Tavşan_Tutkusu
New member
W“Starfield”ın büyük bir oyun olduğunu söylerken hafife alıyor. Oyuncular, “Fallout” ve “The Elder Scrolls” stüdyosu Bethesda’nın yeni rol yapma oyununda 1000 gezegeni ziyaret edebilecek. Ancak açık ve kesintisiz bir galaksi bekleyen herkes hayal kırıklığına uğrayacaktır.
Oyun yavaş yavaş başlıyor. Ana karakter bir uzay madeninde yeni bir işe başlıyor. Ustabaşı çağırana kadar değerli metalleri çıkarmak için lazer kullanırsınız. Duvarı kırdığınızda küçük metal küplerin havada yüzdüğü bir mağaraya gönderilirsiniz.
Ortada kayalarla çevrili kavisli metal bir eser var. Bu açığa çıktı. Ve sonra esere dokunduğunuzda aniden bir tür görüntü başlıyor: ışıklar, galaksiler, müzik.
Bu deneyim “Starfield”ın ana hikayesini harekete geçiriyor. Eser, maceracı araştırma grubu Constellation’a devredilir. Ve vizyon aynı zamanda eseri çevreleyen gizemin de bir parçası olduğundan, gruba hemen üye olarak kabul edilirsiniz.
ayrıca oku
Bir uzay gemisiyle donatıldıktan sonra eserin daha fazla parçasını ararız. Birinci. Çünkü galakside bekleyen her türden gezegenin yanı sıra bir takım yan görevler de var.
Ana hikaye yaklaşık 20 saatte tamamlanırken, hâlâ çeşitli gruplardan görevler, keşfedilmemiş gezegenler, terk edilmiş uzay istasyonları ve çok çok daha fazlası var. “Howlongtobeat.com”a göre her şeyi görmek ve yapmak istiyorsanız 200 saatin üzerinde oyun süresi beklemelisiniz.
“Starfield”da kendi rol yapma karakterinizi tasarlayın.
Rol yapma oyunlarında olağan olduğu gibi, “Starfield”ın çoğu kendi oyun tarzınıza uyarlanabilir. Bu, görünüm, geçmiş, yetenekler ve cinsiyet (erkek, kadın ve ikili olmayan) dahil olmak üzere özgürce tasarlanabilen kendi karakterinizle başlar.
Yetenekleriniz oynadıkça geliştirilir. Deneyim puanlarıyla seviyenizi yükseltirsiniz ve yeni seviyelerle ek yeteneklerin kilidini açabilirsiniz. Bu yetenekleri kullanırsanız başarılı bir şekilde kilidi kırabilir, yeteneğiniz gelişebilir ve yeni seviyelerin kilidini açabilirsiniz.
ayrıca oku
Temettü yıldızlarına yatırım yapmak
“Starfield”da dövüşmek çoğunlukla dünyadan aldığınız veya öldürülen düşmanlardan aldığınız tabancalarla yapılır. Silahların belli değerleri ve özellikleri var ve modlarla geliştirilebiliyor. Yakın dövüş de mümkündür ancak biraz karmaşıktır.
“Starfield”da karakter oluşturma, kendi astronotunuzu yaratmanıza olanak tanır
Kaynak: dpa-tmn/—
Ancak doğru yeteneklerle zorlu çatışmalardan kaçınılabilir. İlk görevlerden biri, ana karakteri korsanların yerleştiği terk edilmiş bir araştırma üssüne gönderir.
Biraz atıştıktan sonra orada birliğin lideriyle buluşacaksınız. Onu bir diyalogla zulümden vazgeçmeye ikna edebilirsiniz. Doğru diyalog seçenekleriyle puan toplayabilirsiniz: Daha kolay başarısızlıkla sonuçlanabilecek manevralara daha fazla puan verilir. Sistem eğlenceli. Ve eğer girişim başarısız olursa silahlar konuşmak zorunda kalacak.
“Starfield” tamamen açık bir evrene sahip değil
Ve bu bir bütün olarak “Starfield”da çok oluyor. Oyun genellikle, özellikle başlangıçta, “içeri gir, kötü adamları öldür, değerli şeyleri topla” oyun döngüsünün bir şekilde yeterli olmasına dayanır. Buna yenilikçi oyun mekaniği beklentisiyle veya hatta bilim kurgu rol yapma oyunu türünün tamamen elden geçirilmesi beklentisiyle yaklaşmamalısınız.
ayrıca oku
Aksine. Bethesda’ya göre bazı bölgelerde oyun çağın gerisinde kalıyor ve bunun da yaklaşık sekiz yıllık geliştirme süresiyle bir ilgisi olabilir. “Starfield”daki galaksi tamamen açık bir evren değil, birçok bireysel alana bölünmüş durumda.
