VW, Mercedes, Mini, Fiat: Bu arabalar ortalamadan daha ucuz

Tavşan_Tutkusu

New member
AAraba kullanmak pahalı bir zevktir – satın alma ile başlar. Deutsche Automobil Treuhand’a (DAT) göre, on yıl önce Almanya’da yeni bir araba ortalama 26.780 Euro’ya mal olurken, geçen yıl 42.790 Euro’ya mal oluyordu.

Bir yılda fiyatlar yüzde 13 arttı. Bunun, kısıtlı tedarik durumundan, enerji geçişinin yüksek maliyetlerine ve pahalı elektrikli arabaların artan oranına kadar değişen birçok nedeni var.

Ancak nedenini araştırmak yeni araba alıcılarına da yardımcı olmadığından, ileriye bakıyoruz. İşte en önemli segmentlerden, istatistiksel olarak hesaplanan bu ortalama için fiilen satın alınabilecek bir dizi araba.


Araba satın alma hakkında daha fazlasını buradan okuyun




Özellikle geniş bir minis seçimi var. Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’ne (KBA) göre, segment Şubat 2023’te Fiat 500’ün tescillerine öncülük edecek. 16.990 Euro’dan itibaren ortalamanın oldukça altında kalıyor. Ortalama miktarı tam olarak değerlendirmek istiyorsanız, bol miktarda motor gücü, boya ve deriye yatırım yapabilirsiniz.







225 kW/306 hp Mini John Cooper Works satın alan herkes, 39.800 Euro’luk taban fiyatla birkaç ekstraya daha sahip olur. Fiat 500e (30.990 Euro’dan başlayan fiyatlarla) veya Renault Twingo (28.850 Euro’dan başlayan fiyatlarla) gibi e-arabalar bile bu segmentte fiyat aralığında mevcuttur.

Küçük arabalar için büyük ölçüde özgür seçim


Bütçeleri ortalama fiyatı olan müşteriler de büyük ölçüde eksiksiz bir küçük araba yelpazesine sahiptir: Örneğin, şu anda 18.280 Euro’dan işlem gören Opel Corsa. Ancak 20.830 avroya mal olan VW Polo, 20.350 avrodan başlayan Ford Fiesta ve hatta sivil giyimli bir ralli arabası olarak övülen Toyota Yaris GR (34.000 avrodan başlayan fiyatlarla) gibi otomobiller hâlâ erişilebilir.

Elektrikli arabalarla işler biraz daha zorlaşıyor. Ne de olsa Opel, soket için 33.895 Euro’dan başlayan Corsa’ya sahip. Honda E’nin fiyatı zaten en az 39.900 Euro’dur.


ayrıca oku


2020 Honda e






Birçok anlaşma hala hayali bütçede. Hala VW Golf’ün liderliğini sürdürdüğü kompakt sınıfta hava da inceliyor. Wolfsburg’dan en çok satanlar, tıpkı ana rakipler Ford Focus (31.100 Euro) ve Opel Astra (25.515 Euro) ve Skoda Octavia Combi (35.870 Euro) veya Mazda 3 gibi ithal modeller gibi 31.145 Euro’luk taban fiyatıyla hala orada. (25.890 Euro). .

Ancak 38.866 Euro’dan başlayan fiyatlarla Mercedes A-Serisi gibi birinci sınıf kompakt otomobiller ile işler giderek daralıyor. Ve temel fiyatı 39.995 Euro olan elektrikli Golf muadili ID.3 de sadece reytingde.


ayrıca oku


ID.3 ile Volkswagen elektrik geleceğine başlamak istiyor






PS hiyerarşisinde daha fazla yükselme, giderek daha zor hale gelir. KBA’ya göre orta sınıfa, 46.915 Euro’luk temel fiyatıyla şimdiden sınırı aşmış olan Mercedes C-Serisi hakim. Onları yırtmak istemiyorsanız, Skoda Superb (41.310 Euro’dan başlayan fiyatlarla) gibi arabaları sürmeli ve ekipman konusunda çok tasarruflu olmalısınız.

