Yapay zeka, insanlar ve arabalar arasında tamamen yeni bir simbiyoza yol açmalı

Tavşan_Tutkusu

New member
“Hey, rota boyunca hava nasıl?” Justin Forsyth yeni Mini Countryman'in prototipine girdiğinde artık çok sayıda düğmeye basması veya menü alanlarına dokunması gerekmiyor. Çünkü yeni nesil küçük otomobille birlikte yeni bir dijital asistan da seri üretime girecek.

Üreticinin Silikon Vadisi'ndeki teknik ofisinde programcı olarak çalışan Forsyth, “Kendi karakteri, İngiliz aksanı ve İngiliz mizahıyla” diyor ve arabayı yanına aldığında zaten geç kalktığı için azarlandığını söylüyor. öğle yemeğinde “Günaydın” diye selamlandı. Daha sonra lastik basıncını soruyor, iç mekanın ne kadar sıcak olmasını istediğini söylüyor ve en sevdiği müziği soruyor.

Forsyth, asistanın Amazon'un Alexa yazılımını temel aldığını, ancak otomatik dokunuşa sahip olduğunu ve kendi lehçesini konuştuğunu açıklıyor. Ve böylece insanlar ve makineler arasında yeni bir dil düzenlemesinin başlangıcını işaret ediyor. Otomobil üreticileri daha da ileri gitmek istiyor.


ayrıca oku







ChatGPT gibi yapay zeka sohbet robotları herkesin dilinde olduğundan beri, burada, Silikon Vadisi'nde ve dünya çapındaki geliştirme merkezlerinde de büyük dil modelleri olarak adlandırılan modeller üzerinde denemeler yapılıyor. Hedef: Diyaloglar giderek daha doğal hale gelmeli ve konular arabanın ötesine de uzanmalıdır. Sohbet robotlarının arabada çocuklara yönelik masalları okuması, haberleri özetlemesi veya turistik yerler gibi ilgi çekici noktaları belirtmenin çok ötesine geçen seyahat ipuçları vermesi gerekiyor.


ayrıca oku








Strateji danışmanı Berylls'ten Timo Littke, “Arabadaki ChatGPT, kullanıcı deneyimini bütünsel olarak yeni bir seviyeye taşıyacak” diye düşünüyor. Bu, giderek daha anlaşılır ve bireysel hale gelen konuşma tanıma ve konuşma çıktısının önemli ölçüde iyileştirilmesiyle başlıyor.

Littke, tüm araç bilgilerinin, internetteki bilgilerin ve kendi e-posta gelen kutunuz veya takviminiz gibi bağlı kullanıcı hesaplarındaki verilerin mevcut olması nedeniyle konu ve bilgi yelpazesinin de arttığını söylüyor.

Araç asistanları daha bireysel hale geliyor


Asistanlar da daha bireysel hale gelecek çünkü markalar yapay zeka sohbet robotlarını kullanarak kendi özelliklerini tanıtabilecek. Buna ek olarak, diyalog sıklıkla konuşmanın gidişatını geçmişe doğru iyi bir şekilde hesaba katabilir.

Littke aynı zamanda daha fazla güvenlik de umuyor: “Daha basit ve daha sezgisel kullanım, dikkat dağıtıcı unsurları azaltıyor ve sürücüler trafiğe daha iyi konsantre olabiliyor.”

Araba üreticileri büyük internet şirketlerinin bilgi birikimini benimsiyor, ancak bunu sürücülerin büyük ayarlamalar yapmasına gerek kalmayacak şekilde uygulamak istiyorlar. Ve hepsinden önemlisi, sınırların belirlenmesine önem veriyorlar: BMW geliştiricisi Forsyth, “Veriler üzerindeki egemenliğimizi koruyoruz ve bunların korunmasının sorumluluğunu üstleniyoruz” diyor.


ayrıca oku








Yarışmada, korumalı bulut ortamlarıyla çalışmalarına da büyük önem veriliyor. Bunlar daha önce teorik değerlendirmeler veya kapalı kapılar ardında yapılan testler olsa da, üreticiler artık yapay zeka sohbet robotlarıyla giderek daha fazla sokaklara çıkıyor. Mercedes yaz aylarında bir test sürüşüne başladı ve ChatGPT'yi MBUX bilgi-eğlence sistemine entegre etti.

Beta programı, navigasyon girişi veya hava durumu sorguları gibi mevcut Hey Mercedes işlevlerini ChatGPT'nin yetenekleriyle genişletiyor. Mercedes geliştirme patronu Markus Schäfer, “Bu şekilde, doğal diyaloglar ve devam eden sorularla sohbetleri mümkün kılmak istiyoruz” diye açıklıyor.


Chatbotlar arabayı sohbet kutusuna mı dönüştürüyor?




Mercedes, MBUX sesli asistanı “Hey Mercedes”i ChatGPT'yi test olarak içerecek şekilde genişletti

Kaynak: dpa-tmn/Mercedes-Benz AG


Mercedes kendisini ABD ile sınırlandırırken, Citroen'in yan kuruluşu DS de sonbahardan bu yana Almanya'da benzer bir sistem sunuyor. Başlangıçta yarım düzine Avrupa ülkesinde 20.000 müşteri ücretsiz kayıt yaptırabiliyor.

Daha sonra, diğer şeylerin yanı sıra, çocuklar için bireysel uyku öncesi hikayeleri, rota üzerindeki ülkeler için en önemli trafik kuralları veya bir sonraki dinlenme noktası için atıştırmalık fikirleri olmalıdır. Veya sürüş sırasında kendinize test soruları sorabilir veya milli takımın 2024 Avrupa Şampiyonası'ndaki şansını tartışabilirsiniz.

Yapay zeka, etkileşim yeteneğiyle etkileyicidir


DS'in ana şirketi Stellantis'e göre etkileşim yeteneği, yapay zekanın son yıllarda etkilediği olağanüstü başarılardan biri. Bu nedenle Fransızlar, test sürüşünün yakında normal operasyona geçeceği konusunda pek şüphe bırakmıyor.

Diğer üreticiler yapay zeka sohbet robotlarının büyüsünden kaçamıyorlar: Teknoloji dünyasındaki söylentilere inanıyorsanız, sohbet kutuları arasındaki bir sonraki pazar girişi zaten çok yakın. Çünkü artık VW, ses kontrolü için Mercedes ile aynı yazılımı kullandığından yapay zeka sohbet robotunun benimsenmesi yalnızca an meselesi.

Berylls uzmanı Timo Littke, durumun böyle sürmeyeceğine inanıyor: “Yüksek kullanıcı katma değeri, yüksek talebe yol açacak ve birçok üreticiyi kendi ChatGPT entegrasyonlarını geliştirmeye yönlendirecek.” Daha doğal dil ve daha iyi tanınma, daha ayrıntılı diyaloglar ve daha iyi bir iletişim Her zamankinden daha geniş konu yelpazesi – Tabii ki sürücü ve yolcuları yeni sohbet uygulamalarından her şeyden önce yararlanıyor.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Ancak bu tür yapay zeka ses robotları bir geliştirme aracı olarak kullanıldığında ters yönde de çalışır; örneğin İngiliz start-up Wayve'de. Bu, insanların arabaya ne yaptıklarını ve nedenini açıklayabilmeleri için yapay zekayı kullanıyor.

İngilizler otopilotu eğiterek otonom sürüşe yaklaşmak istiyor. Makine öğrenimini gerçekten tam anlamıyla ele alıyorlar: insan kontrol ediyor, makine öğreniyor.