“Starfield”da galaksiyi dolaşabileceğiniz çeşitli uzay gemileri mevcut
Kaynak: dpa-tmn/—
Bu, özellikle video dizileri olarak gizlenmiş bir dizi yükleme ekranına benzeyen gezegenler arası yolculuk sırasında fark edilir: uzay gemisine girin, yükleme ekranı, kokpite oturun, yükleme ekranı, başlatmayı seçin, kalkış videosunu seçin, uzayda süzülün, haritayı aç, gezegen seç, hızlı seyahat, yükleme ekranı. Burada boşluk hissi yok.
Bir noktada haritayı bir gezegendeki bir yerden diğerine doğrudan seyahat etmek için kullanabileceğinizi keşfedersiniz, bu da uzay gemisini kısmen gereksiz hale getirir. “No Man’s Sky”daki gibi gezegene kesintisiz iniş ve kalkış yok.
Gök cisimlerinde yalnızca iniş yapmak için ilginç noktaları seçebilirsiniz. Bu noktaların çoğu prosedürel olarak oluşturulmuştur ve çoğunlukla ilgi çekici değildir. Oyun genellikle binalara veya uzay istasyonlarına girerken kesintiye uğruyor. Bu, aslında büyük olan oyunun alışılmadık derecede küçük hissetmesine neden olur.
Yeni Atlantis’in haritası yok
Bir diğer eleştiri noktası ise gezegenlerdeki haritalardır. Oldukça pürüzlü bir yüzeye ve ilginç yerlere sahipler; ancak aralarındaki yollar, hassas araziler veya binalar tamamen eksik.
Bu, prosedürel olarak oluşturulan gezegenlerde anlaşılabilir olabilir, ancak Neon veya Yeni Atlantis şehirleri gibi manuel olarak oluşturulan konumlarda anlaşılabilir değildir. Sonuçta: Bir tarayıcıyla, sizi bir sonraki ara noktaya yönlendiren okları yerde görebilirsiniz.
Açık dünya macerası “Starfield”da kendi uzay geminizin kaptanısınız ve yeni dünyaları keşfediyorsunuz
Kaynak: dpa-tmn/—
Bazen can sıkıcı sistemler için “Yaşam Kalitesi” iyileştirmeleri de istersiniz. Özellikle başlangıçta taşıyabileceğiniz eşya limiti oldukça düşüktür.
Aşırı yüklenen karakter yalnızca yavaş yürüyebilir ve artık hızlı seyahat edemez. Envanter yönetimi ve diğer pek çok şey, zahmetli bir şekilde tıklamanız gereken bir dizi menü arayüzünün arkasında da bulunmaktadır. Diğer rol yapma oyunları bunu daha net ve daha sezgisel hale getiriyor.
Sıkıcı hikaye, harika ses
İlk 10-15 saat içerisinde oyun sizi oynamaya devam etmeye motive etmekte zorlanır. Karakterlerin çoğu oldukça sıkıcı, ana hikaye yeterince ilgi çekici değil ve oyun menüler ve yükleme ekranları nedeniyle sürekli olarak kesintiye uğruyor.
ayrıca oku
İlk birkaç saatin olumsuz özelliği, uzay geminizde birkaç dakika boyunca düşük enerji seviyelerinde dümdüz uçmanız gereken bir görev bölümüdür. Oyun size uzaya nasıl “gizlice gireceğinizi”, akla gelebilecek en az ilgi çekici şekilde öğretmeyi amaçlıyor.
Oyunda düşman uzay gemilerini devre dışı bırakmak, yok etmek veya onlardan kaçmak için çeşitli sistemler kullanıyorsunuz.
Kaynak: dpa-tmn/—
Bu, aynı zamanda pek çok şeyi de doğru yapan bir oyun için çok fazla eleştiri. Starfield muhteşem görünüyor ve sesi muhteşem. Oyuncular kendi gemilerini çok yaratıcı bir şekilde tasarlayabilir ve gezegenlere üsler kurabilirler. Ana hikayenin dışında gerçek rol oynama ve bireysel kararlar için birçok fırsat var.
Belki biraz daha küçük, daha hedefli bir kapsam işe yarayabilirdi. Belki çoğu ölü olan 1000 yerine sadece 50 yaşayan gezegen var. Belki daha az menü ve daha fazla seyahat etme ve keşfetme özgürlüğü.
ayrıca oku
İş dünyasında çalkantı
“Starfield” özünde “Fallout” veya “Skyrim”e çok benziyor, ancak diğer bilim kurgu dünyalarından çok fazla ilham alan yeni bir ortam sunuyor – örneğin “Interstellar”, “Blade Runner”, “2001.” , “Ateşböceği” veya “Uzaylı”. Bu sizin için yeterliyse “Starfield”a erişebilirsiniz.
