. Orbea şu anda 15,9 kilonun reklamını yapıyor.

Scott 15,5 kiloya ulaştı. Pazarlama müdürü Julian Oswald, “Bu, dünyadaki en hafif tam süspansiyonlu üretim e-MTB’lerinden biridir” diyor.

Teknoloji Scott Lumen eRide 900 SL


Üretici, premium modelin yüksek talepleri karşıladığını iddia ediyor: “Hızlı, manevra kabiliyeti yüksek ve süper hafif” diyen Oswald, hedef grubunu “en iyi malzemeye sahip olmak isteyen ve aynı zamanda para harcamaya istekli” teknoloji meraklısı bisikletçiler arasında tanımlıyor. bunun için gerekli para.” “Bir yol bisikleti olarak, aşırı inişlere uygun olarak tasarlanmış yokuş aşağı bisikletlerin aksine, bu şekilde etiketlenen çok yönlü bisikletlerden biridir.


ayrıca oku







Geliştiriciler, üst modelin ağırlığını azaltmak için çok fazla karbon kullandı. Oswald, yalnızca “en yüksek kaliteli ve en hafif parçaların kullanıldığını” söylüyor. Karbon kadro daha da hafif olan HMX fiberden yapılmıştır; M boyutunda ağırlığı yalnızca 1,96 kilodur. Ayrıca CFRP’den yapılmıştır: gidon boğazı, gidon, krank ve hatta sele destekleri.

Syncros jantları özel ilgiyi hak ediyor: Sanki tek parçadan dökülmüş gibi karbon bileşenlerden oluşuyorlar; sadece jantları değil, aynı zamanda jant telleri ve göbekleri de karbondan yapılmış.

“Silverton tekerlek seti tek başına 4000 Euro’ya mal oluyor.” Ağırlık: yalnızca 1280 gram Ağırlıktan sağlanan tasarruflar toplanarak SL’yi motorsuz dağ bisikletlerinin ağırlık sınıfına taşıyor.

Daha ileri SL teknolojisi Lumen serisinin daha ucuz versiyonlarında da bulunabilir: arka amortisör koltuk borusunun içinde gizlidir; karmaşık ama temiz bir çözümdür. Bu, 130 milimetre yay hareketine sahip bileşenin kötü hava koşullarında bile kirden korunduğu anlamına gelir.


Son derece pahalı: Kış ormanında lüks bir MTB ile




Çerçeve tamamen karbondan yapılmıştır ve gidon gibi diğer bileşenler de hafif CFRP’den yapılmıştır.

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Daha az pratik: Valf ve amortisör ayar çarkına erişmek için önce orta göbek bölgesindeki bir kapağın açılması gerekir.

Oswald, modelin dışarıdan bakıldığında “e-bisiklet olarak pek tanınmadığını” söylüyor. Doğru çünkü Alman üretici TQ’nun orta motoru ve aküsü neredeyse görünmez. Bu, aşağı borunun içinde bulunur.

Ve evet, burada da hafif yapı var: HPR50 adı verilen tahrik ünitesi 1,85 kilo, 360 watt-saatlik pil ve üst tüpe entegre 2 inç ekranla birlikte 3,9 kilo ağırlığında.


Son derece pahalı: Kış ormanında lüks bir MTB ile




Motor ve amortisörler nerede? Her ikisi de akıllıca çerçeveye entegre edilmiştir

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Ancak üst düzey modelde, içme şişesi görünümüne bürünmüş 160 watt saat kapasiteli çıkarılabilir ikinci bir pil de bulunuyor. Üreticiye göre bu, menzili 80 kilometre veya daha fazlasına çıkarıyor ancak ağırlığı optimize edilmiş motosikleti 900 gram daha ağır hale getiriyor.

Scott Lumen eRide 900 SL’nin sürüş izlenimi


Berlin’in hemen dışındaki kış ormanının içinden geçiyor. Arazi, Buzul Çağı’nın şekillendirdiği engebeli bir manzaradır: Tırmanışlar kısmen diktir, inişler de vardır, ancak her şey kısa ve nettir.

İlk tümsek, geometrinin tırmanma için ne kadar yetenekli olduğunu gösterir: ön tekerlek çok hafif olmadan veya sele üzerinde daha fazla vücut ağırlığı arka çekişi belirgin şekilde azaltmadan, ön lastikler havalanmadan veya arka lastikler patinaj yapmadan yokuşu tırmanabilirsiniz.

Lastik sırtının gömülü olduğu kar tabakası bile buzlanmanın gizlendiği yerde yalnızca hafif bir kaymaya neden olur. Daha sonra bir viraj halinde yokuş aşağı iner: Dış çıkıntılar kapsamlı destek sağlarken, yaylar ve amortisörlerin etkileşimi uyumlu bir şekilde çalışır.


