Tavşan_Tutkusu
New member
AArabalar giderek daha güvenli hale geliyor. Çeşitli destek sistemleri sürücülerin daha az kazaya neden olmasına yardımcı olur. ABS kilitlenmeyi önleyici fren sistemi ve ESP kaymayı önleyici sistem neredeyse on yıldır otomobillerde zorunlu ekipman olmuştur.
2019/2144 sayılı AB Yönetmeliğine göre, tamamen yeni geliştirilen (tiplendirilen) otomobiller için 6 Temmuz 2022’den itibaren ve yeni kayıtlı tüm otomobiller için 7 Temmuz 2024’ten itibaren yeni asistanlar yakında eklenecektir.
Zorunlu sürüş yardımlarının listesi şunları içerir: gelişmiş bir otomatik acil frenleme asistanı, acil durumda şeritte kalma asistanı, akıllı hız asistanı (ISA), uykululuk uyarısı ve dikkat izleme asistanları, geri vites asistanı, dönüş asistanı ve çarpışma uyarısı ve olayla ilgili Kaza durumunda veri kaydı, yani bir kara kutu, bir acil durum fren lambası ve genişletilmiş bir kafa darbe koruma alanı.
Hareketlilik hakkında daha fazla bilgi
Sorumluluk ve kapsamlı sigorta
Yeni asistanların otomobillerde ve diğer yol kullanıcılarının güvenliğini daha da artırması amaçlanıyor ve uzmanlar tarafından memnuniyetle karşılanıyor. Örneğin ADAC’ın Hareketlilik ve Aktif Araç Güvenliği Test Merkezi’nin başkanı Andreas Rigling. Ancak ISA gibi sistemler sürücünün uyum sağlamasını gerektirir. “Hız limiti 50 km/saat ise araç 55 veya 60 km/saatte değil, 50 km/saatin üzerindeki hızlarda uyarı veriyor. Sürücülerin buna hazırlıklı olması gerekiyor” diyor Rigling.
ayrıca oku
Temel olarak ESP’nin vazgeçilmez olduğunu düşünüyor. Ancak acil frenleme asistanları ve şerit takip asistanlarının da otomobillere entegre edilmesi gerekiyor; bu nedenle otomobil alıcıları, kullanılmış veya çok yeni olmayan modelleri satın alırken bu tür sistemlere dikkat etmelidir.
Şüphe durumunda alıcılar, yeni bir araba satın alırken yalnızca Temmuz 2024’ten itibaren zorunlu hale gelecek sistemleri de sipariş etmelidir. “Her kaza çok fazladır. Maddi hasarlar genellikle sigorta kapsamındadır ancak para, ciddi yaralanmaları ve hatta ölümleri telafi edemez” diyor Andreas Rigling.
ayrıca oku
Yüzde 0 derdine son
Münih Teknik Üniversitesi’nden (TUM) Prof. Markus Lienkamp, güvenlik sistemleri ve konfor sistemleri arasında ayrım yapıyor. Konfor sistemleri sürüşü daha keyifli hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bunlara park yardımları, ışık ve ön cam silecek asistanları dahildir. Yeni ISA da bunun bir parçası.
Profesör Lienkamp’ın güvenlik sistemleri arasında diğer şeylerin yanı sıra acil frenleme fonksiyonu da yer alıyor.
“Ve ayrıca kör nokta uyarısı veya şeritten ayrılma uyarısı gibi her ikisini de birleştiren sistemler var. Aynı zamanda konforu ve güvenliği arttırırlar. Prof. Lienkamp, ”Bu nedenle tüm etkili destek sistemleri mantıklıdır” diyor.
Mercedes-Benz, ISA hız göstergesini 2009 yılında piyasaya sürdü. Mercedes Otonom Sürüş ve Aktif Güvenlik Geliştirme Başkanı Joachim Missel, “ISA, tüm yol kullanıcılarının güvenliğini artırıyor çünkü sürücüler, öngörülen hıza uymamaları durumunda bilgilendiriliyor” diyor. Ancak bu seviye 2 destek sisteminde sorumluluk hâlâ sürücüdedir.
ayrıca oku
Yeni Mercedes araçlarına 40’tan fazla aktif güvenlik sistemi entegre edilebiliyor. Joachim Missel, “Aktif fren asistanı özellikle yayalar, bisikletliler ve motosikletliler gibi daha zayıf yol kullanıcılarını koruyor” diyor.
Acil fren asistanı olarak da adlandırılan aktif fren asistanı, öndeki araçlarla, karşıdan karşıya geçen veya karşıdan gelen araçlarla çarpışma riski olup olmadığını kaydetmek için araca takılı sensörleri kullanır. Olası bir çarpışma durumunda sistem görsel ve sesli olarak uyarı veriyor.
