Uber, Moia, Freenow & Co.: Yeni sürüş hizmetlerinin yaptığı şey bu

Tavşan_Tutkusu

New member
Birçok kişi araba paylaşımına ve bisiklet paylaşımına aşinadır: Sağlayıcıya kaydolursunuz ve daha sonra, ister istasyonlarda ister şehrin her yerine dağıtılmış olsun, genellikle geçici olarak ücretsiz arabaları veya bisikletleri kullanabilirsiniz.

“Başlangıçta, kullanıcılar sağlayıcı ile bir çerçeve anlaşma imzalar ve sürücü ehliyetlerinin kanıtını sunar. Bundan sonra, araçları 24 saat rezerve edebilirler,” diye açıklıyor Karlsruhe Teknoloji Enstitüsü’nde (KIT) ulaşım uzmanı olan Martin Kagerbauer.

Ancak, giderek daha sık duyduğunuz araç paylaşımı, araç çağırma veya araç paylaşımı gibi yeni terimlerin arkasında ne var? Genel Bakış.


Mobilite hakkında daha fazla bilgi







Alman pil araştırmacısı Maximilian Fichtner, geliştirme sıçramasını





Daha ucuz, daha verimli, daha hafif





Plug-in hibritler gerçekten ne işe yarar?  WELT testi yaptı





VW, Volvo, Mazda, Range Rover








Kelimenin tam anlamıyla tercüme edildiğinde, yolculuk paylaşımı, bir yolculuğu paylaşmak anlamına gelir. Bunun olağan araç paylaşımı fırsatı veya özel şahıslar tarafından araç havuzlarının oluşturulması anlamına geldiği anlaşılmaktadır. Martin Kagerbauer, “Yolculuk, klasik araba paylaşım hizmetinde olduğu gibi yine de gerçekleşecekti” diyor.


ayrıca oku








Seyahat masrafları genellikle paylaşılır veya birbirine karşı mahsup edilir. Özel araçlardaki boş alanlar, araç paylaşımı ile kullanıma sunulduğundan, otobüs ve tren teklifinin seyrek olduğu yerlerde de çalışır. Tipik olarak, iş arkadaşları işe gidip gelmek için birlikte bir araya gelirler.

Araç paylaşımının ticari bir geçmişi yoktur: Kagerbauer’e göre “ticari olmayan yanıma alma sistemlerinden” biridir. Her şeyden önce, işletme maliyetlerini birkaç kişi arasında dağıtmaya ve ideal olarak, ilgili kişiler için hareketliliği daha ucuz hale getirmeye hizmet eder.

Bununla birlikte, yolculuklar paketlendiğinden ve emisyonlar azaltıldığından, ekolojik hedefler de bir rol oynayabilir. Trafik ve hareketlilik uzmanı Martin Randelhoff, sosyal açıdan bakıldığında, bunun “uğruna çabalamaya değer bir hedef” olduğunu söylüyor.

teklif eden: Başlangıçta, örneğin arkadaşlar veya meslektaşlar arasında yalnızca sözlü anlaşmalara dayalı olarak araba paylaşımı vardı. Ancak günümüzde, insanların ağa ortak gitmek için kullandıkları internet platformları ve uygulamaları daha fazla verimlilik sağlıyor. Kagerbauer’e göre, bu hizmetler genellikle sağlayıcıya bağlı olarak arabuluculuk için hizmet ücretlerine tabidir. Sağlayıcı örnekleri Blablacar veya Clickapoint’tir. Her iki şirket de kendi açıklamalarına göre Almanya’da herhangi bir ücret talep etmiyor.

Araç çağırma böyle çalışır


Selamlama “çağırmak” olarak tercüme edilebilir. Ridehailing’de, gezintiye çıkma niyetiyle bir araç çağırırsınız. Bu tür tekliflere sürüş hizmetleri de denir. Web siteleri veya uygulamalar aracılığıyla siparişleri kabul ederler. Martin Kagerbauer, araç çağırma ticari sistemlerden biri olduğu için, yolculuk satışından da bahsedildiğini açıklıyor.

Münih Belediyesi Hareketlilik Departmanından Christina Warta, “Araç yalnızca aracı birlikte talep eden kişi veya kişiler tarafından kullanılır” diyor. Para ödeyen yolcu, yolculuğun nereye gideceğini belirler.

Ücret genellikle zamana veya mesafeye göre hesaplanır. Ridehailing ile başlangıç noktası ve varış noktası doğrudan bağlantılıdır. Yolculuk hizmetleri genellikle doğrudan uygulamada ödenebilir. Akıllı telefonda yolculuğun gerçek zamanlı takibi de çoğunlukla standarttır.


ayrıca oku







Günlük testte Model X Plaid





Bununla birlikte, araç çağırmanın yalnızca, aksi takdirde tramvay, metro, banliyö treni veya otobüse binecek olan kişiler tarafından kullanılabilecek, genellikle zaten sıkışık olan caddelere ek, bireysel olarak kullanılan araçları getirdiğinden şüpheleniliyor.