Son derece pahalı: Kış ormanında lüks bir MTB ile




Disk frenler de buna uygundur: Shimano’nun (XTR M9120) önde ve arkada dört pistonlu modelleridir.

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Çatal çok yavaş geri tepmiyor ve arka amortisör de çok yavaş değil. Ancak fizik, lastiklerin ıslak kökler veya taş levhalar üzerinde yanlara doğru kayması durumunda pahalı bisikletlerde de işe yarar. Karbon tekerlekler çok düzgün bir şekilde dönüyor.

Motorun 50 Newton metresi var – sadece düşünülebilir, çünkü tork açısından piyasadaki en iyi motorlar zaten 120 Nm ve daha fazlasına sahiptir. Bir yandan hafiflik konsepti daha küçük birimleri zorluyor.

Öte yandan, çok fazla sürüş tekniği gerektiren tırmanışlarda ustalaşmak için dönme kuvvetinin yarısı yeterlidir. Ve şüpheye düştüğünüzde hafif sıkletler kas kullanımı ve sportmenlik açısından hedef gruba hitap ediyor.


ayrıca oku


VanMoof, e-bisikletlerin birdenbire tur bisikletlerine benzememesini sağladı





İflas eden şirkete bağlı olarak





TQ motoru da aynı şekilde organik bir his veriyor: Güç enjeksiyonu kasları daha güçlü hale getiriyor ancak dışarıdan belirlenmiyor. Kompakt tasarımıyla HPR50 oldukça sessiz çalışır. Ancak ondan yokuş yukarı bir şey yapmasını istediğinizde incelikli bir şekilde sızlanmaya başlar.

Kapatırsanız, Scott normal bir dağ bisikleti gibi sürer; duraklatılan motor, fark edilir bir sürtünme veya direnç olmadan pedal çevirir. Ve onu neredeyse unutuyorsun.

Bu şu soruyu gündeme getiriyor: Gerçekten motora ihtiyacınız var mı, yoksa “E” olmadan daha da hafif bir MTB bir alternatif olamaz mı? Öte yandan akıcı arazilerde ilk destek seviyesi bile hızı ve dolayısıyla eğlence faktörünü artırıyor. Ve dağlara tırmanmak daha kolay, bu da daha fazla iniş olduğu anlamına geliyor.


Son derece pahalı: Kış ormanında lüks bir MTB ile




Çerçeve borusundaki ekran, motor ve pilleri de sağlayan üretici TQ’nun e-bisiklet sisteminin bir parçasıdır

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Çalışmayla ilgili eleştiri noktası: Gidonun sol tarafında altı kol ve düğmeden oluşan bir karmaşa var. Süspansiyon çatalını kilitlemek yerine, geri çekilebilir sele direğinin kolunu tutarsınız ve aniden kendinizi bir seviye aşağıda otururken bulursunuz.

Ve: Destek seviyelerini ve ekranı kontrol etmek için kullandığınız gidon uzaktan kumandasındaki basmalı düğme biraz küçüktür ve eldivenlerle hissedilmesi zordur.

Lümen eRide 900 SL: Diğer bileşenler, aksesuarlar, çevre birimleri


Lumen eRide 900 SL de ağa bağlıdır. TQ uygulamasını kullanarak motor gücü, sanal bir kaydırıcı kullanılarak maksimum 300 watt’a yükseltilebilir veya destek yüzde 200’e yükseltilebilir.

Garmin, Hammerhead veya Wahoo’nun bisiklet bilgisayarları Ant+ radyo standardı kullanılarak entegre edilebilir ve gidon boğazına monte edilebilir.

Pratik: Su şişesi tutucusunda mini bir alet gizlidir. Bu, hareket halindeyken istediğiniz zaman negatif yay hareketini ayarlayabileceğiniz anlamına gelir.


Son derece pahalı: Kış ormanında lüks bir MTB ile




Çeşitli kulaklık kapakları sayesinde kulaklık açısı, yani çatalın çıktığı açı standart olarak 65,5 derece olarak değiştirilebilir

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Scott Lumen eRide 900 SL, 15.999 Euro fiyatla sunuluyor ancak 2024’teki makyajla biraz daha ucuz olabilir. Lumen eRide serisindeki E-MTB’ler 6.999 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Kabul etmeniz gerekenler: 800 gram daha fazla ağırlık ve daha az üst düzey.


ayrıca oku


Rüzgar tünelindeki testler sırasında.  Kanyon yarış bisikletleri dünyanın her yerindeki profesyoneller tarafından kullanılıyor






Çözüm: Bu e-MTB pahalı bir oyuncak ve aynı zamanda hafiflik trendini ustaca uç noktalara taşıyan ve selede de hissedebileceğiniz bir fizibilite gösterisi. Geriye gerekli değişikliğin kalması gerekir. O zaman eğlence garanti edilir.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.