Kavşak ve dönüş fonksiyonuyla birlikte sistem, diğer yol kullanıcılarını erken bir aşamada tespit ediyor ve aracı frenliyor. “Yol kenarında yayalar olduğunda sistem yayanın ayakta mı yoksa yola doğru mu hareket ettiğini ayırt ediyor. İkinci durumda, önce sürücüyü uyarıyor ve ardından gerekirse acil frenleme yapılıyor” diyor Joachim Missel.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
ADAC gelecekte bunun tersine çevrilmesi için bir düzenleme görmek istiyor. “Yasa yalnızca sesli veya görsel bir sinyal gerektiriyor. Kazaları önlemek için doğrudan frenlere müdahale etmek daha mantıklı olacaktır” diyor Andreas Rigling.
Destek sistemleri hata yapabilir ve aracın sürüş sorumluluğu her zaman sürücülere aittir. Andreas Rigling, “Ancak asistan sistemleri, bazen yanlış uyarılara veya yanlış müdahalelere yol açsa da esas olarak avantajlar sağlıyor, çünkü bunlar bir süre alıştıktan sonra kolayca kontrol edilebiliyor” diyor.
Bazı kazaların önüne geçilemiyor
Profesör Lienkamp, gelecekte giderek daha hassas destek sistemlerinin otoyolda sürüş fonksiyonları sunacağını söylüyor. Dezavantajı: Kamera veya radar gibi ek donanımlar nedeniyle yüksek maliyetler.
Lienkamp, ”Yeni güvenlik sistemleriyle kazaların sayısı azaltılabilir” diyor. Ancak hâlâ hiçbir asistanın yardım edemediği alkol, hız ve intihardan kaynaklanan kazalar yaşanıyor.
ayrıca oku
Mercedes-Benz asistanlarını daha da geliştirmek istiyor. Üretici, çip üreticisi Nvidia ile birlikte özellikle kentsel alanlarda olası kazaları daha iyi tahmin edebilmek için yapay zekaya (AI) dayalı çözümler geliştiriyor.
Çocuklar iki araba arasında oynarken yapay zeka, çocukların aniden yola çıkıp çıkmadığını fren kontrol sistemlerine bildirebiliyor. Günümüzün sensörleri bunu yalnızca çocuklar yola doğru hareket ettiğinde yapabiliyor, ancak daha önce yapamıyor.
“Bu gelecekte mümkün olacak. Radar, lidar, kamera ve ultrason gibi sürekli gelişen donanımlarla birlikte önümüzdeki birkaç yılda önemli bir gelişme bekliyoruz” diyor Joachim Missel.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
2019/2144 sayılı AB Yönetmeliğine göre, tamamen yeni geliştirilen (tiplendirilen) otomobiller için 6 Temmuz 2022’den itibaren ve yeni kayıtlı tüm otomobiller için 7 Temmuz 2024’ten itibaren yeni asistanlar yakında eklenecektir.
Zorunlu sürüş yardımlarının listesi şunları içerir: gelişmiş bir otomatik acil frenleme asistanı, acil durumda şeritte kalma asistanı, akıllı hız asistanı (ISA), uykululuk uyarısı ve dikkat izleme asistanları, geri vites asistanı, dönüş asistanı ve çarpışma uyarısı ve olayla ilgili Kaza durumunda veri kaydı, yani bir kara kutu, bir acil durum fren lambası ve genişletilmiş bir kafa darbe koruma alanı.
Hareketlilik hakkında daha fazla bilgi
Sorumluluk ve kapsamlı sigorta
Yeni asistanların otomobillerde ve diğer yol kullanıcılarının güvenliğini daha da artırması amaçlanıyor ve uzmanlar tarafından memnuniyetle karşılanıyor. Örneğin ADAC’ın Hareketlilik ve Aktif Araç Güvenliği Test Merkezi’nin başkanı Andreas Rigling. Ancak ISA gibi sistemler sürücünün uyum sağlamasını gerektirir. “Hız limiti 50 km/saat ise araç 55 veya 60 km/saatte değil, 50 km/saatin üzerindeki hızlarda uyarı veriyor. Sürücülerin buna hazırlıklı olması gerekiyor” diyor Rigling.
ayrıca oku
Temel olarak ESP’nin vazgeçilmez olduğunu düşünüyor. Ancak acil frenleme asistanları ve şerit takip asistanlarının da otomobillere entegre edilmesi gerekiyor; bu nedenle otomobil alıcıları, kullanılmış veya çok yeni olmayan modelleri satın alırken bu tür sistemlere dikkat etmelidir.