“Starfield” 16 yaş ve üzeri için piyasaya sürüldü, PC ve Xbox Series X/S için mevcut ve fiyatı 70 Euro’dan başlıyor. Hiçbir ek ücret ödemeden Xbox Game Pass’ta oynanabilir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Oyun yavaş yavaş başlıyor. Ana karakter bir uzay madeninde yeni bir işe başlıyor. Ustabaşı çağırana kadar değerli metalleri çıkarmak için lazer kullanırsınız. Duvarı kırdığınızda küçük metal küplerin havada yüzdüğü bir mağaraya gönderilirsiniz.
Ortada kayalarla çevrili kavisli metal bir eser var. Bu açığa çıktı. Ve sonra esere dokunduğunuzda aniden bir tür görüntü başlıyor: ışıklar, galaksiler, müzik.
Bu deneyim “Starfield”ın ana hikayesini harekete geçiriyor. Eser, maceracı araştırma grubu Constellation’a devredilir. Ve vizyon aynı zamanda eseri çevreleyen gizemin de bir parçası olduğundan, gruba hemen üye olarak kabul edilirsiniz.
ayrıca oku
Bir uzay gemisiyle donatıldıktan sonra eserin daha fazla parçasını ararız. Birinci. Çünkü galakside bekleyen her türden gezegenin yanı sıra bir takım yan görevler de var.
Ana hikaye yaklaşık 20 saatte tamamlanırken, hâlâ çeşitli gruplardan görevler, keşfedilmemiş gezegenler, terk edilmiş uzay istasyonları ve çok çok daha fazlası var. “Howlongtobeat.com”a göre her şeyi görmek ve yapmak istiyorsanız 200 saatin üzerinde oyun süresi beklemelisiniz.
“Starfield”da kendi rol yapma karakterinizi tasarlayın.
Rol yapma oyunlarında olağan olduğu gibi, “Starfield”ın çoğu kendi oyun tarzınıza uyarlanabilir. Bu, görünüm, geçmiş, yetenekler ve cinsiyet (erkek, kadın ve ikili olmayan) dahil olmak üzere özgürce tasarlanabilen kendi karakterinizle başlar.
Yetenekleriniz oynadıkça geliştirilir. Deneyim puanlarıyla seviyenizi yükseltirsiniz ve yeni seviyelerle ek yeteneklerin kilidini açabilirsiniz. Bu yetenekleri kullanırsanız başarılı bir şekilde kilidi kırabilir, yeteneğiniz gelişebilir ve yeni seviyelerin kilidini açabilirsiniz.
ayrıca oku
Temettü yıldızlarına yatırım yapmak
“Starfield”da dövüşmek çoğunlukla dünyadan aldığınız veya öldürülen düşmanlardan aldığınız tabancalarla yapılır. Silahların belli değerleri ve özellikleri var ve modlarla geliştirilebiliyor. Yakın dövüş de mümkündür ancak biraz karmaşıktır.
“Starfield”da karakter oluşturma, kendi astronotunuzu yaratmanıza olanak tanır
Kaynak: dpa-tmn/—
Ancak doğru yeteneklerle zorlu çatışmalardan kaçınılabilir. İlk görevlerden biri, ana karakteri korsanların yerleştiği terk edilmiş bir araştırma üssüne gönderir.
Biraz atıştıktan sonra orada birliğin lideriyle buluşacaksınız. Onu bir diyalogla zulümden vazgeçmeye ikna edebilirsiniz. Doğru diyalog seçenekleriyle puan toplayabilirsiniz: Daha kolay başarısızlıkla sonuçlanabilecek manevralara daha fazla puan verilir. Sistem eğlenceli. Ve eğer girişim başarısız olursa silahlar konuşmak zorunda kalacak.
“Starfield” tamamen açık bir evrene sahip değil
Ve bu bir bütün olarak “Starfield”da çok oluyor. Oyun genellikle, özellikle başlangıçta, “içeri gir, kötü adamları öldür, değerli şeyleri topla” oyun döngüsünün bir şekilde yeterli olmasına dayanır. Buna yenilikçi oyun mekaniği beklentisiyle veya hatta bilim kurgu rol yapma oyunu türünün tamamen elden geçirilmesi beklentisiyle yaklaşmamalısınız.
ayrıca oku
Aksine. Bethesda’ya göre bazı bölgelerde oyun çağın gerisinde kalıyor ve bunun da yaklaşık sekiz yıllık geliştirme süresiyle bir ilgisi olabilir. “Starfield”daki galaksi tamamen açık bir evren değil, birçok bireysel alana bölünmüş durumda.