Massachusetts Institute of Technology’nin (MIT) dahil olduğu bir çalışma, en azından ABD’nin en büyük on büyükşehir bölgesi için bu varsayımı doğrulamaktadır. Yolculuk sizi doğrudan başlangıçtan varış noktasına götürdüğü için, “hiçbir intermodal hareketlilik davranışı teşvik edilmiyor”, diye eleştiriyor ulaşım bilimcisi Kagerbauer.

Ne de olsa: Örneğin, toplu taşıma hizmeti sağlayıcısı Uber, 2022 yazından bu yana uygulamasında alternatif olarak toplu taşıma bağlantılarını gösteriyor.


ayrıca oku


2022'de Deutsche Bahn uzun mesafe trenlerinin sadece yüzde 65'i zamanında geldi






Bir el işaretinde yolun kenarında duran klasik taksiyi biniş çağrısına atfetmek geliyor insanın aklına. Ancak Almanya’da farklı şekilde düzenlenmiştir: “Yasal açıdan taksi toplu taşımadır ve taşıma yükümlülüğü vardır – taksi çağırma değildir” diyor Kagerbauer, Yolcu Taşıma Yasası’na ek olarak İnsanların motorlu taşıtlarla taşınmasına ilişkin düzenleme, sürüş hizmeti için belirleyicidir.

teklif eden: İlk önce Uber var. Sağlayıcı, sürücüleri yolcu taşıma belgesine sahip lisanslı araç kiralama ve taksi şirketleriyle çalışır. 2021 yılında aracı Bolt da aynı prensibe göre Almanya’da başladı. Taksiler veya şoförlü kiralık arabalar da Freenow uygulaması aracılığıyla rezerve edilebilir. ABD’li sağlayıcı Lyft biliniyor, ancak yalnızca Kuzey Amerika’da aktif.

Gelişmiş çağrı otobüsü


Havuzlama, “bir araya getirmek” gibi bir şey anlamına gelir. Yolculuk havuzu oluşturma ile geziler bir araya toplanır. Yolcuları tek tek taşımak yerine benzer güzergâhlar birleştirilir,

Martin Kagerbauer, “Ridepooling, temel olarak, yer ve zaman açısından esnek olan ve kökenleri kırsal alanlarda bulunan talep üzerine otobüs gibi talep odaklı taşımacılığın modernizasyonudur” diye açıklıyor. Bir diğer tarihi öncü de paylaşımlı taksidir.

Bununla birlikte, modern yolculuk birleştirme hizmetleri, bir algoritmanın desteğiyle çalışır ve bunları kullanabilmek için genellikle uygulamalar gerektirir: Kagerbauer, “Cep telefonu odak noktasıdır” diyor.


ayrıca oku


Volkswagen ID.4'ün teslimatının başlaması






Diğerleriyle birlikte genellikle yolun sadece bir kısmını engebeli bir yönde sürersiniz. Ridepooling ile sabit rotalar ve tarifeler yoktur. Yolda insanlar, yerel toplu taşıma araçlarındaki (ÖPNV) otobüs ve trenlere benzer şekilde iner veya biner.

Ancak trafik bilimcisi Kagerbauer, pratikte bunun için genellikle dolambaçlı yollar yapıldığını söylüyor. Yine de, araç kilometreleri birleştirme yoluyla tasarruf edilebilir. Profesyonel sürücüler görev başında.

Bu nedenle bazıları, paylaşımlı ulaşımı toplu taşıma ve taksinin bir karışımı olarak görüyor: Kagerbauer, “Besleyici işlevi yerine getirilirse, araç paylaşımı intermodal bir ulaşım teklifidir” diyor.

teklif eden: Clevershuttle ülke çapında faaliyet gösteriyor, yerel nakliye şirketleriyle çeşitli etiketler altında işbirliği yapıyor, ancak çoğunluk sahibi Deutsche Bahn’ın sağlayıcıyı finanse etmekten çekilmesinin ardından Mayıs 2023’ün başında iflas başvurusunda bulunmak zorunda kaldı. Şirkete göre, bölge şirketleri iflastan etkilenmedi ve başlangıçta devam etmeleri gerekiyor. Örneğin Münih’te “Isartiger” yolcu topluyor. Hannover ve Hamburg’da faaliyet gösteren sağlayıcı Moia, gelecekte Hansa şehrinin kenar mahallelerindeki belirli otobüs duraklarına da hizmet verecek. Ve Berlin’in doğusunda Rufbus Muva, 2022 yazının sonlarından beri “Berlkönig”in halefi olarak faaliyet gösteriyor.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.