Şüphe durumunda alıcılar, yeni bir araba satın alırken yalnızca Temmuz 2024’ten itibaren zorunlu hale gelecek sistemleri de sipariş etmelidir. “Her kaza çok fazladır. Maddi hasarlar genellikle sigorta kapsamındadır ancak para, ciddi yaralanmaları ve hatta ölümleri telafi edemez” diyor Andreas Rigling.
ayrıca oku
Yüzde 0 derdine son
Münih Teknik Üniversitesi’nden (TUM) Prof. Markus Lienkamp, güvenlik sistemleri ve konfor sistemleri arasında ayrım yapıyor. Konfor sistemleri sürüşü daha keyifli hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bunlara park yardımları, ışık ve ön cam silecek asistanları dahildir. Yeni ISA da bunun bir parçası.
Profesör Lienkamp’ın güvenlik sistemleri arasında diğer şeylerin yanı sıra acil frenleme fonksiyonu da yer alıyor.
“Ve ayrıca kör nokta uyarısı veya şeritten ayrılma uyarısı gibi her ikisini de birleştiren sistemler var. Aynı zamanda konforu ve güvenliği arttırırlar. Prof. Lienkamp, ”Bu nedenle tüm etkili destek sistemleri mantıklıdır” diyor.
Mercedes-Benz, ISA hız göstergesini 2009 yılında piyasaya sürdü. Mercedes Otonom Sürüş ve Aktif Güvenlik Geliştirme Başkanı Joachim Missel, “ISA, tüm yol kullanıcılarının güvenliğini artırıyor çünkü sürücüler, öngörülen hıza uymamaları durumunda bilgilendiriliyor” diyor. Ancak bu seviye 2 destek sisteminde sorumluluk hâlâ sürücüdedir.
ayrıca oku
Yeni Mercedes araçlarına 40’tan fazla aktif güvenlik sistemi entegre edilebiliyor. Joachim Missel, “Aktif fren asistanı özellikle yayalar, bisikletliler ve motosikletliler gibi daha zayıf yol kullanıcılarını koruyor” diyor.
Acil fren asistanı olarak da adlandırılan aktif fren asistanı, öndeki araçlarla, karşıdan karşıya geçen veya karşıdan gelen araçlarla çarpışma riski olup olmadığını kaydetmek için araca takılı sensörleri kullanır. Olası bir çarpışma durumunda sistem görsel ve sesli olarak uyarı veriyor.
Kavşak ve dönüş fonksiyonuyla birlikte sistem, diğer yol kullanıcılarını erken bir aşamada tespit ediyor ve aracı frenliyor. “Yol kenarında yayalar olduğunda sistem yayanın ayakta mı yoksa yola doğru mu hareket ettiğini ayırt ediyor. İkinci durumda, önce sürücüyü uyarıyor ve ardından gerekirse acil frenleme yapılıyor” diyor Joachim Missel.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
ADAC gelecekte bunun tersine çevrilmesi için bir düzenleme görmek istiyor. “Yasa yalnızca sesli veya görsel bir sinyal gerektiriyor. Kazaları önlemek için doğrudan frenlere müdahale etmek daha mantıklı olacaktır” diyor Andreas Rigling.
Destek sistemleri hata yapabilir ve aracın sürüş sorumluluğu her zaman sürücülere aittir. Andreas Rigling, “Ancak asistan sistemleri, bazen yanlış uyarılara veya yanlış müdahalelere yol açsa da esas olarak avantajlar sağlıyor, çünkü bunlar bir süre alıştıktan sonra kolayca kontrol edilebiliyor” diyor.
Bazı kazaların önüne geçilemiyor
Profesör Lienkamp, gelecekte giderek daha hassas destek sistemlerinin otoyolda sürüş fonksiyonları sunacağını söylüyor. Dezavantajı: Kamera veya radar gibi ek donanımlar nedeniyle yüksek maliyetler.
Lienkamp, ”Yeni güvenlik sistemleriyle kazaların sayısı azaltılabilir” diyor. Ancak hâlâ hiçbir asistanın yardım edemediği alkol, hız ve intihardan kaynaklanan kazalar yaşanıyor.
ayrıca oku
Mercedes-Benz asistanlarını daha da geliştirmek istiyor. Üretici, çip üreticisi Nvidia ile birlikte özellikle kentsel alanlarda olası kazaları daha iyi tahmin edebilmek için yapay zekaya (AI) dayalı çözümler geliştiriyor.
Çocuklar iki araba arasında oynarken yapay zeka, çocukların aniden yola çıkıp çıkmadığını fren kontrol sistemlerine bildirebiliyor. Günümüzün sensörleri bunu yalnızca çocuklar yola doğru hareket ettiğinde yapabiliyor, ancak daha önce yapamıyor.
“Bu gelecekte mümkün olacak. Radar, lidar, kamera ve ultrason gibi sürekli gelişen donanımlarla birlikte önümüzdeki birkaç yılda önemli bir gelişme bekliyoruz” diyor Joachim Missel.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.