“Starfield”da galaksiyi dolaşabileceğiniz çeşitli uzay gemileri mevcut
Kaynak: dpa-tmn/—
Bu, özellikle video dizileri olarak gizlenmiş bir dizi yükleme ekranına benzeyen gezegenler arası yolculuk sırasında fark edilir: uzay gemisine girin, yükleme ekranı, kokpite oturun, yükleme ekranı, başlatmayı seçin, kalkış videosunu seçin, uzayda süzülün, haritayı aç, gezegen seç, hızlı seyahat, yükleme ekranı. Burada boşluk hissi yok.
Bir noktada haritayı bir gezegendeki bir yerden diğerine doğrudan seyahat etmek için kullanabileceğinizi keşfedersiniz, bu da uzay gemisini kısmen gereksiz hale getirir. “No Man’s Sky”daki gibi gezegene kesintisiz iniş ve kalkış yok.
Gök cisimlerinde yalnızca iniş yapmak için ilginç noktaları seçebilirsiniz. Bu noktaların çoğu prosedürel olarak oluşturulmuştur ve çoğunlukla ilgi çekici değildir. Oyun genellikle binalara veya uzay istasyonlarına girerken kesintiye uğruyor. Bu, aslında büyük olan oyunun alışılmadık derecede küçük hissetmesine neden olur.
Yeni Atlantis’in haritası yok
Bir diğer eleştiri noktası ise gezegenlerdeki haritalardır. Oldukça pürüzlü bir yüzeye ve ilginç yerlere sahipler; ancak aralarındaki yollar, hassas araziler veya binalar tamamen eksik.
Bu, prosedürel olarak oluşturulan gezegenlerde anlaşılabilir olabilir, ancak Neon veya Yeni Atlantis şehirleri gibi manuel olarak oluşturulan konumlarda anlaşılabilir değildir. Sonuçta: Bir tarayıcıyla, sizi bir sonraki ara noktaya yönlendiren okları yerde görebilirsiniz.
Açık dünya macerası “Starfield”da kendi uzay geminizin kaptanısınız ve yeni dünyaları keşfediyorsunuz
Kaynak: dpa-tmn/—
Bazen can sıkıcı sistemler için “Yaşam Kalitesi” iyileştirmeleri de istersiniz. Özellikle başlangıçta taşıyabileceğiniz eşya limiti oldukça düşüktür.
Aşırı yüklenen karakter yalnızca yavaş yürüyebilir ve artık hızlı seyahat edemez. Envanter yönetimi ve diğer pek çok şey, zahmetli bir şekilde tıklamanız gereken bir dizi menü arayüzünün arkasında da bulunmaktadır. Diğer rol yapma oyunları bunu daha net ve daha sezgisel hale getiriyor.
Sıkıcı hikaye, harika ses
İlk 10-15 saat içerisinde oyun sizi oynamaya devam etmeye motive etmekte zorlanır. Karakterlerin çoğu oldukça sıkıcı, ana hikaye yeterince ilgi çekici değil ve oyun menüler ve yükleme ekranları nedeniyle sürekli olarak kesintiye uğruyor.
ayrıca oku
İlk birkaç saatin olumsuz özelliği, uzay geminizde birkaç dakika boyunca düşük enerji seviyelerinde dümdüz uçmanız gereken bir görev bölümüdür. Oyun size uzaya nasıl “gizlice gireceğinizi”, akla gelebilecek en az ilgi çekici şekilde öğretmeyi amaçlıyor.
Oyunda düşman uzay gemilerini devre dışı bırakmak, yok etmek veya onlardan kaçmak için çeşitli sistemler kullanıyorsunuz.
Kaynak: dpa-tmn/—
Bu, aynı zamanda pek çok şeyi de doğru yapan bir oyun için çok fazla eleştiri. Starfield muhteşem görünüyor ve sesi muhteşem. Oyuncular kendi gemilerini çok yaratıcı bir şekilde tasarlayabilir ve gezegenlere üsler kurabilirler. Ana hikayenin dışında gerçek rol oynama ve bireysel kararlar için birçok fırsat var.
Belki biraz daha küçük, daha hedefli bir kapsam işe yarayabilirdi. Belki çoğu ölü olan 1000 yerine sadece 50 yaşayan gezegen var. Belki daha az menü ve daha fazla seyahat etme ve keşfetme özgürlüğü.
ayrıca oku
İş dünyasında çalkantı
“Starfield” özünde “Fallout” veya “Skyrim”e çok benziyor, ancak diğer bilim kurgu dünyalarından çok fazla ilham alan yeni bir ortam sunuyor – örneğin “Interstellar”, “Blade Runner”, “2001.” , “Ateşböceği” veya “Uzaylı”. Bu sizin için yeterliyse “Starfield”a erişebilirsiniz.
“Starfield” 16 yaş ve üzeri için piyasaya sürüldü, PC ve Xbox Series X/S için mevcut ve fiyatı 70 Euro’dan başlıyor. Hiçbir ek ücret ödemeden Xbox Game Pass’ta oynanabilir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.