Üst orta sınıftaki teklif daha da ince: KBA segment lideri, Audi’nin 52.200 Euro’yu aşan fiyatıyla ortalamanın çok üzerinde sıraladığı A6. Ortalama fiyatın üzerindeki diğer örnekler Genesis G80 (53.480 Euro) veya Lexus ES (54.350 Euro).

Üst sınıf ve spor araba


Ve lüks sınıfta, yeni bir arabanın ortalama fiyatı için sadece kullanılmış bir araç kalır. Çünkü 107.814 Euro taban fiyatıyla Mercedes S-Serisi çok uzakta. Yine de sadece istatistiklerden elde edilen 42.790 Euro’luk yatırım yapmak istiyorsanız, ilgili çevrimiçi platformlarda halihazırda 100.000 kilometreden fazla yol kat etmiş olan 2014 model 500 gibi modeller bulacaksınız.

Prensip olarak, spor arabaların durumu çok benzer. KBA’ya göre, en az 113.492 avroya mal olan Porsche 911, bu segmentte başı çekiyor, ancak biraz daha açıklayıcı bir tanımla, kesinlikle ortalama fiyatın altında spor arabalar var.

147 kW/200 hp Ford Fiesta ST (31.000 Euro’dan başlayan fiyatlarla) veya VW Polo GTI (152 kW/207 hp için 33.455 Euro’dan başlayan fiyatlarla) gibi güçlendirilmiş mini ve küçük arabalara ek olarak, bu aynı zamanda 30.990 Euro’dan başlayan fiyatlarla bir açık hava modelinin özgür ruhunu spor otomobil hissine ekleyen Mazda MX-5.

Ve güneşe tapanlar için istatistiksel ortalama için mevcut olan tek araba değil: açık bir Fiat 500 (19.990 Euro’dan) veya Mini Cabrio (31.800 Euro’dan) hala orada. Tıpkı 34.635 Euro’dan başlayan ve ülkedeki açık hava tescillerinde lider olan üstü açılır VW T-Roc gibi.

Ortalama bir fiyata bir SUV ile sürüş


Son olarak, her yerde bulunan SUV var. Otomotiv ekonomisti Ferdinand Dudenhöffer’e göre, bu artık tüm kayıtların yaklaşık yarısını oluşturuyor. Krikolu küçük arabalardan feodal lüks modellere kadar tüm sınıflarda uzun süredir var oldukları için, hesaplamalar ve araştırmalar baştan başladı.

KBA sıralamasında segmenti Tesla Model Y yönetiyor. 44.890 Euro’luk temel fiyatıyla çıtayı adeta kırıyor. Ancak VW Tiguan Allspace (40.670 Euro’dan başlayan fiyatlarla), Nissan X-Trail (35.500 Euro’dan başlayan fiyatlarla) ve hatta Audi Q3 (37.650 Euro’dan başlayan fiyatlarla) veya 37.750 Euro’ya satılan BMW X2 gibi otomobiller sınırlar içinde kalıyor.


ayrıca oku


Bu Tesla başka bir devrim mi - çok özel bir şey mi?






Orta sınıfa kadar pek çok seçenek, hatta spor arabalar veya üstü açık arabalar gibi niş modeller bile kısmen kabul edilebilir: Cebinizin derinliklerine inmek zorunda kalsanız bile, ortalama fiyata birçok model bulabilirsiniz. Aradığınızı bulamıyorsanız, kullanılmış araba pazarı her türlü seçeneği sunar.

Ancak dikkatli olun: En azından “ortalama tipler” için araçlar orada biraz daha sınırlıdır. Çünkü tamamen istatistiksel olarak, 2022 için DAT raporuna göre, ortalama kullanılmış araba fiyatı olarak yalnızca 18.800 Euro mevcut olacak.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.